Τι αναμένεται να αλλάξει στις – Σχέδιο του υπ. Παιδείας για καταγραφή κενών με ψηφιοποιημένο τρόπο, ώστε όσοι πρόκειται να προσληφθούν να το γνωρίζουν νωρίτερα από την 1η Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, τα ιδιωτικά σχολεία καλούνται να καλύψουν τις θέσεις που μένουν κενές από τους παραιτηθέντες. Ως προς τις ειδικότητες, οι μεγαλύτερες ελλείψεις υπάρχουν σε δασκάλους.

Αντίθετα, λόγω της μεγάλης παραγωγής πτυχιούχων καθηγητικών σχολών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κ.λπ.), το πρόβλημα σε αυτές τις ειδικότητες είναι μικρό. Ομως, όπως ανέφερε στην «Κ» ιδιοκτήτης σχολείου, υπάρχει και μία ακόμη πτυχή. Η κάλυψη μιας θέσης στα ιδιωτικά σχολεία καθυστερεί διότι κατά πρώτον πρέπει να βρεθούν υποψήφιοι και κατά δεύτερον να αξιολογηθούν από τα στελέχη του σχολείου ώστε να προσληφθούν.

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων έχει ενημερώσει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το πρόβλημα, ζητώντας μέριμνα για την αναπλήρωση των κενών. Από την πλευρά της, η ΟΙΕΛΕ «προτείνει την επαναφορά, για συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, της διάταξης που προβλεπόταν στο άρθρο 22 του νόμου 3577/2007, σύμφωνα με την οποία ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει την επιλογή να υπηρετήσει τη θητεία του ως αναπληρωτής στο ιδιωτικό σχολείο όπου ήδη διδάσκει μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Θεωρούμε ότι η επαναφορά της συγκεκριμένης διάταξης θα ανακόψει σημαντικά το κύμα φυγής (καθώς πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που θα προτιμήσουν να μείνουν κοντά στην εστία τους από το να μετακινηθούν στην επαρχία) και ταυτόχρονα θα υποχρεώσει τους ιδιοκτήτες να δώσουν κίνητρα παραμονής στη σχολική μονάδα», παρατηρεί ο κ. Χριστόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», το υπουργείο εξετάζει στην περίπτωση που παρουσιαστούν κενά σε δασκάλους σε ιδιωτικά σχολεία μετά την ανακοίνωση της τρίτης φάσης των προσλήψεων, να επιτρέψει στα σχολεία –όπως ίσχυε παλαιότερα– να καλύψουν τις θέσεις με άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Πηγή Καθημερινή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025