Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ – Κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι χιλιάδες αναπληρωτές, αναφέρει.

Ακολουθεί η ανακοίνωσή του:

ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΩ ΑΣΑΦΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΘΩΝ  

ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ.

 

Χιλιάδες αναπληρωτές/τριες  κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι, μετά από πολλά χρόνια που εργάζονται σε καθεστώς ελαστικών σχέσεων εργασίας ως αναπληρωτές, που κάθε Ιούνη απολύονται και δεν γνωρίζουν σε ποιο σημείο της χώρας θα εργαστούν την επόμενη χρονιά και αν θα εργαστούν.

Οι εκπαιδευτικοί  με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Προσωρινών Πινάκων του ΑΣΕΠ των προκηρύξεων 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023  με βάση τους οποίους θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών για την σχολική χρονιά 2023–2024, αιφνιδιάστηκαν, αφού διαπίστωσαν ότι βρίσκονται σε διαφορετική θέση στον πίνακα, από αυτή που θα έπρεπε να βρίσκονται και κινδυνεύουν να αποκλειστούν από την εργασία εξαιτίας λαθών στους προσωρινούς πίνακες. Σε πολλές περιπτώσεις δεν αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία πολλών ετών ή δεν αναγνωρίστηκαν μεταπτυχιακοί και άλλοι τίτλοι σπουδών, η ακόμα οικογενειακή κατάσταση, λόγω κακής διατύπωσης της φόρμας του ΑΣΕΠ. Λάθη εξαιτίας ασάφειας του συστήματος, λάθη με διαφορετικά καταχωρημένα στοιχεία στον ΟΠΣΥΔ και άλλα στοιχεία στους πίνακες, ανατρέπουν την σειρά ή/και αποκλείουν εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.

Με την έκδοση των αποτελεσμάτων του προσωρινού πίνακα ΑΣΕΠ 2ΓΕ/2023, 3.500 εκπαιδευτικοί τίθενται εκτός εκπαίδευσης και καταδικάζονται σε τριετή ανεργία και καταβαράθρωση σε μελλοντική κατάταξη. Ένα ποσοστό  6 με 10% όσων εντάσσονται έχουν χάσει την κατάταξή τους με απόκλιση μέχρι και 1200 θέσεων. Εργαζόμενοι που υπηρετούν στην εκπαίδευση ως αναπληρωτές με 15–20 χρόνια προϋπηρεσίας, έχοντας ξεπεράσει τις ηλικίες των 40 και 50 ετών, θα βρεθούν άνεργοι ή θα περιφέρονται σε όλη την επικράτεια προκειμένου να εργαστούν.

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που καλούνται να συμπεριληφθούν στους πίνακες ΑΣΕΠ, υποβάλλονται σε μια περίπλοκη και στρεσογόνα διαδικασία. Καλούνται να υπερκαλύψουν το κρατικό έλλειμμα με ατομική ευθύνη. Τιμωρούνται παραδειγματικά, για τα λάθη και τις αστοχίες του συστήματος.

Ο δε χρόνος δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων με τις ενστάσεις να λαμβάνουν χώρα μέσα στο καλοκαίρι, είναι επίσης  προβληματικός. Υπήρξε άραγε μεθόδευση ώστε η αντίδραση των συνδικαλιστικών φορέων να είναι η ελάχιστη δυνατή; Το γεγονός της απόφασης, βάση της οποίας οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με τους προσωρινούς πίνακες με πρόφαση την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων τους αδικεί κατάφορα. Το Υπουργείο Παιδείας  φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την σύσταση πινάκων που θα έπρεπε να είχε διεξαχθεί τουλάχιστο δυο μήνες νωρίτερα. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ζημιωθούν οι εκπαιδευτικοί για το γεγονός αυτό.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, με χιλιάδες μέλη του στην εκπαίδευση, απαιτεί  την άμεση αποκατάσταση της ορθής κατάταξης όλων των συνάδελφων εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως ειδικότητας και την διεξαγωγή των προσλήψεων των αναπληρωτών βάση των διορθωμένων πινάκων. Η πικρή εμπειρία των 13.000 εκπαιδευτικών  που το 2019 αποκλείστηκαν   λόγω παραβόλου, δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό.

Δεν θα επιτρέψουμε άλλη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα αγωνίζονται για το δικαίωμα στην εργασία με αξιοπρεπείς συνθήκες και  με αναγνώριση του εκπαιδευτικού τους έργου.

Απαιτούμε να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη, ούτως ώστε κανένας να μην βρεθεί αποκλεισμένος.

Όλες  οι προσλήψεις να γίνουν από τους οριστικούς και όχι από τους προσωρινούς πίνακες.

Κανένας αποκλεισμός από το δικαίωμα στην εργασία.

Απλοποιημένες διαδικασίες αιτήσεων ένταξης στους πίνακες. Ο ΑΣΕΠ να εισαγάγει αυτοματοποιημένα όλα τα στοιχεία των εκπαιδευτικών από τον ΟΠΣΥΔ, αφού πρώτα ελεγχθούν από τις οικίες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Κάλυψη εδώ και τώρα όλων των πάγιων πραγματικών κενών στα σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

Γενναία χρηματοδότηση για την Παιδεία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025