Η διεύρυνση των ασφυκτικά περιορισμένων επιλογών που έχουν οι υποψήφιοι για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, με τα 6 Επιστημονικά Πεδία της Γ’ Λυκείου, ίσως λυθεί τελικά με την εισαγωγή ενός προαιρετικού 5ου μαθήματος στο οποίο θα μπορούν, αν το επιθυμούν, οι υποψήφιοι να εξετάζονται προκειμένου να ξεκλειδώσουν τις σχολές και άλλου ΕΠΕ. Η πρόταση δεν ακούγεται για πρώτη φορά και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του 360pedia.gr εξετάζεται από την νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Μπορεί να υπάρχουν αρκετές αμφιβολίες για τις συγκλήσεις που είναι δυνατόν να επιτευχθούν ανάμεσα στους δύο κυβερνητικούς εταίρους, στα θέματα της εκπαίδευσης πάντως φαίνεται να υπάρχει απόλυτη συμφωνία. Τουλάχιστον σε ότι αφορά τα επείγοντα ζητήματα που αφορούν στο Νέο Λύκειο και το εξεταστικό. Η συμφωνία εξάλλου είχε διαφανεί και κατά τις συζητήσεις των θεμάτων αυτών στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η Τομεάρχης Παιδείας των ΑΝΕΛ, Σταυρούλα Ξουλίδου είχε μία πρώτη συνάντηση με τον νέο αναπληρωτή Υπουργό Α’, Β’ εκπαίδευσης Τάσο Κουράκη όπου επιβεβαιώθηκε η ταύτιση απόψεων για κατάργηση άμεσα της Τράπεζας Θεμάτων και των πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεων στην Α’ και Β’ Λυκείου. Η κ. Ξουλίδου ξεκαθάρισε ότι ο βαθμός των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου δεν θα μετρήσει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ το 2015-16, πρώτη χρονιά εφαρμογής του εξεταστικού με το Νέο Λύκειο. Το ίδιο θα ισχύσει αναδρομικά και για τους μαθητές της περυσινής Α’ Λυκείου που έδωσαν για πρώτη φορά προαγωγικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα, με Τράπεζα Θεμάτων που ανακοινώθηκε δύο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων. Το Σεπτέμβριο, εξάλλου θα επαναλειτουργήσουν οι καταργημένοι τομείς της Τεχνολογικής εκπαίδευσης και επιστρέψουν στα σχολεία τους οι διαθέσιμοι και απολυμένοι καθηγητές.

Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων εξετάζει σοβαρά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του 360pedia.gr, το ενδεχόμενο να ρίξει γέφυρες ανάμεσα στα Πεδία με ένα 5ο προαιρετικό μάθημα το οποίο θα επιλέγουν οι υποψήφιοι αν θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό των σχολών στις οποίες απευθύνονται.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ένας υποψήφιος που έχει επιλέξει το Πεδίο των Θετικών Επιστημών και εκτός από την Έκθεση που είναι κοινό μάθημα για όλους, εξετάζεται στα Μαθηματικά τη Φυσική και τη Χημεία να μπορεί, αν το επιθυμεί, να επιλέξει να παρακολουθήσει και να εξεταστεί σε ένα 5ο μάθημα που μπορεί πχ να είναι η Πληροφορική ή η Βιολογία και αντίστοιχα να έχει δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές Πληροφορικής η στις σχολές Επιστημών Υγείας.

Η Σταυρούλα Ξουλίδου πάντως επιβεβαίωσε ότι η πρόσβαση στα Παιδαγωγικά τμήματα θα γίνετε από όλα τα Πεδία και εξέφρασε τη συμφωνία της με τη λύση του προαιρετικού 5ου μαθήματος για το ξεκλείδωμα των Πεδίων σε περίπτωση που αυτό προκριθεί τελικά από την νέα πολιτική ηγεσία.

Η Λύση αυτή είχε προταθεί και στον απερχόμενο υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο ο οποίος ωστόσο φοβήθηκε ότι θα χρεωθεί πολιτικά ένα θέμα το οποίο πιστώθηκε ως ευνοϊκή ρύθμιση ο προκάτοχός του Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος μειώνοντας από 6 σε 4 τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Μειώθηκαν τα μαθήματα αλλά αυξήθηκαν τα Πεδία με αποτέλεσμα ο αριθμός των σχολών στις οποίες μπορεί να οδηγήσει το κάθε Πεδίο να περιοριστεί πάρα πολύ. Η παρέμβαση του Ανδρέα Λοβέρδου να εισάγει και την Πληροφορική ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αυξάνοντας έτσι τα Πεδία από 5 σε 6, μείωσε ακόμη περισσότερο των αριθμό των σχολών που μπορεί να δηλώσει ένας υποψήφιος στο μηχανογραφικό του.

Αν υιοθετηθεί τελικά αυτή η λύση θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τα μικρά σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών και τα ολιγοθέσια ώστε να μπορούν να δημιουργούν τα περισσότερα τμήματα που θα απαιτήσει η διεύρυνση των επιλογών των μαθητών της Γ” Λυκείου.

ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΕΔΩ