Για τα ΕΠΑ.Λ και με δεδομένα ότι όλες οι σχετικές επιστημονικές μελέτες καταγράφουν χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο για τις οικογένειες των μαθητών και των μαθητριών τους, αποτελεί πρόκληση να αντιμετωπίζονται, για μια ακόμη φορά ως επαίτες, ως μαθητές β κατηγορίας, ως παιδιά λίγο λιγότερο ίσα από τα άλλα, αναφέρει η Προοδευτική ενότητα καθηγητών σε ανακοίνωση της.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Στις 30 Ιουνίου του 2020 η Υπουργός Παιδείας κατά την έναρξη συνεδρίου για την Επαγγγελματική Κατάρτιση διατύπωνε τη θέση «H Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση να καταστεί από λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς».
Οι πραγματικές όμως προθέσεις της Κυβέρνησης για την Επαγγελματική Εκπαίδευση- και εν αναμονή του πολυδιαφημισμένου νομοσχεδίου- φαίνονται στις πράξεις. Η πρόσφατη απόφαση για την κατανομή δωριζόμενων αγαθών του Ιδρύματος Μποδοσάκη αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη της αδιαφορίας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, αλλά και μια κατάφωρη αδικία εις βάρος των μαθητών και των μαθητριών των ΕΠΑ.Λ.
Ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία το κάθε ΕΠΑ.Λ. λαμβάνει, προκειμένου να τα παραχωρήσει στους μαθητές του δύο (02) ηλεκτρονικές συσκευές τύπου τάμπλετ. Αντίθετα τα ΓΕ.Λ και τα Γυμνάσια λαμβάνουν αριθμό συσκευών ανάλογο με τον αριθμό των μαθητών/ μαθητριών τους, αν και όχι με σταθερό λόγο.
Ήδη από τον Μάιο ήταν γνωστό τοις πάσι ότι η εξ αποστάσεως θα αποτελούσε τη «λύση» για την εκπαίδευση σε σχέση με την πανδημία. Απέναντι σε αυτό το γεγονός το ΥΠΑΙ.Θ. αδιαφόρησε για την πλήρη χαρτογράφηση των πραγματικών αναγκών και ελλείψεων των σχολείων και άφησε την κάλυψη τους στην καλή θέληση των χορηγών.
Συνολικά η διάθεση ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία είναι εμβαλωματικού χαρακτήρα για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και για όλους τους τύπους σχολείων.
Ειδικά όμως για τα ΕΠΑ.Λ και με δεδομένα ότι όλες οι σχετικές επιστημονικές μελέτες καταγράφουν χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο για τις οικογένειες των μαθητών και των μαθητριών τους, αποτελεί πρόκληση να αντιμετωπίζονται, για μια ακόμη φορά ως επαίτες, ως μαθητές β κατηγορίας, ως παιδιά λίγο λιγότερο ίσα από τα άλλα.
Κάθε μέρα η Κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ αποδεικνύουν το πώς αντιλαμβάνονται τα συλλογικά αγαθά, το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δωρεάν Παιδείας, την ισότητα των ευκαιριών για όλους τους μαθητές.
Στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Στεκόμαστε απέναντι στην πολιτική διακρίσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ. εις βάρος των ΕΠΑ.Λ.