: Eνημέρωση  της Γ. Μπουλμέτη και του Β. Βούγια- Ποιά προγράμματα θα τρέξουν στην Α Φάση

Tα λειτουργικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σύμφωνα με την ενημέρωση των  Γ. Μπουλμέτη και  Β. Βούγια:

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει αναφορικά με τις εκπαιδευτικών και μελών για το 2022-23 Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) παραθέτουμε τις εξής επισημάνσεις:

1. Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το 2022-23 θα ξεπεράσουν συνολικά τις 40.000, συμπεριλαμβανομένων και των προσλήψεων για το νέο διευρυμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου σχολείου.

2. Για τα ΚΕΔΑΣΥ, τις ΕΔΥ και τις ΣΜΕΑΕ θα έχουμε μια μικρή αύξηση πιστώσεων σε σχέση με πέρσι και για τις ανάγκες της Παράλληλης Στήριξης η αύξηση των πιστώσεων για πρόσληψη αναπληρωτών θα είναι μεγαλύτερη. Βέβαια εδώ και οι εγκρίσεις Παράλληλης Στήριξης θα είναι αυξημένες σε σχέση με πέρσι.

3. Από τις συνολικές πιστώσεις, ένα μεγάλο μέρος θα δοθεί για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στην Α Φάση προσλήψεων. Πολύ μεγάλο μέρος θα δοθεί στις προσλήψεις για ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ.

4. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κατανομή των πιστώσεων για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), η οποία θα πραγματοποιηθεί μετά την καταγραφή των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων, των ΚΕΔΑΣΥ και των ΕΔΥ.

5. Στην Α Φάση προσλήψεων ΕΕΠ-ΕΒΠ θα υπάρξουν προσλήψεις από τα Προγράμματα που έχουν να κάνουν με:

Α. Τα Ειδικά σχολεία (Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα Γυμνάσια και Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ) και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).

Β. Την Παράλληλη Στήριξη (Σχολικοί Νοσηλευτές-ΠΕ25 και ΕΒΠ). Γ. Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) (Μέλη ΕΕΠ) και στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)/ΚΕΔΑΣΥ των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) (Κοινωνικοί Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23). 6. Αργότερα θα υπάρξουν προσλήψεις στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) (Κοινωνικοί. Λειτουργοί-ΠΕ30), στα ΕΠΑΛ-Πρόγραμμα ΜΝΑΕ (Ψυχολόγοι-ΠΕ23), και στα Γενικά Σχολεία (Κοινωνικοί. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23).

Να υπενθυμίσουμε πως πέρσι για το 2021-22 οι προσλήψεις ΕΕΠ–ΕΒΠ ξεκίνησαν σε Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη, στις 27 Αυγούστου 2021 και στα ΕΠΑΛ προσλήφθηκαν Ψυχολόγοι-ΠΕ23 και στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) Κοιν. Λειτουργοί -ΠΕ30 στις 29 Σεπτεμβρίου 2021. Οι προσλήψεις Ψυχολόγων-ΠΕ23 και Κοινωνικών Λειτουργών-ΠΕ30 στα Γενικά σχολεία ξεκίνησαν στις 10 Ιανουαρίου 2022

7. Σχετικά με την Α Φάση προσλήψεων αναπληρωτών, σύμφωνα με ενημέρωση Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ) όλα είναι ρευστά ως προς τις προσλήψεις και τα προγράμματα που θα ενταχθούν στην Α φάση –

8. Τα κενά που θα προκύπτουν από τις άδειες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ θα καλυφθούν με προσλήψεις από το ΠΔΕ κρατικού προϋπολογισμού. 9. Αναφορικά με τα Προγράμματα που θα δώσουν προσλήψεις αναπληρωτών για το 2022-23, κάποια θα είναι από το «παλιό» ΕΣΠΑ και κάποια από το «νέο» ΕΣΠΑ. Εφιστούμε την προσοχή των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Τέλος εφιστούμε την προσοχή αναφορικά με τα λειτουργικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ και τις πιστώσεις για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Επ αυτού και σχετικά με ερωτήματα συναδέλφων για τα λειτουργικά κενά ανά περιοχή και κάποιες αναρτήσεις με κενά που έχουν δημοσιευθεί μέχρι τώρα, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

Το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε με έγγραφο του προς τις Δ/νσεις Εκπ/σης ΠΕ & ΔΕ και τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης (ΠΔΕ) την καταγραφή λειτουργικών κενών για πρόσληψη αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑΕ (στο τύπος κενού: Ειδικής Αγωγής ή Braille/Νοηματική, Νοηματική, Braille), για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (στο τύπος κενού: Εξειδικευμένη Τομεακό), για τα ΚΕΔΑΣΥ στο Αναπληρωτών ΕΕΠ-ΚΕΔΑΣΥ (τύπος κενού: Ειδικής Αγωγής)

Τα κενά αυτά καταχωρήθηκαν έως και την Τρίτη 16.8.2021 στο ΟΠΣΥΔ και στη συνέχεια οι οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα τροποποιήσουν/οριστικοποιήσουν τα καταχωρισμένα κενά έως και τη Δευτέρα 22.08.2022, τα οποία θα σταλούν στο Υπουργείο Παιδείας. Το παραπάνω σημαίνει ότι ακόμα κι αν έχουν δοθεί συγκεκριμένα κενά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι ΠΔΕ μπορούν να τα αλλάξουν.

Οι προσλήψεις αναπληρωτών ορίζονται σε σχέση με τις πιστώσεις που υπάρχουν για κάθε πρόγραμμα, δηλαδή τα χρήματα τα οποία έχουν εξευρεθεί για αυτά στην α φάση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν υπάρχουν κενά, η κάλυψή τους θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των πιστώσεων.

Θυμίζουμε ότι τα λειτουργικά κενά δεν καλύπτονται στο σύνολό τους από τις πιστώσεις, καθώς τα χρήματα είναι πάντα λιγότερα από τις ανάγκες. Πολλά από τα κενά που έχουν δημοσιευθεί μέχρι τώρα σε κάποιες αναρτήσεις αφορούν σε λειτουργικά κενά για τις αποσπάσεις μονίμων, τα οποία είναι ένα μόνο μέρος των κενών κι όχι το σύνολό τους, καθώς δεν εμπεριέχονται σε αυτά οι ανάγκες της εξειδικευμένης υποστήριξης για ΕΒΠ και ΠΕ25.

Για τους παραπάνω λόγους και λαμβάνοντας υπόψιν ότι μέχρι σήμερα, όπως και τις προηγούμενες χρονιές, δεν έχουν δοθεί επίσημα κενά για τις περιοχές ανά πρόγραμμα, οι συνάδελφοι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις δηλώσεις των περιοχών με βάση τις επιθυμίες τους και τις περιοχές που θα μπορούσαν να εργαστούν, προκειμένου να μην αναγκαστούν να αρνηθούν θέσεις με τις ανάλογες συνέπειες.

Επίσης μπορούν να συμβουλευτούν τις προσλήψεις της Α΄ φάσης του 2021-22, αφαιρώντας τα οργανικά κενά στις ΣΜΕΑΕ, τα οποία καλύφθηκαν από τους πρόσφατους μόνιμους διορισμούς. Θυμίζουμε ότι οι περισσότεροι κλάδοι ΕΕΠ, εκτός των ΠΕ23 και ΠΕ30 έχουν καλύψει το 100% των οργανικών θέσεων στις ΣΜΕΑΕ.

Σαφώς και τα λειτουργικά κενά είναι περισσότερα γιατί διαμορφώνονται βάση των αναγκών. Το αίτημα όλων μας είναι όλα τα κενά να δημοσιεύονται επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας πανελλαδικά ανά πρόγραμμα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η αξιοπιστία της διαδικασίας για την κάλυψη των θέσεων των αναπληρωτών και οι συνάδελφοι να έχουν γνώση κατά την περίοδο δήλωσης των περιοχών. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από την πλευρά των ιθυνόντων ότι οι αναπληρωτές καθορίζουν τη ζωή των ιδίων και των οικογενειών τους για ένα χρόνο βάση των προσλήψεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025