Το όνειρο κάποιων για ισότητα στον πάτο, γίνεται πραγματικότητα. 50% μειώθηκε ο αριθμός των αριστούχων μαθητών. Πού θα πάει; Θα εξαφανίσουμε και τους υπόλοιπους.

Άλλωστε η αριστεία είναι ρατσισμός. Αναλυτικά:
Οι Φυσικοί συζητούν για τη Φυσική στη Θεσσαλονίκη
Με κύριο αίτημα να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας αλλά και εξέτασης της Φυσικής, τα μέλη της ΕΕΦ καλούν όλους όσοι ενδιαφέρονται, την Παρασκευή 26 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο Εγνατία σε μια ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.
Όπως εξηγεί ο Αντιπρόεδρος της ΕΕΦ και καθηγητής Φυσικής Παναγιώτης Φιλντίσης, «είναι άμεση ανάγκη ν αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της Φυσικής , ένα μάθημα που πρέπει να εμπλουτιστεί με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα , να γίνει προσιτό και να εκσυγχρονιστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία Πανεπιστημιακών, Ερευνητών και Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης» .
Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν σχολικοί σύμβουλοι, αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια, οι επόπτες των βαθμολογικών κέντρων της Θεσσαλονίκης, στελέχη της εκπαίδευσης και η επιτροπή παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Καλούνται οι συνάδελφοι να συμμετάσχουν ενεργά και να καταθέσουν τις απόψεις τους ώστε να συνδιαμορφώσουμε προτάσεις για όλα αυτά τα θέματα.
Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
17:45 – 18:00
Προσέλευση
18: 00 – 18:10
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
18:10 – 18:30
Εισήγηση σχολικών συμβούλων κ.κ. Κεραμιδά Κ. και Τσεχερίδη Σ.
18:30 – 18:40
Εισήγηση αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια
18:50 – 20:30
Τοποθετήσεις συναδέλφων – συζήτηση
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
20:30 – 20:50
Τοποθετήσεις εποπτών βαθμολογικών κέντρων Θεσσαλονίκης
20:50 – 22:00
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών – συζήτηση
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
……………………………………………………………………………………………………………..
Το τέλος των αριστούχων; Η πλειοψηφία κάτω από τη βάση
Με αφορμή τα αποτελέσματα από των πανελλαδικών εξετάσεων και μετά από έρευνα δεδομένων αναφορικά με τις αποδόσεις των υποψηφίων στη Φυσική, το μέλος της ΕΕΦ Γιώργος Γκρος αναφέρει ότι «το 57% των υποψηφίων στη Θετική κατεύθυνση και το 79% στην Τεχνολογική ΙΙ, έγραψαν κάτω από τη βάση. Φέτος οι αριστούχοι ήταν μόλις 2% επί του συνόλου των υποψηφίων, ενώ το 2013 ήταν 4%»

Μεγάλη μείωση των άριστων γραπτών

Τα δύσκολα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων έφεραν μεγάλη μείωση των άριστων γραπτών σε όλες τις κατευθύνσεις όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παραθέτουμε στη Θεωρητική είχαμε μείωση των άριστων γραπτών σε Αρχαία και Ιστορία που είναι μαθήματα με συντελεστές βαρύτητας ενώ σημαντική μείωση υπήρξε στα άριστα γραπτά των Λατινικών. Στα ίδια επίπεδα με το 2014 ήταν τα άριστα γραπτά στη λογοτεχνία.

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ. 6,43 2,78 3,81 1,70 5,00 0,95
ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ. 17,42 16,26 16,89 18,27 20,11 11,71
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ. 3,23 4,34 7,17 5,07 3,10 3,16
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤ. 20,09 17,78 19,18 18,71 15,34 13,38

Στη Θετική κατεύθυνση στα μείωση σημειώνεται στη Βιολογία που έχει συντελεστή βαρύτητας ενώ σημαντική μείωση έχουμε σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης. Στη Χημεία έχουμε αύξηση των άριστων γραπτών.

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 43,43 19,91 31,04 22,64 33,38 20,05
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 24,23 11,09 9,79 2,47 15,12 4,53
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 22,98 13,84 9,10 9,82 18,03 5,18
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 42,93 36,54 28,57 22,26 26,97 34,93

Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 έχουμε μείωση άριστων γραπτών στα δυο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ενώ αυξήθηκαν τα άριστα γραπτά σε ΑΟΔΕ και Προγραμματισμό.

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΕΧ ΚΑΤ. 2 6,62 3,04 2,47 0,65 4,68 1,3
ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧ ΚΑΤ. 2 5,92 3,34 2,16 2,55 4,94 1,25
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚ/ΣΗΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΤΕΧ ΚΑΤ. 2 28,07 30,37 30,56 20,90 30,65 35,28
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓ/ΚΟ ΠΕΡ/ΛΟΝ ΤΕΧ ΚΑΤ. 2 14,04 16,24 16,74 13,14 8,36 14,93

Και στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 1 έχουμε μείωση αριστούχων σε όλα τα μαθήματα με εξαίρεση το μάθημα της Χημείας – Βιοχημείας

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΕΧ ΚΑΤ. 1 47,39 41,30 43,17 28,23 37,74 26,32
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΕΧ ΚΑΤ.1 21,64 8,77 9,21 1,86 12,58 4,07
ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧ ΚΑΤ. 1 23,36 12,24 8,66 10,96 16,52 5,29
ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΕΧ ΚΑΤ. 1 47,47 44,97 43,57 29,67 17,38 20,81

Στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που είναι μάθημα βαρύτητας για τις σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου έχουμε αύξηση των άριστων γραπτών από το 27.45 στο

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 31,45 23,52 33,80 18,69 27,45 30,62

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τα άριστα γραπτά είναι στα επίπεδα του 2015 καθώς κυμαίνονται στο 0,99%.

18-20 2010 2011 2012 2013 2014 2015
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ. 1,65 1,04 2,04 1,39 0,93 0,99

Μεγάλη μείωση των αριστούχων

Μεγάλη είναι η μείωση των μαθητών με Βαθμό Πρόσβασης 18 και άνω το 2015 συγκριτικά με το 2014 όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας. Το 2014 είχαμε 7428 υποψηφίους με ΒΠ 18 και άνω ενώ το 2015 ο αριθμός διαμορφώθηκε στους 4010, δηλαδή έχουμε μείωση της τάξης των 46 ποσοστιαίων μονάδων.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ 1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ 2
ΒΑΘΜΟΣ 2014 2015 2014 2015 2014 2015 2014 2015
18-20 2.424 1.470 2.791 1.361 149 82 2064 1097