: Kαθιερώθηκαν σημαντικές ψηφιακές καινοτομίες για τους και τις διοικητικές δομές, με στόχο την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Έτσι, όπως αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, επιτυγχάνεται απλούστευση της διαδικασίας, ενίσχυση της διαφάνειας, καθώς επίσης και η άμεση ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον βέλτιστο προγραμματισμό τους, λαμβανομένων υπόψη των προτιμήσεών τους.

Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκαν σημαντικές διαλειτουργικότητες σε κεντρικές εφαρμογές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως το και το . Με τον τρόπο αυτό, βελτιστοποιούνται και αυτοματοποιούνται διεργασίες για την πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ). Αυτό σημαίνει ότι απαλλάσσονται από χρονοβόρες διαδικασίες τόσο οι ίδιοι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί όσο και τα διοικητικά όργανα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Περιφέρειες και η Κεντρική Υπηρεσία και, παράλληλα, ενισχύεται η διαφάνεια της διαδικασίας και η αδιαβλητότητα του συστήματος.

Περαιτέρω, για πρώτη φορά οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν ψηφιακά τις προτιμήσεις τους για τα σχολεία αλλά και να τοποθετηθούν ψηφιακά, με απόλυτη διαφάνεια, χάρη στη νέα αλγοριθμική διαδικασία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος. Η ψηφιακή ροή τοποθέτησης διενεργήθηκε την Τρίτη 31 Αυγούστου και άμεσα, εντός λίγων λεπτών, ενημερώθηκαν οι προσλαμβανόμενοι μέσω γραπτού μηνύματος SMS στο κινητό τους, για τη σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας τους.

Επιπλέον, σημαντική καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής και ενεργοποιήθηκε σήμερα, πρώτη ημέρα ανάληψης υπηρεσίας των εκπαιδευτικών. Οι προσλαμβανόμενοι έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν και να αποδεχτούν ψηφιακά τη σύμβασή τους και στη συνέχεια να λάβουν έγκυρο αντίγραφο αυτής, που θα φέρει την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα (advanced electronic seal) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μειώνοντας δραστικά την περιττή γραφειοκρατία και τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση της σύμβασης.

Τέλος, ορόσημο του έργου αποτελεί και η αυτοματοποιημένη διαδικασία δήλωσης και ανάρτησης των σχετικών συμβάσεων στα πληροφοριακά συστήματα «Εργάνη» και «Διαύγεια». Η συγκεκριμένη καινοτομία αναμένεται να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους της Δημόσιας Διοίκησης, ψηφιοποιώντας και απλοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες ετών.

Το νέο σύστημα καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα εξαιρετικά πολύτιμο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού μας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό έργο των στελεχών εκπαίδευσης για έγκαιρο προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούσε, μέχρι πρόσφατα, ένα δύσκολο και χρονοβόρο εγχείρημα. Με την ψηφιακή δράση της αναδιοργάνωσης της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, και σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιούμε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες που έρχονται να υποστηρίξουν και τα δύο μέρη, εκπαιδευτικούς και διοίκηση, υλοποιώντας μία αυτονόητη ευελιξία που κάνει πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Την 1η Σεπτεμβρίου, περισσότεροι από 22.000 αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Μέσα από την εφαρμογή μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη. Έτσι, η ψηφιακή αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικών εξυπηρετεί τόσο τους ίδιους τους διδάσκοντες, όσο και την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται προς τον στόχο που έχουμε θέσει από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας να αξιοποιούμε τα τεχνολογικά μέσα σε όλες τις βαθμίδες για να αναβαθμίσουμε τόσο την ίδια την εκπαίδευση, όσο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μονάδων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025