Πρώτα Εθνικό Απολυτήριο και μετά Πανελλαδικές. Οι τέσσερις στόχοι για το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της Επιτροπής μορφωτικών Υποθέσεων στόχος είναι στο γυμνάσιο τα παιδιά να διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, ενώ στο λύκειο να επικεντρώνονται και να διδάσκονται σε βάθος τα μαθήματα.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην εισαγωγή των φοιτητών σε σχολές και όχι σε τμήματα, προκειμένου να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές. Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α’ εξάμηνο των πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει.
Ο κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επικέντρωσε τη συζήτηση για τις εξετάσεις σε κοινά σημεία προτάσεων που προέκυψαν από τον διάλογο προτείνοντας:
– Αναβάθμιση του Λυκείου: Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.
– Διαδικασία εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας
– Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα. Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν.
Εγγραφο του υπουργείου Παιδείας με ημερομηνία 3-11-16 με υπογραφή του τότε Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή θέτει τέσσερις στόχους του για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Α. Να μην υπάρχει το σημερινό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.
Β. Να θεσμοθετηθεί ένα εξίσου αδιάβλητο σύστημα.
Γ. Να είναι λιγότερο κοστοβόρο για τις οικογένειες που φοιτούν τα παιδιά τους στο Λύκειο.
Δ. Να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για τα παιδιά