Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) εκφράζει την έντονη ανησυχία του, για τη μη εύρυθμη λειτουργία του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διότι πέντε περίπου μήνες
Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 δεν έχουν επιλυθεί ζητήματα άμεσης προτεραιότητας, τα οποία είχαν συζητηθεί στην πραγματοποιηθείσα την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019 συνάντηση εκπροσώπων του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. με τη Γ. Γραμματέα Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ κ. Αναστασία Γκίκα και για τα οποία είχαμε λάβει τη συγκατάθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου προς την κατεύθυνση επίλυσής τους. Τα κατά προτεραιότητα αιτήματά μας που παραμένουν προς άμεση επίλυση είναι τα εξής:
- Η στελέχωση, την τρέχουσα σχολική χρονιά, των υποστελεχωμένων 53 Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) με εκπαιδευτικούς που θα πληρούν κριτήρια σχετικά με τη θέση.
- Η χρηματοδότηση των 53 λειτουργούντων Κ.Π.Ε. για την άμεση κάλυψη των πάγιων και των λειτουργικών αναγκών (από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους δεν έχουν δικαίωμα εξόδων για υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων).
- Ο ορισμός Υπευθύνων Λειτουργίας σε όσα Κ.Π.Ε. δεν έχουν οριστεί Υπεύθυνοι και εκτελούν χρέη Υπευθύνου οι Αναπληρωτές τους και ταυτόχρονα ο υποχρεωτικός ορισμός των αντίστοιχων Αναπληρωτών Υπευθύνου.
- Η κάλυψη των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, με τους ελλείποντες αλλά αναγκαίους για την εύρυθμη λειτουργία και την υποστήριξη των σχολικών προγραμμάτων, Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Τα παραπάνω ζητήματα δεν έχουν ακόμα επιλυθεί με αποτέλεσμα την υπολειτουργία και υποβάθμιση του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των υποστηρικτικών δομών του, την έκπτωση της ποιότητας και της ποσότητας των δράσεων και της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές/τριες, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τον υπερβάλλοντα ζήλο που καταβάλλουν μόνοι οι εναπομείναντες στις δομές αυτές εκπαιδευτικοί.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. θεωρεί ότι πρέπει άμεσα και χωρίς χρονοτριβή, να μεριμνήσετε ώστε να επιλυθούν τα παραπάνω προβλήματα.
Θα συνεχίσουμε με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, με την διατιθέμενη επιστημονική γνώση και την προϋπάρχουσα εμπειρία των μελών μας, να καταθέτουμε τις θετικές προτάσεις μας για την εύρυθμη λειτουργία και βελτίωση του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Γιατί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση πρέπει να υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες όπως αυτές προκύπτουν από την περιβαλλοντική κρίση και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, προς όφελος της κοινωνίας και της ποιοτικής αναβάθμισης των δομών του δημόσιου σχολείου.