Το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αναρτήσει τους προσωρινούς πίνακες αναπληρωτών και αυτό δείχνει πως φέτος η διαδικασία θα ολοκληρωθεί πιο νωρίς και μάκαρι να ισχύει το ίδιο και για τις προσλήψεις αναπληρωτών 2017.
Μέσα στον Αύγουστο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα δηλώσουν τις περιοχές που επιθυμούν να εργαστούν
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μέλη του νέου Δ.Σ. του Π.Σ.Α.Ε.Π. συναντήθηκαν σήμερα με τέσσερα τμήματα του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν την ειδική αγωγή, τις ΔΥΕΠ, τις ΖΕΠ, τις προσλήψεις γενικής αγωγής όλων των ειδικοτήτων της α/θμιας εκπαίδευσης και τις διοικητικές υπηρεσίες.
Ειδική Αγωγή
Ενημερωθήκαμε ότι:
120 Ειδικά Νηπιαγωγεία μετατρέπονται σε Ολοήμερα Ειδικά Νηπιαγωγεία.
180 Ειδικά Δημοτικά μετατρέπονται επίσης σε Ολοήμερα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία. Να τονίσουμε ότι ήδη 61 λειτουργούν ήδη ως Ολοήμερα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία.
Ιδρύεται 1 Ειδικό Νηπιαγωγείο
Ιδρύεται 1 Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
2 ΕΕΕΕΚ
3 επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια
Ταυτόχρονα το ωράριο των Ειδικών Δημοτικών σχολείων θα εξισωθεί με αυτό του γενικού σχολείου.
Σε ερώτησή μας αν όλα τα παραπάνω σημαίνουν αύξηση προσλήψεων στις δομές της Ειδικής Αγωγής μας απάντησαν ότι οι προσλήψεις ΣΜΕΑΕ και Τ.Ε θα είναι αυξημένες σε σχέση με τον περυσινό προγραμματισμό. Ενώ στα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία θα προσληφθούν τόσο δάσκαλοι όσο και ειδικότητες, χωρίς φυσικά να είναι γνωστός ο αριθμός, αφού οι διαδικασίες είναι ακόμα στη φάση της έκδοσης Υπουργικής απόφασης.
Επίσης ως ΠΣΑΕΠ ζητήσαμε αύξηση προσλήψεων στην παράλληλη στήριξη, καθώς πολλά παιδιά κάθε χρόνο μένουν χωρίς την απαραίτητη βοήθεια, ενώ ακόμα κι αυτά που λαμβάνουν εκπαιδευτική βοήθεια τη μοιράζονται με άλλα μαθητές, χωρίς να επιτυγχάνεται το απαιτούμενο παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Από το Υπουργείο μας ενημέρωσαν ότι είναι αδύνατον να καλυφθούν όλα τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη, αλλά έχει εξασφαλιστεί ήδη ο περυσινός αριθμός προσλήψεων και θα υπάρχει και μια μικρή αύξηση.
Επιπροσθέτως μας ενημέρωσαν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τους άξονες του ΕΣΠΑ, όπως δημιουργήθηκε πρόπερσι, με τις προσλήψεις να γίνονται με βάση τις ανάγκες και μόνο.
Σχετικά με την είσοδο μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς καθόλου επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής (κάτι για το οποίο έχουμε εκφράσει πολλάκις την αντίθεσή μας), το Υπουργείο μας ενημέρωσε ότι η ρύθμιση που κατατέθηκε πρόσφατα και επιτρέπει τους εκπαιδευτικούς με συγκεκριμένα προσόντα να αποσπώνται μόνο εντός ΠΥΣΠΕ λειτούργησε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός αυτός. Να υπενθυμίσουμε ότι η πρόταση αυτή ήταν πρόταση του ΠΣΑΕΠ στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο με τον Υπουργό.
ΔΥΕΠ – ΖΕΠ
Για τις προσλήψεις στις δομές ενημερωθήκαμε πως το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει την ίδρυση πάνω από 350 νέων Τμημάτων Υποδοχής. Αυτή τη στιγμή 5.000 παιδιά φιλοξενούνται σε ξενώνες ενώ τη χρονιά που μας πέρασε 1.500 εξ’ αυτών φοίτησαν σε Τ.Υ. Γίνεται προσπάθεια από το υπουργείο να εγγραφούν όλο και περισσότερα παιδιά σε Τ.Υ. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δε θα λειτουργήσουν οι ΔΥΕΠ. Ήδη 4 νέες δομές ιδρύονται σε Θήβα, Αγία Ελένη (Ήπειρο), Επανομή και Βόβλη. Απαιτήσαμε για μια ακόμη φορά να μη γίνει καμία πρόσληψη μειωμένου ωραρίου. Από το Υπουργείο μας απάντησαν ότι κινούνται σε αυτόν τον προσανατολισμό.
