Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος προσλήψεων των Αναπληρωτών προκειμένου  να  καλυφθούν εν μέρει  τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για κενά που εδώ και καιρό η πολιτεία όφειλε να καλύψει με μόνιμους διορισμούς και όχι να πανηγυρίζει για το γεγονός ότι χρόνο με το χρόνο όλο και μεγαλώνει το ποσοστό που εργάζεται με ελαστικές μορφές εργασίας, στο χώρο της εκπαίδευσης.

τακτικό Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

με τη ΔΑΚΕ καθηγητών

Όπως φαίνεται δυστυχώς από τα γεγονότα, το χρονικό ορόσημο της ανόδου του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ υπήρξε ένας από τους βασικούς παράγοντες για τη βιασύνη με την οποία διεκπεραιώθηκαν το τελευταίο διάστημα, ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας των ΠΥΣΔΕ / ΚΥΣΔΕ και της πρόσληψης Αναπληρωτών.

Δεν θα ήταν υπερβολικό να εκτιμηθεί ότι επικοινωνιακοί λόγοι επέβαλλαν την υλοποίηση ενός  ασφυκτικού και μη ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των προβλεπομένων διαδικασιών. Θα δοθεί  έτσι η δυνατότητα σε κυβέρνηση και  πρωθυπουργό να «πανηγυρίσουν» για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων χωρίς ελλείψεις εκπαιδευτικών, με πειστήριο τις πολλές προσλήψεις Αναπληρωτών. Πρόκειται βεβαίως για εικονική πραγματικότητα που αποδεικνύεται από το γεγονός  ότι τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες κενά παραμένουν χωρίς να καλυφθούν έως ακόμη και το τέλος του διδακτικού έτους.

Ειδικότερα  για τις προβλεπόμενες διαδικασίες των αποσπάσεων Μονίμων και των προσλήψεων Αναπληρωτών η εφαρμογή αυτού του χρονοδιαγράμματος επηρέασε αρνητικά τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:

 

  • Δεν δόθηκε η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί 3η φάση αποσπάσεων, ούτε επετράπη η χρήση κενών που παρέμειναν αδιάθετα από τις αποσπάσεις των Ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια. Είναι  επίσης σκληρό κοινωνικά, να μην δίνεται η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς με ανυπέρβλητα οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα (τρίτεκνοι,  σοβαρές ασθένειες στην οικογένειά τους, μονογονεικές και χήρες με ανήλικα) να υπηρετήσουν κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας των. Πολλοί από αυτούς μάλιστα υπηρετούν σε «πλεονασματικές περιοχές» για την ειδικότητά τους. Επιπλέον και κατ αναλογία με τα προαναφερθέντα θα έπρεπε να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις Ανάκλησης απόσπασης  που είχαν υποβληθεί με βάση την εγκύκλιο.

Δυστυχώς μέχρι σήμερα από πουθενά δεν προκύπτει η πιθανότητα να ικανοποιηθούν κάποιοι από τους εκατοντάδες συνάδελφους που δεν πήραν απόσπαση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΟΠΣΥΔ παραμένει «κλειστό» για αιτήσεις Επανεξέτασης και παρά του ότι αυτό δεν προβλέπεται. Η πιθανή μη πραγματοποίηση μίας γενικής 3η φάσης αποσπάσεων, λυπεί, εξοργίζει και οδηγεί εκατοντάδες από αυτούς στην άδεια άνευ αποδοχών λόγω απόγνωσης. Έτσι το υπουργείο θα έχει μια ακόμη πηγή εσόδων για να πανηγυρίσει επιπλέον προσλήψεις  Αναπληρωτών…..

 

  • Δεν δόθηκε ο απαραίτητος χρόνος έτσι ώστε έγκυρα και έγκαιρα να δοθούν τα κενά για τις προσλήψεις των Αναπληρωτών. Με δεδομένη τη ΔΕΘ και το στενό χρονικά πλαίσιο που επεβλήθη στις ΔΔΕ/ΠΔΕ ήταν πολύ πιθανό ότι θα προέκυπτε λάθος. Το πρωτοφανές γεγονός, να υπάρξουν αρχικά μηδενικές προσλήψεις σε περιοχές που κατά το παρελθόν είχαμε μεγάλα ποσοστά  Αναπληρωτών, «χρεώθηκε» στα τεχνικά προβλήματα.  Ωστόσο είναι «απορίας άξιον» πως οι μηδενικές προσλήψεις περάσαν απαρατήρητες από τους συνεργάτες του υπουργού που είχαν την ευθύνη παρακολούθησης της κάλυψης των κενών.

Προκειμένου να διορθωθεί το λάθος, κοινοποιήθηκαν στο ορθό οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Γενική εκπαίδευση και αφού είχαν διορθωθεί τα κενά. Αναφέρθηκαν δε περιπτώσεις που συνάδελφοι πληροφορήθηκαν την αλλαγή της περιοχής πρόσληψης  ενώ ευρίσκονταν καθ οδόν για να αναλάβουν υπηρεσία. με ότι αυτό συνεπάγεται σε οικονομική επιβάρυνση.

Ωστόσο εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι κατά την Α φάση δεν πραγματοποιήθηκε καμία πρόσληψη αναπληρωτή από τις Κοινές Ειδικότητες με την Πρωτοβάθμια, σε περιοχές όπως ο νομός Ηρακλείου.

 

Στο δια ταύτα καλώ τον κ. Υπουργό:

να επιτρέψει την κατάθεση αιτήσεων Επανεξέτασης στο ΟΠΣΥΔ προκειμένου να πραγματοποιηθεί άμεσα η 3η φάση Αποσπάσεων με χρήση όλων των κενών που δεν καλύφθηκαν αλλά και από

  • «πλεονασματικές» σε «πλεονασματικές» περιοχές.
  • να εμπλέξει το ΚΥΣΔΕ στον έλεγχο των κενών που θα καλύπτονται με αναπληρωτές, για λόγους διαφάνειας

 

Είναι αυτονόητο ότι ο ευαίσθητος χώρος τη παιδείας δεν προσφέρεται για την άσκηση επικοινωνιακών τακτικών και  αυταρχικών επιλογών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025