“Να δώσουμε στους νέους ανθρώπους, ανεξαρτήτως θρησκείας, γλώσσας, χρώματος, την ελπίδα να συνεχίσουν”, τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου προς 30 πρόσφυγες που συμμετείχαν στην πιλοτική Πρώτη Θερινή Ακαδημία
Το πρώτο τους “πτυχίο” για την εκκίνηση της νέας ζωής τους στην Ελλάδα έδωσε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου σε 30 πρόσφυγες που συμμετείχαν στην πιλοτική Πρώτη Θερινή Ακαδημία “Πέρα από την προσφυγική κρίση – Σπουδάζοντας στην Ευρώπη”.
Εκφράζοντας την πρόθεση να συνεχιστεί η διοργάνωση και το επόμενο καλοκαίρι, η Σ. Αναγνωστοπούλου συμμετείχε το Σάββατο στην τελετή λήξης της ακαδημίας, που διενεργήθηκε σε διάστημα 10 ημερών στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, στην Αρχαία Ολυμπία. «Να δώσουμε στους νέους ανθρώπους, ανεξαρτήτως θρησκείας, γλώσσας, χρώματος, την ελπίδα να συνεχίσουν», έθεσε ως στόχο, λέγοντας ότι «η Ελλάδα ξέρει από προσφυγιά».
Παρουσία και του γενικού γραμματέα Μεταναστευτικής Πολιτικής Β. Παπαδόπουλου φοιτητές από τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Ιράν, το Ιράκ, το Μάλι και την Ελλάδα παρουσίασαν τα αποτελέσματα της ακαδημίας, με ιδιαίτερη έμφαση στη σημαντική πληροφόρηση που έλαβαν για τις διαδικασίες ώστε να μάθουν τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα, αλλά και για την αναγνώριση των πτυχίων και των προσόντων τους. Εξάλλου, αποτίμησαν το έλλειμμα πληροφόρησης για τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που είχαν πριν την ακαδημία ως ιδιαίτερο μεγάλο, συμφώνησαν όμως και στην ανάγκη να κοινωνήσουν τις εμπειρίες τους στους φοιτητές των κοινοτήτων τους.
Στην ακαδημία είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα ευρωπαϊκής ιστορίας και γλώσσας, σεμινάρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εκπαίδευσης στη δημοκρατία, μαθήματα ελληνικών και αγγλικών και αθλητικές δραστηριότητες. Η συμβολή των εθελοντών φοιτητών από την Ελλάδα, αλλά και των καθηγητών τόσο του ΕΚΠΑ και του Παντείου, καθώς και των εξειδικευμένων εκπαιδευτών του Συμβουλίου της Ευρώπης, έπαιξε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, και το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό μοντέλο που αξιοποιήθηκε έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών φορέων όπως του Συμβουλίου της Ευρώπης και της UNESCO.
Σε επόμενη φάση εξετάζεται το ενδεχόμενο παροχής υποτροφιών σε πρόσφυγες φοιτητές στην Ελλάδα για την εκμάθηση της ελληνικής, ενώ και τα ΑΕΙ βρίσκονται σε διαβουλεύσεις για το ζήτημα της φοίτησής τους στην τριτοβάθμια.