Σε ποιό μάθημα στις φαίνεται να υπήρχαν προβλήματα διατύπωσης και εναλλακτικής απάντησης- Όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί, δεν επαρκούσαν οι ώρες για τις απαντήσεις.

Μεγάλη είναι η αγωνία, , που έχουν ακόμη και οι υποψήφιοι «υψηλών επιδόσεων» καθώς δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα.

Μάλιστα,  οι καθηγητές μιλούν για θέματα, που είχαν πρόβλημα διατύπωσης και εναλλακτικής απάντησης, ενώ υπογράμμισαν ότι οι τρεις ώρες, δύσκολα επαρκούσαν για τις απαντήσεις των μαθητών.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων στην οποία τονίζεται ότι:

Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων παρουσιάζουν διαβαθμισμένη δυσκολία και καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης. Το περιεχόμενο των θεμάτων είναι αντίστοιχο με θέματα παλαιότερων ετών και αναμένεται να ανταποκριθούν οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με κριτική σκέψη, οι οποίοι/ες θα πρέπει να αιτιολογήσουν επαρκώς τις απαντήσεις τους».

 

«Ωστόσο, υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμό ανάκληση κειμένου, μη σύνηθες τα τελευταία χρόνια. Το ερώτημα Α4 είχε πρόβλημα στη διατύπωση, ενώ το ερώτημα Γ3 επιδέχεται και δεύτερης εναλλακτικής απάντησης με βάση τη γενικότητα στη διατύπωση της ερώτησης. Το θέμα Δ και ειδικά το Δ4 αποτιμά λιγότερο τη βιολογική γνώση και περισσότερο τη δεξιότητα εντοπισμού αλληλουχιών νουκλεοτιδίων.

Αυτό δεν εξασφαλίζει την αναγκαία βαθμολογική διάκριση ανάμεσα στους μαθητές/τριες που έχουν εμβαθύνει στη βιολογική γνώση και εκείνους/ες που έχουν τεχνικές δεξιότητες. Με βάση τα παραπάνω ο χρόνος εξέτασης κρίνεται οριακά επαρκής».

Από την πλευρά τους και οι μαθητές διαμαρτύρονται τόσο για τα θέματα Α1 και Α4 καθώς θεωρούν ότι ήταν δύσκολα και είχαν ασάφειες και γι΄ αυτό ζητούν βαθμολόγηση με επιείκεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025