Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών Ως εδώ. Όχι στην απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας. Διαφυλάσσουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας, της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Τροπολογία κατέθεσε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με θέμα “Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας», η οποία προβλέπει τη δυνατότητα της απευθείας μετάδοσης της διδασκαλίας που πραγματοποιείται δια ζώσης μέσα στις σχολικές αίθουσες.
Έχει αξία να αναφέρουμε πως η τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας ψηφίστηκε με τις ψήφους των Βουλευτών της ΝΔ . Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησαν από τη Βουλή για το νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό. ΟΧΙ ψήφισαν οι Βουλευτές του ΚΚΕ, της Ελληνικής Λύσης και του Μέρα 25. Εντύπωση προκαλεί το «Παρόν» που ψήφισαν οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής. Ας κρίνουν οι συνάδελφοι εκείνα τα συνδικαλιστικά στελέχη που έχουν διπλό ρόλο, από τη μια ως πειθήνια κομματικά στελέχη της κομματικής ιεραρχίας και από την άλλη ως επαναστάτες και ανεξάρτητοι συνδικαλιστές. ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης..
Πρόκειται για μια πρωτοφανή, βαθιά αντιδημοκρατική, αντισυνταγματική και σοκαριστικά αντιπαιδαγωγική ρύθμιση η οποία προσβάλλει κατάφορα τα δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Δεν θα αναλύσουμε τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή μια τέτοιας διαδικασίας για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, αφού εσείς, ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης, τις γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα. Θέλουμε όμως να τονίσουμε πως υπάρχουν κόκκινες γραμμές που δεν πρέπει ποτέ και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες ή «έκτακτες ανάγκες» να παραβιάζονται, ιδιαίτερα όταν έχουν σχέση με τα δημοκρατικά μας δικαιώματα. Αν υποχωρήσουμε πάλι και σε αυτή την «έκτακτη ανάγκη», να είστε σίγουροι ότι οι εκάστοτε κυβερνώντες πάντα θα εφευρίσκουν τέτοιες νέες ανάγκες και στο μέλλον. Έχουμε το χρέος να συστρατευτούμε για να προστατέψουμε τους μαθητές μας και τους εαυτούς μας. Γι΄ αυτό η άρνηση και η αντίδραση όλων μας πρέπει τώρα να είναι ηχηρή, καθολική και κατηγορηματική για να διαφυλάξουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας και της προσωπικότητας και κυρίως της αξιοπρέπειας μαθητών και εκπαιδευτικών. Το θέμα δεν είναι συνδικαλιστικό αλλά θέμα ατομικής και συλλογικής ευθύνης.
Ο κατήφορος του Υπ. Παιδείας σε ότι αφορά τις αντιπαιδαγωγικές και αντιδημοκρατικές ρυθμίσεις δεν έχει τέλος και δεν γίνεται με απλά βήματα αλλά με «κατοστάρι», θέλοντας, προφανώς, να εκμεταλλευτεί το διάστημα που είναι κλειστά τα σχολεία. Αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο (που προβλέπει, μεταξύ άλλων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα). Στην αρχή ασύγχρονη και αμέσως μετά σύγχρονη εκπαίδευση με χρήση κάμερας. Τώρα κάμερα μέσα στην τάξη για την απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας. Αύριο; Αύριο, να είστε σίγουροι, οι Συντονιστές Εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγονται), κάνοντας χρήση του σχετικού εξοπλισμού, θα μας αξιολογούν ενώ θα κάθονται αναπαυτικά στα γραφεία τους. Άραγε οι Συντονιστές Εκπαίδευσης έχουν παιδαγωγική άποψη για το θέμα, θα την καταθέσουν ή θα σιωπήσουν και θα πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να βάλουν κάμερες στις αίθουσες διδασκαλίας, όπως πίεζαν και για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λειτουργώντας ως «βασιλικότεροι του βασιλέως»; Δεν καταλαβαίνουν ότι με τη στάση τους χάνουν την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών;
Οι υπεύθυνες ανεξάρτητες (;) αρχές για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων θα τοποθετηθούν για το νομοσχέδιο, που ψήφισε η ελληνική κυβέρνηση, ή θα σιωπήσουν, όπως σιώπησε το σύνολο του ηλεκτρονικού και όχι μόνο τύπου.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αντιδράσουν και να μη δεχθούν την τοποθέτηση καμερών στις τάξεις τους. Είναι θέμα αξιοπρέπειας για όλους μας. Φτάνει πια ως εδώ.
Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. εκτός των άλλων δράσεων να κινηθεί και νομικά ώστε να αναδείξει την αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης και να την μπλοκάρει. Να καλύψει συνδικαλιστικά μέχρι τότε τους συναδέλφους που θα αρνηθούν την τοποθέτηση καμερών στις τάξεις τους.
Οι σχολικές αίθουσες δεν είναι studio και η εκπαιδευτική διδασκαλία δεν είναι τηλεπαιχνίδι Big brother, όπως επιχειρεί να τη μετατρέψει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τη σιωπή και συνενοχή της πολιτικής ουράς της (ΚΙΝΑΛ).