Τι αναφέρει το ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ, Θοδωρή Κατσωνόπουλου, εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών και τα εναπομείναντα κενά
Διαβάστε αναλυτικά:
Την Τρίτη 28/11 το ΥΠΑΙΘΑ ανακοίνωσε ότι προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές 4.593 εκπαιδευτικοί συνολικά και στις δύο βαθμίδες.
Πιο συγκεκριμένα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
Λογαριασμοί ρεύματος: Αυτές είναι οι επιδοτήσεις Δεκεμβρίου – Τι ισχύει για τα νοικοκυριά
2.012 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, ανά κλάδο/ειδικότητα, προσλήφθηκαν: (78) ΠΕ01, (745) ΠΕ02, (303) ΠΕ03, (39) ΠΕ04.01, 20 ΠΕ04.02, (17) ΠΕ04.04, (2) ΠΕ04.05, (97) ΠΕ05, (110) ΠΕ06, (31) ΠΕ07, (16) ΠΕ08, (97) ΠΕ11, (22) ΠΕ78, (29) ΠΕ79.01, (1) ΤΕ16, (69) ΠΕ80, (23) ΠΕ81, (101) ΠΕ82, (50) ΠΕ83, (12) ΠΕ84, (7) ΠΕ85, (87) ΠΕ86, (1) ΠΕ87.01, (33) ΠΕ87.02, (14) ΠΕ87.03, (3) ΠΕ87.04, (2) ΠΕ87.08, (9) ΠΕ87.09, (12) ΠΕ88.01, (5)ΠΕ88.02, (1) ΠΕ88.03, (1) ΠΕ88.04, (12) ΠΕ89.01, (1) ΠΕ90, (1) ΠΕ91.02, (11) ΤΕ01.19.
632 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και πιο συγκεκριμένα: (268) ΠΕ02, 109 (ΠΕ03, (68) ΠΕ04.01, (29) ΠΕ04.02, (14) ΠΕ04.04, (5) ΠΕ04.05, (2) ΠΕ08, (13) ΠΕ11, (2) ΠΕ78, (8) ΠΕ79.01/ΤΕ16, (2) ΠΕ81, (7) ΠΕ82, (4) ΠΕ83, (10) ΠΕ86, (1) ΠΕ87.01, (2) ΠΕ87.02, (5) ΠΕ87.03, (1) ΠΕ87.05, (3) ΠΕ87.06, (1) ΠΕ87.09, (2) ΠΕ87.10, (23) ΠΕ88.01, (14) ΠΕ88.02, (3) ΠΕ88.03, (11) ΠΕ88.04, (5) ΠΕ88.05, (11) ΠΕ89.01, (5) ΠΕ89.02, (2) ΠΕ91.01 και (2) ΤΕ01.19.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σε πολλές ειδικότητες οι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται είναι μόνο ή και από τον επικουρικό πίνακα. Ενδεικτικά, (8) ΠΕ79.01/ΤΕ16, (19) ΠΕ88.01, (12) ΠΕ88.02, (10) ΠΕ88.04, (4) ΠΕ87.03 κ.ο.κ.
12 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων, πιο συγκεκριμένα (8) ΠΕ79.01 και (4) ΤΕ16.
Οι προσλαμβανόμενοι/ες πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους από τη Δευτέρα 4 έως και την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023.
Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας προσλαμβάνονται στη Γενική Εκπαίδευση 51 εκπαιδευτικοί και πιο συγκεκριμένα ανά κλάδο/ειδικότητα: (1) ΠΕ01, (3) ΠΕ02, (1) ΠΕ03, (1) ΠΕ04.01, (2) ΠΕ05, (1) ΠΕ06, (4) ΠΕ11, (1) ΠΕ78, (2) ΠΕ80, (2) ΠΕ82, (1) ΠΕ83, (1) ΠΕ86, (1) ΠΕ87.03, (1) ΠΕ90 συν (11) ΠΕ02 μειωμένου ωραρίου στα ΤΥ-ΖΕΠ και για το ΜΝΑΕ (9) ΠΕ02 και (9) ΠΕ03.
