Με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. κατόπιν προσεκτικής μελέτης, σημειώνει ότι είναι αποσπασματικές και επικεντρώνονται μόνο στην τελευταία τάξη, την οποία μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ως Ένωση, υποστηρίζουμε ένα μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο προσφέρει Λυκειακή εκπαίδευση, που θα καλλιεργεί και θα διαμορφώνει προσωπικότητες με κριτική και δημιουργική σκέψη, με περιορισμό της στείρας αποστήθισης γνώσεων. Επιπρόσθετα, διεκδικούμε ένα Λύκειο που θα υλοποιεί καινοτόμες δράσεις και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με χρήση Νέων Τεχνολογιών και θα ενισχύει τον Πληροφορικό Γραμματισμό των μαθητών.
Προς αυτήν την κατεύθυνση προτείνουμε τις εξής βελτιώσεις και αλλαγές στο Γενικό Λύκειο:
• Στην Α τάξη, μετατροπή του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» σε Γενικής Παιδείας, που να καλύπτει τόσο τις διαχρονικές γνώσεις και ικανότητες, όσο και τις νεότερες όπως έχουν διαμορφωθεί από τις σύγχρονες εξελίξεις στην Επιστήμη της Πληροφορικής.
• Στη Β τάξη, το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», θα πρέπει να διδάσκεται περισσότερες ώρες την εβδομάδα, από τη μια ώρα που διδάσκεται σήμερα, προκειμένου να καλύψει βασικούς στόχους όπως:
1. Την καλλιέργεια και ανάπτυξη της αναλυτικής, συνθετικής, υπολογιστικής και κριτικής σκέψης, όπως και την απόκτηση της προγραμματιστικής αντίληψης μέσω της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων.
2. Την προσέγγιση περισσότερο απαιτητικών θεματικών ενοτήτων που αναφέρονται στον Προγραμματισμό, στα Λειτουργικά Συστήματα, στις Βάσεις Δεδομένων και στα Δίκτυα Υπολογιστών.
• Στη Γ τάξη, η Πληροφορική θα πρέπει να είναι διδασκόμενο και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τους μαθητές που είναι υποψήφιοι για όλες τις Σχολές ΑΕΙ, ως μάθημα επιστημονικά συμβατό με το αντικείμενό τους (όπως Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών), αλλά και Τμημάτων των Θετικών Σπουδών, που έχουν ως βασικό άξονα στα προγράμματα σπουδών τους την Πληροφορική (Μαθηματικών, Στατιστικής, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων, Γραφιστικής, Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας κ.α.)
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς, για να αναπτύξει διεξοδικά και με την αντίστοιχη επιχειρηματολογία τις παραπάνω θέσεις, με μοναδικό στόχο τη συμβολή στην ανάπτυξη ενός εφαρμόσιμου σχεδίου, με μορφή και περιεχόμενο, που μπορεί να εμπνεύσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας και το στοίχημα της νέας ψηφιακής εποχής. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνουμε με έμφαση το γεγονός, ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να αφορούν τους μαθητές που πρόκειται να φοιτήσουν στο Γενικό Λύκειο το επόμενο σχολικό έτος, ώστε να μην αισθανθούν αιφνιδιασμένοι οι μαθητές και οι γονείς τους.