:   Σχετικά με την κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών και τα σοβαρά κενά εκπαιδευτικών την τρέχουσα σχολική χρονιά.

 

του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ

          Νεκτάριου Κορδή

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Οι τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Αυτοί κατανέμονται ως εξής:

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨ. 2018/19
ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ 14 13
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ. 3970 4611
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ 11 9
ΚΕΣΥ 82 58
ΜΟΥΣΙΚΑ 456 437
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ 895 1064
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ 13 7
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ 2260 2590
ΔΥΕΠ 0 49
Τ.Υ.ΖΕΠ 0 286
Τ.Υ.ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ. 2
Μ.Ν.Α.Ε. 0 443
Μ.Ν.Α.Ε. ΣΙΒΙΤ. 1
ΑΘΡΟΙΣΜΑ 7702 9578

Οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Εξ αυτών οι 1.738 καλύφθηκαν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, οι 2.727 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και οι 3.237 μέσω ΕΣΠΑ. Συνεπώς το 42% των πιστώσεων είναι μέσω ΕΣΠΑ και αφορούν –κυρίως- την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση. Το 22,5% είναι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το 35,4% από το ΠΔΕ.  Οι προσλήψεις στην Α/θμια είναι 18.870! Ο συνολικός αριθμός τους –μαζί με τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ- προσεγγίζει τις 30.500! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Μέσα σε μια πενταετία (2014-2019) σχεδόν διπλασιάστηκε η ποσοστιαία  αναλογία των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση  προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς δηλαδή σε ποσοστό 85,4%! Το 2010/11 οι αναπληρωτές αποτελούσαν το 8% επί των μονίμων και το 2018/19 πλησίαζαν το 15%! Το 2/3 των υπηρετούντων αναπληρωτών ΕΑΕ έχουν συμβάσεις αναπληρωτή!

Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια  από το 2014 ήταν η ακόλουθη:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ % ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΩΝ
2014-15 5164 7,79%
2015-16 6162 9,29%
2016-17 6007 9,06%
2017-18 7404 11,17%
2018-19 9578 14,45%
2019-20 (Οκτ.) 7702 11,98%

Δυστυχώς παρά τις μαζικές αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, τα εξακολουθούν να είναι σοβαρά  6 εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων! Με βάση τις αναφορές των αιρετών & των ΕΛΜΕ ο συνολικός αριθμός των  κενών σε όλες τις δομές ξεπερνά τις 3.500! Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των κενών που έχουμε στην Αττική:

ΔΔΕ ΚΕΝΑ
Α΄ΑΘΗΝΑΣ 110
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ 160
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ 71 ΑΠΩ- 31 ΑΜΩ
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ 1500 ΩΡΕΣ
ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗ 179
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 206
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗ 1000 ΩΡΕΣ

Δεν νομίζω ότι τα κενά αυτά της Αττικής συνάδουν με «συνθήκες ομαλότητας»! Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί να επέλθει με «αόρατους» εκπαιδευτικούς!  Δεν έχουμε καμία εξέλιξη για τις προσλήψεις στο πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, τις ΔΥΕΠ και της Τάξεις Υποδοχής! Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και οι Σχολικές μονάδες των Σωφρονιστικών Καταστημάτων έχουν σοβαρά προβλήματα στελέχωσης! Το πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ (μέχρι το 2023). Δεν επιβαρύνει τον Τακτικό και το ΠΔΕ και συνεπώς θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από το 1ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου! Την προηγούμενη σχολική χρονιά εκτός από τις 443 προσλήψεις αναπληρωτών Φιλολόγων και Μαθηματικών για εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, είχαμε και 220 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων! Τέλος αναμένονται και οι 1000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια.

Σχετικά με τις τελευταίες δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα των κενών να παρατηρήσουμε τα εξής: Η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά αν τα κενά είναι λιγότερα ή περισσότερα από πέρσι! Το πρόβλημα δυστυχώς δεν είναι αυτό, αλλά το

γεγονός ότι οι μαθητές/τριες μας 50 ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων έχουν χάσει χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω των  σοβαρών εκπαιδευτικών κενών!  Μεταξύ αυτών και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία οι μαθητές/τριες μας θα εξεταστούν τον Ιούνιο! Οι λύσεις στα σοβαρά αυτά προβλήματα επιβάλλεται να είναι άμεσες!

   Παράλληλα προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία ο «μαγικός τρόπος» με τον οποίο κάποιοι ΔΔΕ αλλά και ΠΔΕ προσπαθούν να καλύψουν τα κενά! Φυσικά δεν ενεργούν αυτοβούλως! Ζητούν να γίνει κλείσιμο τμημάτων για να πάμε σε τάξεις 27 μαθητών, μετακινήσεις καθηγητών και τροποποιήσεις αναθέσεων για να καλύψουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέχρι τις προσλήψεις αναπληρωτών! Εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με ολιγομελή τμήματα. Για παράδειγμα τι θα γίνει με τα 29 ολιγομελή τμήματα σε περιφερειακά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης που η μη έγκρισή τους έχει ξεσηκώσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς;