Σχετικά με τις εξελίξεις για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών  και τους μόνιμους διορισμούς

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 

Στο ενημερωτικό της 12ης Ιουλίου και σχετικά με το ζήτημα των αποσπάσεων είχαμε αναφέρει τα εξής:

«Σχετικά με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ είναι προφανές ότι οι διαδικασίες πρέπει να κινηθούν ταχύτατα. Αναμφίβολα είναι θετική η δήλωση της Υπουργού Παιδείας ότι «όλα προχωρούν κανονικά ώστε τα βιβλία και οι εκπαιδευτικοί να είναι εγκαίρως στη θέση τους και να ξεκινήσει η σχολική χρονιά χωρίς προβλήματα». Για να συμβεί αυτό το πρώτο ζητούμενο είναι να συνεδριάσει άμεσα το ΚΥΣΔΕ για να ξεκινήσει η συζήτηση επί των αποσπάσεων σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Ειδική Αγωγή, Εκκλησιαστικά και Γενική Παιδεία. Οι αποσπάσεις του 2018 ανακοινώθηκαν στις 28 Ιουνίου και του 2017 στις 20 Ιουλίου. Πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές να ολοκληρώνονται μέχρι τις 30 Ιουνίου, κάτι που δε συνέβη φέτος λόγω της διενέργειας των εθνικών εκλογών. Οι ενεργές αιτήσεις για τη Γενική παιδεία είναι 4500. Είναι προφανές ότι θα επιδιώξουμε την ικανοποίηση του μέγιστου δυνατού αριθμού των αιτήσεων αυτών. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοντά στις οικογένειες τους και στον τόπο τους, αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών και όχι μια χαριστική παραχώρηση! Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ ή και ΠΥΣΠΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα, με προβλήματα υγείας, η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους πλέον διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση λίγων μεταθέσεων (7,83% των αιτήσεων)! Πάγια θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται επί των πραγματικών λειτουργικών κενών με βάση και τη μοριοδότηση που ισχύει από το 2011 και να υπάρχει και Β΄ Φάση στα τέλη Αυγούστου».

Δυστυχώς τα νεώτερα για το ζήτημα αυτό δεν είναι τα αναμενόμενα: Το ΚΥΣΔΕ θα συνεδριάσει από τις 23 έως και τις 26 Ιουλίου, όχι για να συζητήσει και να ανακοινώσει τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, αλλά για άλλα τρέχοντα ζητήματα. Θεωρούμε ότι στις συνεδριάσεις αυτές –με την ανάλογη προετοιμασία- θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η Α΄ φάση αποσπάσεων!

Τα θέματα της Η.Δ. είναι τα ακόλουθα:

 

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟ ΘΕΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2019.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΤΟΥΣ 2019.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΙΕΡΑΡΧΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡ. 38983/Ε2/13-3-2019 Υ.Α. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ .

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ .

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ .

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΤΡΙΜΕΛΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. & ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ Ε.ΔΙ.Π. & Ε.Ε.Π. ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ, Τ.Ε.Ι. & ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ . ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ,ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ προγραμματίζονται για το τελευταίο 10ημερο του Αυγούστου, κρατώντας σε αγωνία 5000 εκπαιδευτικούς, παραπέμποντας σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια -στα τέλη Αυγούστου- τον προγραμματισμό της ζωής τους και τελικά προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς! Ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών για παράδειγμα που υπηρετεί σε διαφορετικές περιοχές της

επικράτειας θα πρέπει να περιμένει στα τέλη Αυγούστου να δει που θα πρέπει να παρουσιαστεί στις 2 Σεπτεμβρίου καλύπτοντας άμεσα τα όποια προβλήματα μετακινήσεων, ενοικίασης κατοικίας και οικογενειακών υποχρεώσεων! Είναι προφανές ότι με τα δεδομένα αυτά δεν θα υπάρξει Β΄ φάση αποσπάσεων που το 2017 έγινε στις 25 Αυγούστου και αφορούσε 570 εκπαιδευτικούς και το 2018 έγινε στις 29 Αυγούστου και αφορούσε 420 εκπαιδευτικούς!

Το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής αιτήσεων απόσπασης θα ανοίξει –ίσως και σήμερα- για την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης απόσπασης σε όσους δεν είχαν υποβάλει τον Απρίλιο. Παράλληλα θα μπορούν να γίνουν και διορθώσεις προτιμήσεων για όσους/ες έχουν ήδη υποβάλει αίτηση απόσπασης.

Παράλληλα και οι , είναι πολύ πιθανό να πάνε χρονικά πολύ πιο πίσω! Υπενθυμίζω ότι το 2018 μεταξύ του διαστήματος 4 και 5 Σεπτεμβρίου είχαμε 19.480 προσλήψεις αναπληρωτών, όταν το Σεπτέμβριο του 2014 είχαμε 2995 προσλήψεις. Στα στοιχεία αυτά να προσθέσουμε ότι η φετινή χρονιά έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών και ότι είχαμε συνολικά 2.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση!

 

ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ Α/ΘΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Β/ΘΜΙΑ ΣΥΝΟΛΟ
2011-2012 2.509 0 1.112 3.621
2012-2013 3.545 0 1.296 4.841
2013-2014 1.257 0 184 1.441
2014-2015 2.497 0 498 2.995
2015-2016 0 0 0 0
2016-2017 3.695 1.484 740 5.919
2017-2018 6.313 8.104 954 15.371
2018-2019 8.763 8.941 1.776 19.480

 

Σχετικά με τις σε φορείς, οι ανακοινώσεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες. Υπενθυμίζουμε ότι η αίτηση από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε θα εξετάζεται σε περίπτωση που ικανοποιηθεί αίτηση του εκπαιδευτικού σε υπηρεσία/φορέα, ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑ, Μουσικό, Καλλιτεχνικό ή Εκκλησιαστικό σχολείο.

Ένα σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει αφορά 18 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στη ΓΓ Έρευνας και Τεχνολογίας που δεν ανήκει πλέον στο Υπουργείο Παιδείας αλλά στο Υπουργείο Ανάπτυξης! Οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν κάνει αίτηση απόσπασης τον Απρίλιο ζητώντας να αποσπαστούν εκ νέου στη ΓΓΕΤ, η οποία πλέον δεν υπάγεται στους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και συνεπώς θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς αυτούς να δηλώσουν κάποιον άλλο φορέα. Για το ζήτημα αυτό να τονίσουμε ότι με τη μεταφορά αυτή, αποκόπτεται η έρευνα από τον ενιαίο χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας και ουσιαστικά  καταργείται η ακαδημαϊκότητα της έρευνας που διεξάγεται στα ερευνητικά κέντρα, αναπόφευκτο δε  αποτέλεσμα θα είναι η

άμεση υποβάθμιση της ερευνητικής διαδικασίας τόσο σε ΑΕΙ όσο και στα ερευνητικά κέντρα.

Για το ζήτημα που αφορά τις κενές οργανικές θέσεις του προσωπικού των Πειραματικών σχολείων, φαίνεται πως επί του παρόντος θα παραταθεί για άλλο ένα έτος η θητεία τους στα Πειραματικά σχολεία.

Σχετικά με τις 4.500 μόνιμες προσλήψεις στην ΕΑΕ, ένα σοβαρό ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα, είναι η κατανομή των θέσεων αυτών για τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Με δεδομένο ότι το 1/3 των συνολικών προσλήψεων αναπληρωτών αφορά κάλυψη αναγκών της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ανάλογο πρέπει να είναι και το ποσοστό των μόνιμων προσλήψεων. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για τις 10.500 προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη αναφορά αλλά η γενική διατύπωση της πολιτικής ηγεσίας ότι πρώτα θα γίνει χαρτογράφηση των αναγκών και προτεραιοτήτων και στη συνέχεια θα γίνουν διορισμοί. Για να συμβάλουμε στη «χαρτογράφηση των αναγκών», να αναφέρουμε η φετινή χρονιά έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση και ότι την δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.700 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τη Δ.Ε. και 000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση με τις  μόνιμες προσλήψεις να είναι 2.768 στη Δ.Ε το ίδιο διάστημα. Τέλος να αναφέρουμε  ότι έχουν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις για την πρόσληψη 37.000 αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά 2019-2020 με στόχο να καλυφθούν τα σοβαρά κενά των σχολείων!

Σχετικά με το ζήτημα του 13ου &14ου μισθού δημοσιεύθηκαν χθες, Τρίτη 16 Ιουλίου 2019, οι από 1307-1316/19 αποφάσεις της ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ του ΣτΕ με τις οποίες κρίνεται συνταγματική η πλήρης κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού των Δημοσίων Υπαλλήλων, που έγινε με τον Ν. 4093/12. Η απόφαση ελήφθη με πλειοψηφία 25-6! Υπενθυμίζουμε ότι μόλις τον περασμένο Δεκέμβρη του 2018 το ΣΤ’ τμήμα, με συντριπτική πλειοψηφία 6-1, είχε αποφασίσει εντελώς αντίθετα και είχε κρίνει αντισυνταγματικές τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4093/12. Κατά την ολομέλεια του ΣτΕ, ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων που κυμαίνεται από τα 780 ευρώ έως και τα 1.092 ευρώ, ακόμη και μετά την κατάργηση των τριών επίμαχων επιδομάτων, εξασφαλίζει «αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας, όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο! Πρόκειται για μια πρωτοφανή απόφαση που ουσιαστικά λέει ότι είναι  αξιοπρεπείς οι μισθοί στον Δημόσιο Τομέα και συνεπώς καλώς έγιναν οι περικοπές του 2012  από τη συγκυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου αφού υπάρχουν και φτωχότεροι στον Ιδιωτικό Τομέα! Να υπενθυμίσουμε απλώς ότι το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στην επιλογή του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας!

Τέλος η εξαγγελθείσα, και μάλιστα ως πρώτη προτεραιότητα,κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου θεωρούμε ότι έρχεται να πλήξει μια δημοκρατική κατάκτηση που είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όχι να αντιμετωπίσει τα υπαρκτά προβλήματα παραβατικότητας, για τα οποία υφίσταται ήδη νομοθετικό πλαίσιο. Παράλληλα η κατάργηση της ίδρυσης νομικής σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών με πρόσχημα την ανεργία των δικηγόρων, «ανοίγει» χώρο και δημιουργεί πελατεία για ιδιωτικά ή ξένα πανεπιστήμια.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025