Ενημέρωση του αιρετού εκπροσώπου των εκπαιδευτικών στο ΚΥΣΔΕ, Θοδωρή Κατσωνόπουλου:

– Σχετικά με τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
– Αίτημα για άμεση διενέργεια της
– Κάλεσμα σε κοινή δράση

Αγαπητοί γονείς

Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν και συνεχίζουν να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, καθώς οι δύο πρώτες φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών δεν κάλυψαν παρά το ήμισυ περίπου των κενών που δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Ενόψει της Γ΄ φάσης, η οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα, ως αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης έχουμε καταγράψει τα κενά κατά κλάδο/ειδικότητα και πιέζουμε σε κάθε θεσμικό επίπεδο για την άμεση πραγματοποίηση των απαραίτητων προσλήψεων.

Προφανώς είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας ότι σε πολλά  σχολεία της χώρας εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών δεν έχουν καλυφθεί και χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί και χάνονται και οι μαθητές/τριες δεν διδάσκονται από την αρχή του έτους όλα τους τα μαθήματα.

Να αναφέρουμε ότι στη ΔΔΕ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ, τα κενά, μόνο στη Γενική, είναι 89 (!!!), σε διάφορες ειδικότητες (5 ΠΕ01, 6 ΠΕ02, 7 ΠΕ03, 9 ΠΕ04.01, 3 ΠΕ04.02, 3 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ04.05, 2 ΠΕ05, 4 ΠΕ06, 4 ΠΕ08, 7 ΠΕ11, 2 ΠΕ78, 3 ΠΕ79.01, 5 ΠΕ80, 1 ΠΕ81, 7 ΠΕ82, 3ΠΕ83, 1 ΠΕ84, 7 ΠΕ86, 1 ΠΕ87.02, 2 ΠΕ89.01, 1 ΤΕ01.19, 1 ΔΕ 01.17, 2 ΔΕ02.01, 2 ΔΕ 02.02) και τα περισσότερα είναι κενά που είχαν δηλωθεί από την αρχή της χρονιάς. Φυσικά εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΣΜΕΑΕ, παράλληλη στήριξη, Τμήματα Ένταξης, ΚΕΔΑΣΥ).

Σε όλες τις περιοχές οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μεγάλες. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Στη Δ΄ Αθήνας τα κενά σε ώρες μέχρι τις 31/10 ήταν : 90 ΠΕ01, 240 ΠΕ02, 26 ΠΕ03, 11 ΠΕ04.01, 26 ΠΕ04.02, 27 ΠΕ04.04, 17 ΠΕ04.05, 40 ΠΕ05, 177 ΠΕ06, 83 ΠΕ11, 105 ΠΕ78, 22 ΠΕ79.01, 18 ΠΕ80, 62 ΠΕ82, 70 ΠΕ83, 20 ΠΕ84, 40 ΠΕ86, 10 ΠΕ87.02, 50 ΠΕ87.09, 34 ΠΕ89.01 και 46 εργαστήριο δεξιοτήτων, συνολικά 1214 ώρες!

Στη Δράμα τα κενά είναι 12, πιο συγκεκριμένα: 2 ΠΕ 08, 1 ΠΕ 87,01, 1 ΠΕ 87,02, 1ΠΕ 80, 2 ΠΕ02 ΑΜΩ για ΖΕΠ, 1 ΠΕ 89,02 ΕΑΕ και 1ΠΕ 86 ΑΜΩ ΕΑΕ και 3 ΠΕ25.

Στη Χίο τα κενά εκπαιδευτικών είναι 13, πιο συγκεκριμένα: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ02 για ΖΕΠ, 2 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ84, 1 ΠΕ89.01, 1 ΠΕ90 και 4 ΔΕ.
Στην Πρέβεζα τα κενά είναι 19 και πιο συγκεκριμένα: 3 ΠΕ02 (1 ΑΜΩ για ΖΕΠ και 1 για ΤΕ), 3 ΠΕ03 (1 για παράλληλη), 1 ΠΕ08, 1 ΠΕ79.01 (ΑΜΩ), 2 ΠΕ82, 1 ΠΕ83, 2 ΠΕ84, 1 ΠΕ86, 2 ΠΕ87.02, 1 ΠΕ88.01, 1 ΠΕ89.02 ΕΑΕ, 1 ΤΕ01.19 (ΑΜΩ), αλλά και 310 ώρες ΠΕ79 – ΤΕ16 για το Μουσικό Σχολείο!

Στην Αιτωλοακαρνανία, στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου πάνω από 300 ώρες χάνονται εβδομαδιαίως, τόσο σε μαθήματα γενικής παιδείας, όσο και σε μαθήματα μουσικής παιδείας (βιολί παραδοσιακό και κλασικό, ταμπουράς, πολίτικη λύρα κλπ).

Με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές του “εξορθολογισμού” και της εξοικονόμησης πόρων,

Με τις συμπτύξεις τμημάτων και τις αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών,

Με τμήματα των 27+ μαθητών/τριών, ακόμα και καθ’ υπέρβαση του Νόμου,

Με υποχρεωτικές αναθέσεις υπερωριών σε εκπαιδευτικούς,

Με μετακινήσεις τους για συμπλήρωση ωραρίου σε 2-5 σχολεία,

Με αύξηση του γραφειοκρατικού φόρτου εργασίας,

Με πιέσεις και απειλές που προκαλούν εργασιακό άγχος και ανασφάλεια,

Με δήθεν αξιολόγηση,

Με διώξεις και πειθαρχικά,

Με τον εκπαιδευτικό σε εξαθλίωση, από κάθε άποψη, δίχως κύρος και αξιοπρέπεια,

Είναι βέβαιο ότι ΔΕΝ επιτυγχάνονται καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Οι μεγάλοι ηττημένοι από τις πολιτικές του Υπουργείου είμαστε οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές και μαθήτριες μας, τα δικά σας παιδιά.

Έχουμε καλέσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στη διενέργεια της Γ΄ φάσης, να βρεθούν οι πιστώσεις που χρειάζονται και να καλυφθούν όλα τα εναπομείναντα κενά.

Σε αυτόν τον αγώνα θέλουμε και εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας, συμπαραστάτες. Να διεκδικήσουμε με κάθε μέσο, σε κοινή δράση και συντονισμό με τα εκπαιδευτικά σωματεία, αλλά και τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.
Να μην επιτρέψουμε να χαθεί άλλη διδακτική ώρα!
Με την κοινή μας δράση, να ανατρέψουμε τις πολιτικές που συνθλίβουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών και να αγωνιστούμε για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Για ένα δημόσιο, δωρεάν, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025