Κάδοι σκουπιδιών που μιλούν στους εργαζομένους της καθαριότητας, εμπορικά κέντρα που παρκάρουν αυτόματα τα αυτοκίνητα των πελατών, βοηθοί ηλικιωμένων που ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή, ζώα ρομπότ που σώζουν το περιβάλλον, πυροσβεστικά drones, πλατφόρμες ηλεκτρονικών ψηφοφοριών είναι ενδεικτικά κάποιες από τη προτάσεις που έρχονται …από το παρόν της νέας γενιάς σε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον. Πρόκειται για προτάσεις, πάνω στις οποίες εργάστηκαν 800 μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου εφαρμόζοντας σε πραγματικά δεδομένα τη γνώση, όσα έχουν διδαχθεί στο σχολείο.

Το 12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας ξεκίνησε το πρωί διαδικτυακά, προσαρμοσμένο στην ψηφιακή κανονικότητα, που επέβαλε η πανδημία του κορονοϊού και στην εκπαιδευτική ζωή. Εκατό εργασίες ξεκίνησαν να παρουσιάζονται σε ζωντανό χρόνο μέσα από τον σύνδεσμο

http://www.synedrio.kmaked.eu/index.php/draseis/livemetadosh

 

Οι παρουσιάσεις θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή και έχουν ομαδοποιηθεί σε έντεκα θεματικές συνεδρίες, στο τέλος καθεμιάς των οποίων τα προεδρεία τους συνδέονται σε τηλεδιάσκεψη με την επιτροπή του συνεδρίου. Κάθε συντονιστής μέσα σε δύο λεπτά αναφέρει τις εντυπώσεις και τα συμπεράσματα του από τις εργασίες της συνεδρίας, της οποίας προήδρευσε.

«Έξυπνες πόλεις για μια έξυπνη ζωή»

Στον κύκλο των εργασιών που αφορούν σε έξυπνα σπίτια, πόλεις και συσκευές, μαθητές από το 3o Γενικό Λύκειο Βέροιας παρουσιάζουν τον κάδο «(i)bin», που ηλεκτρονικά και αυτόματα μετρά και καταγράφει τη στάθμη των σκουπιδιών στο εσωτερικού του κάδου και πληροφορεί τους εργαζόμενους του Δήμου πότε πρέπει να αδειάσει. Αντίστοιχα, μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας Ημαθίας προτείνουν τρόπο διαχωρισμού των απορριμμάτων που έχουν συγκεντρωθεί σε ένα χώρο διαχείρισης, με στόχο την μετέπειτα επεξεργασία τους.

Οι μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πρότυπων Εκπαιδευτήριων παρουσιάζουν ρομποτική πλατφόρμα, που με αυτοματοποιημένο τρόπο «παρκάρει» τα αυτοκίνητα των πελατών ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου. Μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας παρουσιάζουν ένα οδικό σύστημα όπου ο φωτισμός είναι αυτόματος με εξοικονόμηση ενέργειας.

«Ρομποτικοί βοηθοί»

Στον τομέα «Εφαρμογών πάνω στην Ιατρική, την ανθρώπινη φροντίδα και περίθαλψη» μαθητές από το 1ο Γενικό Λύκειο Σερρών παρουσιάζουν μία προγραμματιζόμενη συσκευή που υποστηρίζει ηλικιωμένα άτομα σε καθημερινές ενέργειες, π.χ. στη λήψη φαρμακευτικής αγωγής.

Μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Βόλου σχεδίασαν έναν ρομποτικό ανθρώπινο βραχίονα για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, ενώ το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας παρουσιάζει τη ρομποτική κατασκευή ενός εκτυπωτή Braille, που διευκολύνει τα άτομα με προβλήματα όρασης με ένα ειδικό σύστημα εκτύπωσης κουκίδων σε χαρτί.

Μαθητές του 4ου & 5oυ Γυμνασίου Δράμας και Γυμνασίου Προσοτσάνης σχεδίασαν ένα αυτοματοποιημένο φανάρι που βοηθάει άτομα με προβλήματα όρασης και ακοής.

Στο τομέα «Πληροφορική – Ρομποτική και προστασία περιβάλλοντος», μαθητής από το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς παρουσιάζει έναν τετράποδο φύλακα περιοχής, «τον Ρομπέν των Δασών». Ο τετράποδος φύλακας βοηθάει στην παρακολούθηση του κλίματος στο περιβάλλον που κινείται, καθώς καταγράφει τιμές όπως η θερμοκρασία και η υγρασία και αναγνωρίζει σημάδια πυρκαγιάς όπως φλόγες, καπνό και υψηλή θερμοκρασία. Επιπλέον, διαθέτει μία κάμερα με τη βοήθεια της οποίας αναγνωρίζει αλλοιώσεις- διαφοροποιήσεις στην εικόνα που καταγράφει και μεταδίδει, ενημερώνοντας είτε για πιθανή πυρκαγιά είτε για πιθανές αποψιλώσεις ή ρίψη απορριμμάτων και μπαζών στην περιοχή.

Μαθητές από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνουν ένα ρομπότ- απορριμματοφόρο, που έχοντας τη δυνατότητα να κινείται σε δύσκολες διαδρομές και απομακρυσμένα σημεία περισυλλέγει απορρίμματα από ειδικούς κάδους -ακόμα και υγρά, τα ξεχωρίζει σε είδη και τα συγκεντρώνει στο εργοστάσιο ανακύκλωσης.

Μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας σχεδίασαν ένα πρωτότυπο, μη επανδρωμένο αεροσκάφος έρευνας και αεροπυρόσβεσης. Το αεροσκάφος ελέγχεται από τηλεχειριστήριο, μπορεί να γεμίζει με νερό την ειδική δεξαμενή του, να πετάει σε ένα καθορισμένο ύψος και πάνω από μια πυρκαγιά.

«Εντοπίζοντας τα fake news»

Στον τομέα «Πληροφορική και Ασφάλεια Διαδικτύου», τα παιδιά 3ου Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας αναδεικνύουν την επικινδυνότητα των Fake News και μαθητές του Γυμνασίου Ελληνικού Κολλεγίου παρουσιάζουν την εφαρμογή Fake News Detector, που αναγνωρίζει αν μία είδηση είναι ψεύτικη ή όχι.

Το Double Pular είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα προστασίας κακόβουλου λογισμικού που προτείνουν μαθητές από το Γυμνάσιο Μαντουλίδη. Το λογισμικό τους υποστηρίζεται από μία μεγάλη βιβλιοθήκη ανίχνευσης απειλών που ενημερώνεται τακτικά και εκτελεί σαρώσεις για θέματα ασφαλείας και απόδοσης του υπολογιστή.

Μαθητές από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ανατολικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν την έρευνα που έκαναν στα θέματα του εθισμού στο διαδίκτυο και του bullying.

«Στην ψηφιακή εποχή»

Στον τομέα «Πληροφορική -Εκπαιδευτικές Εφαρμογές σε Android», μαθητές από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας παρουσιάζουν ένα δικό τους λογισμικό διεξαγωγής έρευνας και ψηφοφορίας σε Android, που μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε θέμα και έρευνα επιθυμεί ένας χρήστης.

Μαθητές από το 8ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς σχεδίαζαν μία εφαρμογή για λογισμικό Android, μέσω της οποίας εκπέμπονται προειδοποιήσεις επικίνδυνων σημείων για τροχαία ατυχήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025