Στις 2 Νοεμβρίου 2016 το Υπουργείο Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων έστειλε στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. 184954/ΓΔ4/02-11-2016/ΥΠΕΘ, όπου ζητά από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να υποβάλλουν προτάσεις για τη μεταβολή των σχολικών μονάδων. Αναφέρεται ότι για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης.

Στη συνέχεια καλούν τα Δημοτικά Συμβούλια να γνωμοδοτήσουν για την προαγωγή, ίδρυση, υποβιβασμό, κατάργηση ή συγχώνευση των σχολικών μονάδων.

Οι προτάσεις υποβιβασμών και καταργήσεων των σχολικών μονάδων που έχουν σταλεί στα Δημοτικά Συμβούλια του Νομού μας, δεν είναι απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ), αλλά απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Όλα αυτά τα χρόνια , από το 2010 και μετά, τα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων, έχουν κλείσει κι υποβιβαστεί χιλιάδες σχολικές μονάδες της υπαίθρου, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να βρίσκονται ‘’στο δρόμο’’. Οφείλουμε να στηρίξουμε αυτούς τους μαθητές . Δεν είναι λογικό ένα παιδί από 5 έως και 11 ετών να ξυπνάει στις 6:30 το πρωί, να μετακινείται με σχολικό λεωφορείο, με όλους αυτούς τους κινδύνους που αδημονούν και να μπορεί να επιστρέψει πίσω στο σπίτι του στις 5 το απόγευμα. Ποιος μπορεί να αντέξει σε τέτοιους ρυθμούς; Πρέπει να στηρίξουμε αυτά τα σχολεία της υπαίθρου, με την άμεση και την έγκαιρη στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό, έτσι ώστε να έχουν όλοι οι μαθητές ίδιες κι ίσες ευκαιρίες από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Επίσης να αναφέρω, ότι η μείωση του αριθμού των μαθητών μιας σχολικής μονάδας για ένα μικρό χρονικό διάστημα ίσως δικαιολογεί τον υποβιβασμό της (π.χ. από 3/Θέσιο σε 2/Θέσιο) , αλλά σε επόμενη χρονική στιγμή ο αριθμός των μαθητών μπορεί να αυξηθεί κι ίσως οι ανάγκες της σχολικής αυτής μονάδας να είναι παραπάνω από τις αρχικές. Σχολικές μονάδες που υποβιβάζονται ή καταργούνται, δυστυχώς οδηγούνται στο οριστικό κλείσιμό τους. Αν δεχτούμε τους υποβιβασμούς και τις καταργήσεις αυτές είναι σαν να βάζουμε ταφόπλακα σε αυτές απομακρυσμένες περιοχές.

Ως αιρετός ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου δε συναινώ στο κλείσιμο κανενός σχολείου και καλώ:

  • Τα Δημοτικά Συμβούλια Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου και Μυλοποτάμου να απορρίψουν κατηγορηματικά τους προτεινόμενους υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
  • Το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π. Ε. του νομού Ρεθύμνου να αντιταχθεί στην προσπάθεια υποβιβασμών σχολείων και περιοχών.
  • Τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Γονέων και ολόκληρη την τοπική κοινωνία να στηρίξει τα σχολειά τους.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνης προτείνει τους παρακάτω υποβιβασμούς και καταργήσεις των σχολικών μονάδων:

ΔΗΜΟΙ

ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΙ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ

Δήμος Αγ. Βασιλείου

5/Θ Δ.Σ. Αγκουσελιανών σε

4/Θ Δ.Σ. Αγκουσελιανών

Δήμος Αμαρίου

3/Θ Δ. Σ.Πλατάνου σε

2/Θ Δ. Σ.Πλατάνου

Δήμος Μυλοποτάμου

5/Θ Δ. Σ. Απλαδιανών σε 4/Θ Δ. Σ. Απλαδιανών

1/Θ Δ. Σ. Μελιδονίου

4/Θ Δ. Σ. Μαργαριτών σε 2/Θ Δ. Σ. Μαργαριτών

1/Θ Νηπ. Μελιδονίου

3/Θ Δ. Σ. Σκεπαστής σε 2/ΘΔ. Σ. Σκεπαστής

2/Θ Δ. Σ. Γαράζου σε

1/Θ Δ. Σ. Γαράζου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025