37 εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται στην ΕΑΕ. Πιο συγκεκριμένα ανά κλάδο/ειδικότητα:
Στην παράλληλη στήριξη (14) ΠΕ02 και (6) ΠΕ03, (3) ΠΕ04.01, (1) ΠΕ04.02, (1) ΠΕ04.04, (1) ΠΕ04.05,
με Braille (2) ΠΕ11, (2) ΠΕ78, (1) ΠΕ79.01 και
(1) ΠΕ81, (1) ΠΕ83, (1) ΠΕ87.05, (1) ΠΕ88.01, (1) ΠΕ89.01 και (1) ΠΕ91.01.
Ανά κλάδο/ειδικότητα, τα κενά στη Γ΄ Αθήνας που είχαν δηλωθεί για αυτή τη φάση πρόσληψης αναπληρωτών ήταν τα εξής:
Γενικής Παιδείας 45 (2 ΠΕ01, 4 ΠΕ02, 2 ΠΕ03, 2 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.02, 3 ΠΕ05, 4 ΠΕ06, 2 ΠΕ08, 8 ΠΕ11, 2 ΠΕ78, 4 ΠΕ80, 2 ΠΕ82, 1 ΠΕ83, 1 ΠΕ84, 2 ΠΕ86, 1 ΠΕ87.02, 1 ΠΕ87.03, 1 ΠΕ87.09, 1 ΠΕ90) – ΜΝΑΕ 18 (9 ΠΕ02, 9 ΠΕ03), ΤΥ-ΖΕΠ 11 (11 ΠΕ02) – Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης 58, απ’ τα οποία 26 στην παράλληλη στήριξη (14 ΠΕ02, 6 ΠΕ03, 3 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.02, 1 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ04.05), με πιστοποιημένη γνώση Braille 4 (1 ΠΕ08, 2 ΠΕ78, 1 ΠΕ79.01) και σε τμήματα ένταξης 3 (3 ΠΕ03).
Σύνολο κενών: 132
Μετά τις προσλήψεις, αρκετά κενά παραμένουν στη Γ΄ Αθήνας, αλλά και πανελλαδικά. Στη Γενική Εκπαίδευση, από τα 74 κενά που δήλωσε η ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας όταν αυτά ζητήθηκαν από το Υπουργείο, καλύφθηκαν με προσλήψεις αναπληρωτών τα 51. Στην ΕΑΕ από τα 58 κενά καλύφθηκαν τα 37. Εν τω μεταξύ στο μεσοδιάστημα προέκυψαν και άλλα κενά, επομένως οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι πολύ παραπάνω. Πλησιάζουμε στις γιορτές των Χριστουγέννων και σε κάποια σχολεία λείπουν ακόμα εκπαιδευτικοί. Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το πρόγραμμα των σχολείων δεν μπορεί να σταθεροποιηθεί. Κενά που δεν καλύπτονται, κενά που αυξάνονται, εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριο τους σε 3, 4, ακόμα και σε 5 σχολεία και αυτοί οι άνθρωποι που θα τοποθετηθούν και θα αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία σε λίγες μέρες, στην κυβερνητική λογική του «εξορθολογισμού» και της εξοικονόμησης πόρων, κινδυνεύουν να μη δικαιούνται το επίδομα ανεργίας μετά την απόλυσή τους.
Παρά τις πολλές ελλείψεις οι οποίες είναι γνωστές πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά, το Υπουργείο επιλέγει να διορίζει με βάση τον κανόνα 1-1, καλύπτοντας ουσιαστικά μόνο τον αριθμό των αποχωρήσεων. Επίσης επιλέγει να προσλαμβάνει αναπληρωτές σταδιακά, σε πολλές φάσεις, αντί να πραγματοποιεί μία φάση προσλήψεων στην αρχή της χρονιάς που θα καλύπτει το σύνολο των κενών και οι επόμενες φάσεις να αφορούν μόνο τις έκτακτες ανάγκες που θα προκύπτουν κατά το σχολικό έτος. Η κάλυψη όλων των πάγιων κενών με μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς είναι η απάντηση τόσο στο ζήτημα της αδιοριστίας όσο και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.