ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.

Αθήνα 14/10/2016

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. υποβαθμίζει και θεσμικά την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση!

Διώχνει εκπαιδευτικούς έξω από την εκπαίδευση

Άλλο ένα θεσμικό και πολιτικό συμβάν προστέθηκε στην αποδόμηση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., αφού προχώρησε με τις επιλογές του στην κατάργηση εκατοντάδων Τομέων των ΕΠΑ.Λ. σ’ όλη τη χώρα, τώρα προχωράει ένα βήμα πιο πέρα. Διώχνει τους εκπαιδευτικούς από την εκπαίδευση προς τους χώρους της Κατάρτισης. Τους δείχνει οριστικά το δρόμο της οριστικής εξόδου από την επιλογή της επαγγελματικής δραστηριότητάς τους. Προκαλεί μια μαζικού χαρακτήρα ανασφάλεια και αναστάτωση στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. χρησιμοποιεί την κρίση – που ο ίδιος αναπαράγει με τον ίδιο τρόπο που δύο χρόνια πριν τον κατάγγελλε – για να υπηρετήσει το στρατηγικό του στόχο. Να μετασχηματίσει το εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα παλιού τύπου σοβιετικό μοντέλο για «ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο» υποβαθμίζοντας τα ΕΠΑ.Λ. με τη μετατροπή του σε δίχρονο θεσμό, ενώ παράλληλα μεταθέτει την επαγγελματική εκπαίδευση ως κατάρτιση μετά το Γενικό Λύκειο. Παράλληλα ανοίγει διάπλατα το δρόμο στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση υπονομεύοντας τον ουσιαστικό χαρακτήρα της μόρφωσης και της παιδείας.

Μιλάει για «εθνικό απολυτήριο», όταν μόνο ως εθνικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η πλειοψηφία των μαθητών δεν θα αποκτά αυτό το «εθνικό απολυτήριο». Η πλειοψηφία των σημερινών μαθητών των ΕΠΑ.Λ. – όπως και του Γενικού Λυκείου – θα παίρνει ένα απλό «πιστοποιητικό», αρκεί να δούμε τα ποσοστά των βαθμολογιών που είναι κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η γενική αποδόμηση της εκπαίδευσης και η συστηματική υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης, η ΟΛΜΕ – το προεδρείο ΣΥΝΕΚ / ΔΑΚΕ και η αριστερή πλειοψηφία – «ζουν στον κόσμο τους». Δεν αντιλαμβάνονται τις ιστορικές ευθύνες που τους αναλογούν! Δεν τους ενοχλεί που το Υπουργείο Παιδείας έχει πλήρως απαξιώσει την ΟΛΜΕ, που δεν την λαμβάνει ούτε καν προσχηματικά υπόψη της και προχωρεί στο μνημονιακό της έργο σαν να μην υπάρχει ΟΛΜΕ.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υπονομεύει όμως και τη συλλογική συνείδηση και την αγωνιστική ιστορία του κλάδου των εκπαιδευτικών και πάνω από όλα το μέλλον του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Γιατί έχει στομώσει κάθε αντίδραση. Γίνονται απανωτές ανατροπές στην εκπαίδευση και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών και οι εκπρόσωποι του κλάδου βρίσκονται σε μόνιμη «αγρανάπαυση». Μπορούν να αναλογιστούν αν ποτέ στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος υπήρχε μια ανάλογη ΟΛΜΕ, που την αγνοούσε η κυβέρνηση με αυτό τον επιδεικτικό τρόπο; Έχουν γίνει «μοιραίοι και άβουλοι», εκτός και αν υπηρετούν – ιδιαίτερα τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – τις επιλογές του Υπουργείου λειτουργώντας ως ο μακρύς βραχίονάς του!

Πάντα ο κλάδος των εκπαιδευτικών αγωνιζόταν για μια Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση ισοδύναμη της Γενικής εκπαίδευσης, με κατακτήσεις και με αδυναμίες, αλλά με σταθερό και αταλάντευτο στόχο την πλήρη αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ. Η αλλαγή συσχετισμών στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τα τελευταία χρόνια ανέτρεψε αυτή τη σταθερή πορεία και έφερε μαζί της την αντίληψη της αποδοχής των μέτρων του Υπουργείο. Είναι τόση έντονη η υποχώρηση της συνδικαλιστικής δράσης μας, που δεν τίθενται ούτε καν ως αιτήματα τα ζητήματα των μισθών και των συντάξεων, των διορισμών και της λειτουργίας των σχολείων.

Το ζήτημα της και θεσμικής πλέον υποβάθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης δεν αφορά μόνο τους συναδέλφους που εργάζονται σ’ αυτή. Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα. Εμείς η «Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών» (ΠΕΚ) θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να σταματήσει η δραματική απαξίωση της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης.