: Ενημερωτικό του αιρετού Καλημερίδη Γιώργου και Μουκατεμίδη Τάσου για τη συνδρίαση του ΠΥΣΠΕ Κυκλάδων

Α. Λίγο πριν ανακοινωθούν οι των “μόνιμων” αναπληρωτών συναδέλφων/ ισσων από το Υπουργείο Παιδείας, η εικόνα του δημόσιου σχολείου στις Κυκλάδες είναι το λιγότερο τραγική, αποτυπώνοντας τις δραματικές συνέπειες των δημοσιονομικών περικοπών και της διαιώνισης της ελαστικής απασχόλησης. Για μια ακόμη χρονιά χωρίς μόνιμους, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τα σχολεία στις Κυκλάδες είναι κυριολεκτικά άδεια, με εκαντοντάδες λειτουργικά κενά που καθιστούν το αίτημα του κόσμου της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια για 40.000 μόνιμουςδιορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, αίτημα όχι μόνο στενά εκπαιδευτικό, αλλά αίτημα όλης της κοινωνίας και της εργαζόμενης πλειοψηφίας για ένα δημόσιο σχολείο με μόνιμη σταθερή απασχόληση στην υπηρεσία των μορφωτικών αναγκών των παιδιών, με δίχρονη δημόσια προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και με σταθερές δημόσιες δομές ειδικής αγωγής.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ και η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να αναπαράγει την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπου το δημόσιο σχολείο θα λειτουργεί εσαεί με την ελαστική απασχόληση, με την υποχρηματοδότηση και τη διαρκή υπονόμευση του δημόσιου δικαιώματος στη μόρφωση. Οι εκπαιδευτικοί “νομάδες” που περιμένουν στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς για να μάθουν που θα εργαστούν δεν είναι μια πραγματικότητα που σχετίζεται μόνο την αθλιότητα της εργασιακής επισφάλειας στην εκπαίδευση, αλλά αναφέρεται και στην ποιότητα και το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, ειδικά σε περιοχές νησιωτικές όπως οι Κυκλάδες.

Πιο συγκεκριμένα μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών τα κενά έχουν ως εξής :

Δάσκαλοι : 226 ( Α περιοχή μετάθεσης 23, Β περιοχή μετάθεσης 73, Γ περιοχή μετάθεσης 23, Δ περιοχή μετάθεσης 107).

Νηπιαγωγοί : 114 ( Α περιοχή 8, Β περιοχή 38, Γ περιοχή 20, Δ περιοχή 48).

Ειδική Αγωγή Νηπιαγωγεία 4 ( Γ περιοχή 2 Δ περιοχή 2).

Μουσική 7 ( Β περιοχή 3, Γ περιοχή 3 , Δ περιοχή 1) .

Φυσική Αγωγή 24 ( Α περιοχή 1, Β περιοχή 6, Γ περιοχή 5, Δ περιοχή 12)

Εικαστικά 20 ( Α περιοχή 1, Β περιοχή 5, Γ περιοχή 4 Δ περιοχή 10 ).

Πληροφορική 6 ( Περιοχή Β 2, Περιοχή Γ 2 , Περιοχή Δ 4 ).

Κενά ειδικής σε δημοτικά 31 ( Α περιοχή 2, Β περιοχή 6, Γ περιοχή 5, Δ περιοχή 18).

Αγγλικά 22 ( Α περιοχή 1, Β περιοχή 8, Γ περιοχή 2, Δ περιοχή 11).

Συνολικά αυτή τη στιγμή πριν τον ερχομό των αναπληρωτών τα κενά ανέρχονται σε 454, χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα κενά των θεατρολόγων, της δεύτερης ξένης γλώσσας και της παράλληλης στήριξης. Άρα, το σύνολο των κενών προσεγγίζει τους 550 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ ες δουλεύουν με όρους γαλέρας και αυτό πρέπει να το γνωρίζει όλη η κοινωνία.

Άνθρωποι που με την τσάντα στο χέρι προσπαθούν να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο, αναζητώντας σπίτι, αλλά και εργασιακή και προσωπική σταθερότητα, μετά από χρόνια εργασιακής περιπλάνησης, στην κινούμενη μάλιστα άμμο των “σκληρών” περιοχών της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Απαιτούμε και το λέμε ανοικτά και θα καταγγείλουμε κάθε άλλη πρακτική, να δωθούν όλα τα κενά στους/ στις συναδέλφους/ ισσες από την πρώτη φάση και να μην χρειαστούν να γίνονται βελτιώσεις που ταλαιπωρούν τον κόσμο της εκπαίδευσης ή ακόμη χειρότερα να εμφανίζονται ξαφνικά κενά σε άλλες φάσεις. Θεωρούμε απαράδεκτο να μην γίνεται ηλεκτρονικά η ανάληψη υπηρεσίας και να χρειάζεται οι συνάδελφοι / ισσες μας να ξοδεύουν ένα μισθό παρουσιαζόμενοι στη Σύρο. Κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσει αυτό το αίσχος.

Β. Το ΠΥΣΠΕ έκανε δεκτές όλες τις αιτήσεις επανεξέτασης των συναδέλφων/ ισσων αποσπασμένων με βάση την αρχική τους δήλωση τοποθέτησης, με σκοπό τη βελτίωση θέσης. Πράγμα κατά τη γνώμη μας αυτονόητο. Η άρνηση της ΔΑΚΕ να βελτιωθεί η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών μετά τα νέα κενά που προέκυψαν, ύστερα από το αρχικό ΠΥΣΠΕ του Αυγούστου είναι το λιγότερο προκλητική. Κατανοούμε το άγχος να αναλάβουν τη διοίκηση της εκπαίδευσης στις Κυκλάδες, καλό είναι να μην ξεχνάνε ότι προς το παρόν είναι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και όχι κυβερνητικοί επίτροποι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025