Την πρόταση να αναλάβει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» τον στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη, την προβολή και το μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης και μάλιστα δωρεάν, κατέθεσε μέσω του ραδιοφωνικού σταθμού του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “ Πρακτορείο 104,9 FM”, ο Ευάγγελος Χρήστου, κοσμήτορας της σχολής Οικονομίας και Διοίκησης, του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και καθηγητής τουριστικού μάρκετινγκ.
Ο κ.Χρήστου προσφέρθηκε να αναλάβει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος εντελώς δωρεάν “ την εκπόνηση της μελέτης κόστους πολλών χιλιάδων ευρώ η οποία, όπως είπε, “ θα αφορά τον σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της πόλης, με δύο όρους: α) να συμφωνήσουν όλοι οι φορείς της πόλης να αποδεχθούν τα πορίσματα της μελέτης και να συνεργαστούν ουσιαστικά, και β) η μελέτη να υλοποιηθεί στην πράξη και να μην ξεχαστεί σε κάποιο συρτάρι”.
“ Πρόκειται για μια δουλειά που την έχουμε κάνει με υψηλή αμοιβή για πολλούς άλλους τουριστικούς προορισμούς του εξωτερικού. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στο παρελθόν μας εμπιστεύτηκε η κυβέρνηση της Σερβίας, η Αίγυπτος, η Κύπρος, το κάναμε για τη Βηρυτό, τον Λίβανο… ακόμη και στη Δαμασκό, πριν από τον πόλεμο”, σημείωσε ο κ.Χρήστου και πρόσθεσε: “ Στη Θεσσαλονίκη όντως τα τελευταία χρόνια υπήρξε βελτίωση και της εικόνας, των αποτελεσμάτων και των αφίξεων. Τα νούμερα βελτιώθηκαν πριν από περίπου επτά χρόνια κι έμειναν σταθερά, βελτιωμένα μεν αλλά σταθερά. Πρέπει να βελτιωθούν πολύ περισσότερο. Έχουμε τεράστιο δυναμικό, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε σχέδιο. Πρέπει να προχωρήσουμε -επιτέλους- στο επόμενο βήμα”.
Όπως επεσήμανε ο κ.Χρήστου, η αξιοποίηση του πανεπιστημιακού ιδρύματος είναι μια καλή ευκαιρία. “ Θα μπορούσε η πόλη να αναθέσει τον σχεδιασμό στρατηγικής προβολής σε μια εταιρεία, ενδεχομένως διεθνή. Κάτι που θα κόστιζε 20.000 με 30.000 ευρώ, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο έργο. Εμείς προτιθέμεθα να το κάνουμε δωρεάν και θα το καταθέσω και γραπτώς στους φορείς της πόλης. Πολλές φορές, όταν έχεις κάτι δίπλα σου, δεν το αξιοποιείς”, επεσήμανε.
“ Αυτήν τη στιγμή έχουμε σχεδόν έτοιμα τα αποτελέσματα μιας πολύ μεγάλης έρευνας, η οποία εστιάζει στη μελέτη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού και ως brand. Δηλαδή τι σημαίνει το brand Θεσσαλονίκη στο μυαλό και τη λογική του δυνητικού, αλλά και του υπαρκτού επισκέπτη. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζαμε το DNA της Θεσσαλονίκης, δεν είχε γίνει στο παρελθόν κάποια εμπεριστατωμένη έρευνα. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι χρονοβόρα, εργαστήκαμε πολλούς μήνες για την εκπόνησή της, αλλά θα μας βοηθήσει να έχουμε μια εικόνα για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε στη συνέχεια ένα σχέδιο μάρκετινγκ και branding, ένα σχέδιο στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης της πόλης, γνωρίζοντας πού θέλουμε να πάμε” επεσήμανε.