Την έντονη αντίδραση βουλευτών και φορέων προκάλεσε η τοποθέτηση του Προέδρου του Συνδέσμου ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) που περισσότερο ως εκπρόσωπος συγκεκριμένου πολιτικού χώρου και λιγότερο ως επικεφαλής εργοδοτικού συνδικάτου «προανήγγειλε» ακραίες πολιτικές για την εκπαίδευση. Μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών, αύξηση ωρών διδασκαλίας, αύξηση μαθητών ανά τάξη, μαθήματα μέσα στο καλοκαίρι, κλείσιμο σχολείων σε ακριτικές περιοχές, ήταν οι «εξαγγελίες» του Προέδρου των σχολαρχών και είναι απορίας άξιον, αν η τοποθέτησή του υπαγορεύτηκε από την παράταξη στην οποία σχεδιάζει να ενταχθεί με τον ίδιο να παίζει το ρόλο του «λαγού» για να μετρηθούν οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης…
Χθες, επιδιώκοντας να γίνει αρεστός σε συγκεκριμένες πτέρυγες της Βουλής, έδωσε ρεσιτάλ νεοφιλελεύθερης και επιθετικής ρητορείας την οποία θα ζήλευαν ακόμη και οι εκπρόσωποι των δανειστών.
ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΥΞΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ, ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ
Πιο συγκεκριμένα, ο ευρισκόμενος σε «προεκλογική» έξαρση εκπρόσωπος των ιδιοκτητών ανέλυσε το (όπως το χαρακτήρισε) «όραμά» τους για την εκπαίδευση προαναγγέλοντας:
- Μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς ο αριθμός τους είναι «μεγάλος»
- Κι άλλες απολύσεις: Με την «εξαγγελία» του για διδακτικό ωράριο 25 ωρών για όλους τους εκπαιδευτικούς, απολύεται τουλάχιστον το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
- Ακόμη περισσότερες απολύσεις, αλλά και μαζικό κλείσιμο σχολικών μονάδων. Σαν να μην έφταναν τα προηγούμενα, ο εν λόγω μίλησε για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη τουλάχιστον στους 32 (!) κατά τα …ευρωπαϊκά πρότυπα. (Παραλείπει, βέβαια, εντέχνως να αναφέρει ότι στην Ευρώπη σε τάξεις με μεγάλο αριθμό μαθητών τα σχολεία προσλαμβάνουν βοηθούς δασκάλων, παιδοψυχολόγους κ.λπ.)
- Εντατικοποίηση (και φροντιστηριοποίηση) της εκπαίδευσης. Τα μαθήματα θα πρέπει να διαρκούν μέχρι τις 20 Ιουλίου!
- Λουκέτο στα σχολεία των παραμεθόριων περιοχών (απομακρυσμένα νησιά, ορεινές περιοχές), όπου θα προβλέπεται πλέον μάθημα … «εξ αποστάσεως»!
Βέβαια, το «όραμα» του Προέδρου του Συνδέσμου δεν έχει να κάνει με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Πίσω από τις εξαγγελίες αυτές κρύβεται η επιθυμία για οριστική κατεδάφιση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και η αντικατάστασή του από μια ιδιωτική εκπαίδευση χαμηλού κόστους τύπου Ryanair με άθλιες συνθήκες εργασίας, ελεύθερες απολύσεις και αφαίρεση κάθε ίχνους κρατικής εποπτείας.
Ποιος, αλήθεια, κρύβεται πίσω από το εφιαλτικό όραμα του Προέδρου του ΣΙΣ για την Παιδεία; Η αδηφαγία κάποιων σχολαρχών, ή πολιτικές δυνάμεις που προετοιμάζουν μεθοδικά το έδαφος, χρησιμοποιώντας ως εμπροσθοφυλακή τους σχολάρχες; Καλούμε την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα σε επαγρύπνιση.