Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμύνης & Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων. Αναφέρθηκε στις πολιτικές κατευθύνσεις που ακολουθούν η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης, καθώς για τις προκλήσεις ασφαλείας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο.
Ειδικότερα στο θέμα των Στρατιωτικών Σχολών ανέφερε:
«…Επίσης σχεδιάζεται ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και σχολών με τα ΑΕΙ της χώρας, καθώς και με αντίστοιχες σχολές στο εξωτερικό, στο πλαίσιο διεθνών συνεργασιών. Υφίσταται πρόταση για τη δημιουργία Πανεπιστημίου Εθνικής Άμυνας, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των Στρατιωτικών Σχολών, από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ) και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) έως και τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ). Οι σχετικές προτάσεις αυτή τη στιγμή τυγχάνουν επεξεργασίας και σύντομα θα δημοσιοποιηθούν».
Στις προθέσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η ενσωμάτωση στο νέο Πανεπιστήμιο των Ανώτατων Στρατιωτικών Ιδρυμάτων (Ευελπίδων, Ικάρων, Ναυτικών Δοκίμων και Αξιωματικών Σωμάτων), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΣΜΥ, ΣΜΥΑ, ΣΜΥΝ) και της Σχολής Εθνικής Άμυνας, με στόχο τόσο την καλύτερη οργάνωση του εκπαιδευτικού τους έργου και τον μεταξύ τους συντονισμό όσο και την εξοικονόμηση πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, θα προβλέπεται η σύσταση διακλαδικής διοίκησης και κοινής πρυτανείας για το σύνολο των παραπάνω στρατιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και σχολών, η πρόσληψη μονίμου διδακτικού προσωπικού που θα καλύπτει τις ανάγκες όλου του εύρους των μαθησιακών αναγκών κατ’ αναλογία και με την ειδική στόχευση της κάθε σχολής και κοινό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας θα έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο του εσωτερικού όσο και με αντίστοιχα του εξωτερικού παρέχοντας επιπρόσθετη μεταπτυχιακή εκπαίδευση. Ταυτόχρονα θα αποτελεί και φορέα πιστοποίησης της προσφερόμενης εκπαίδευσης σε όλα τα κέντρα και τα σχολεία των Ενόπλων Δυνάμεων παρέχοντας αναγνωρισμένα πιστοποιητικά σε εξειδικευμένα, όσο και γενικής χρήσης, αντικείμενα μάθησης, σε σπουδαστές στρατιωτικών σχολών τρίτων χωρών, αλλά και σε Έλληνες ιδιώτες (π.χ., πιστοποίηση για τη φοίτηση στα κέντρα ασφάλειας, πυροσβέσεων, καταδύσεων κ.τ.λ.).
Ιδρύεται Πανεπιστήμιο Τουρισμού με περιζήτητες ειδικότητες
Τη δημιουργία Πανεπιστημίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά προσανατολισμένο σε σπουδές για τον τουρισμό, με σύγχρονα πεδία σπουδών και ειδικότητες, ξενόγλωσσα τμήματα και συνδεδεμένο με την αγορά προανήγγειλε ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το οποίο διοργανώθηκε στην Πάτρα από την εφημερίδα «Πελοπόννησος».
Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Τουρισμού θα προβλέπεται στο νέο νόμο πλαίσιο που καταρτίζεται την περίοδο αυτή στο υπουργείο με στόχο την ολική ανατροπή του μοντέλου της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα: «Η διασύνδεση της τουριστικής εκπαίδευσης με την οικονομία του μέλλοντος και τις σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό, είναι ο δικός μας στόχος» υπογράμμισε ο υπουργός.
Σύμφωνα με τον κ. Κόνσολα, τέσσερις θα είναι οι βασικοί άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου για την τουριστική εκπαίδευση: Η αντιστοίχιση της τουριστικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της οικονομίας του μέλλοντος, αλλά και με το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τον ελληνικό τουρισμό. Η δημιουργία Πανεπιστημίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά προσανατολισμένο σε σπουδές για τον τουρισμό.
Αναβάθμιση των Ανωτάτων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) με νέες ειδικότητες και με αντικείμενα που συνδέονται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ο ενιαίος σχεδιασμός και εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ΙΕΚ, τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στον τουρισμό και τις σχολές μαθητείας.
Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι το πραγματικό πρόβλημα, σήμερα, της τουριστικής εκπαίδευσης είναι το έλλειμμα στρατηγικής, λογική μικροδιευθετήσεων και πρακτικές δημιουργίας σχολών με γενικό ή ξεπερασμένο γνωστικό αντικείμενο όταν το μεγάλο ζητούμενο είναι η υψηλή εξειδίκευση, σε ό, τι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν διάσπαρτες σχολές χωρίς εμφανή στόχευση και σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα που θα συνδέονται με ειδικότητες που δημιουργούν οι ανάγκες της ίδιας της αγοράς. «Σήμερα, υπάρχουν άγνωστες ειδικότητες για τα πανεπιστήμια μας, τις ΑΣΤΕ αλλά και τα ΙΕΚ για τον τουρισμό, που, όμως, είναι ήδη περιζήτητες και θα κυριαρχήσουν στο μέλλον. Ουσιαστικά, μιλάμε για περιζήτητες και πολύ καλά αμειβόμενες ειδικότητες που θα πρέπει να δημιουργήσουμε άμεσα», κατέληξε ο υφυπουργός Τουρισμού.