IPAIDEIA.GR

Αίφνης(;) το Υπουργείο Παιδείας και οι υπηρεσίες του, μετά από ελέγχους στο Survey, διαπίστωσαν ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός σχολικών μονάδων που διατηρεί «δυσανάλογα» αυξημένη οργανικότητα σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό τους. Καλεί, δε, τα περιφερειακά στελέχη της εκπαίδευσης να εκφράσουν την άποψή τους για τις «δυσαναλογίες» αυτές.

Μετά το σαρωτικό κύμα καταργήσεων, υποβιβασμών και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που εμπνεύστηκε και εφάρμοσε η Υπουργός της «φωτοτυπίας» κ. Διαμαντοπούλου, είναι ξεκάθαρο ότι στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας υπάρχει ένα νέος γύρος κατάργησης οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό» τους.

Έρχεται, λοιπόν, σήμερα, ενώ έχουν ήδη παρθεί μια σειρά μέτρων που έχουν υποβιβάσει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης να βάλει στο στόχαστρο και πάλι τους εκπαιδευτικούς που έχουν καταλάβει αυτές τις οργανικές θέσεις.

Είναι ολοφάνερο ότι αυτός ο σχεδιασμός θα έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό λειτουργικών και οργανικών υπεραριθμιών που θα «αιτιολογήσει» και τις λίγες μεταθέσεις, τους μηδενικούς διορισμούς και τις ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών που θα ακολουθήσουν. Ή μήπως στόχος είναι να αιτιολογηθούν και κάποιες απολύσεις;

Τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι η δοκιμαζόμενη Εκπαίδευση δεν αντέχει άλλους… «εξορθολογισμούς».

Οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσει με ιδιαίτερη σοβαρότητα τις ειδικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (για παράδειγμα εάν προέρχεται από την προ τριετίας συγχώνευση άλλων σχολικών μονάδων, το βαθμό ομοιογένειας του μαθητικού δυναμικού, τις κτηριακές υποδομές κ.α.) και να μην στηριχτεί σε «λογιστικά» και αυστηρά αριθμητικά κριτήρια, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν αποδίδουν την πραγματικότητα.

Η διατήρηση σχολικών μονάδων στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την παραμονή των κατοίκων στις περιοχές αυτές. Είναι λάθος οικογένειες να «εξαναγκαστούν» σε αστική μετανάστευση προκειμένου να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους το βασικό δικαίωμα στη μόρφωση.

Τέλος επισημαίνουμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού σε μια εποχή που όλοι βιώνουν τις συνέπειες μιας βαθιάς και σκληρής οικονομικής κρίσης, θα συναντήσει την αντίσταση όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά ολόκληρης της κοινωνίας.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025