Επίσης, ενημερώνουμε ότι στις δηλώσεις των περιοχών θα περιέχεται κουτάκι “αποδέχομαι πρόσληψη σε ΔΥΕΠ”, όπως ακριβώς συμβαίνει και για την παράλληλη στήριξη. Εδώ να αναφέρουμε ότι αρκετοί διευθυντές σχολείων αρνούνται τη συνεργασία για την ίδρυση Τ.Υ. Αν επιτευχθούν όλα τα παραπάνω σημαίνουν αυξημένες προσλήψεις σε ΖΕΠ και ΔΥΕΠ κάτι για το οποίο πιέζουμε,ώστε να εξασφαλιστεί εργασία για περισσότερους εκπαιδευτικούς., αλλά και για την εκπαίδευση των προσφύγων.
Επιπλέον, επιμείναμε αρκετά και συζητήσαμε το θέμα των προσλήψεων νηπιαγωγών στις ΔΥΕΠ. Από το Υπουργείο μας απάντησαν ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος είναι προ των πυλών και ότι αναμένεται να γίνουν φέτος κανονικά οι προβλεπόμενες προσλήψεις. Σε καμία περίπτωση όμως όχι πριν ολοκληρωθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι ασφαλείας των κτιρίων που θα στεγάσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προσλήψεις , Τοποθετήσεις αναπληρωτών – Διοικητικά Θέματα
Ζητήσαμε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη α φάση προσλήψεων που να περιλαμβάνει ειδική αγωγή και τμήματα ένταξης και ταυτόχρονα γενική αγωγή (δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες) . Το Υπουργείο μας απάντησε ότι η πρώτη φάση αναπληρωτών δρομολογείται για τις 5/09, ώστε να είμαστε στον Αγιασμό στις θέσεις μας. Για μία ακόμη φορά επαναλάβαμε την πρόταση που είχαμε αποστείλει εγγράφως στο Υπουργείο πέρυσι ζητώντας:
οι αναπληρωτές να αποδεσμευτούν από την επίδειξη όλων αυτών των εγγράφων του παραλογισμού που τους ζητούνται και να αναλάβουν υπηρεσία μόνο με την ταυτότητά τους και τα απαιτούμενα πιστοποιητικά υγείας.
Να δοθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής “αποδοχής ή όχι της πρόσληψης”, ώστε να μην ταλαιπωρούμαστε σε ξενοδοχεία μέχρι να τοποθετηθούμε.
Μετά την τοποθέτησή μας να μας δοθεί μία προθεσμία τριών ημερών για την παρουσία μας στο σχολείο, ώστε να μπορούμε να αναζητήσουμε το νέο μας σπίτι.
Στα παραπάνω το Υπουργείο μας απάντησε ότι ήδη από την έγγραφη περυσινή μας πρόταση έχει δρομολογηθεί μία ρύθμιση των διαφόρων νόμων που αναφέρονται για τις τοποθετήσεις αναπληρωτών και καλύπτουν το πρώτο σκέλος των προτάσεων μας. Επιπροσθέτως, αποδέχθηκαν το δίκαιο των προτάσεών μας και δεσμεύθηκαν να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε εκσυγχρονιστεί το σύστημα ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών.
Υπενθυμίσαμε, επίσης, την αδιαπραγμάτευτη θέση μας για δάσκαλο υπεύθυνο ολοημέρου, όπως μας είχε υποσχεθεί ο Υπουργός ότι θα δρομολογήσει σε κάποιες περιπτώσεις από φέτος, χωρίς να πάρουμε κάποια απάντηση.
Επιπροσθέτως, ζητήσαμε ευνοϊκές ρυθμίσεις στις τοποθετήσεις για τα άτομα με σπάνια νοσήματα με τους απαραίτητους αυστηρούς ελέγχους φυσικά. Το Υπουργείο μας απάντησε ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με το ΚΕ.Σ.Υ. για ένα σύνολο ρυθμίσεων κοινωνικής πολιτικής για τα συγκεκριμένα άτομα.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι δηλώσεις περιοχών αναμένονται μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου.