Την Παρασκευή 5/2/2021 ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας η απόφαση να παραμείνουν σε αναστολή της διαζώσης εκπαίδευσης οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου για τις: Δημοτική Ενότητα Πατρέων, Δημοτική Ενότητα Χαλκιδέων, Δημοτική Ενότητα Αγίου Νικολάου της ΠΕ Λασιθίου, αναφέρει ο ΠΟΣΕΕΠΕΑ.
Θα θέλαμε να μας απαντήσετε αν η απόφαση να εξαιρεθούν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – ΣΜΕΑΕ, οι οποίες ανήκουν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση, από το παραπάνω μέτρο αφορά σε πρόταση της επιτροπής ή σε απόφαση της υπουργού Παιδείας.
Σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της εθνικής επιτροπής εμβολιασμού οι μαθητές ΣΜΕΑΕ ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η πραγματικότητα ωστόσο που βιώνουμε όλοι όσοι εργαζόμαστε στην Ειδική Εκπαίδευση απέχει παρασάγγας από τις αποφάσεις οι οποίες εδώ και μήνες έχουν αφήσει εκτεθειμένους μαθητές και εργαζόμενους.
Θα θέλαμε να μας αιτιολογήσετε αν η απόφαση των επιστημόνων της επιτροπής σκοπίμως εξαίρεσε τα Ειδικά σχολεία και με ποιο αιτιολογικό σε σχέση με την επικινδυνότητα των εν λόγω περιοχών.
Σχετικά με το έγγραφο του ΕΟΔΥ ΚΠ27422/2020-28/12/2020, το οποίο απεστάλη στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα εξής:
1. Τα Ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, γεγονός το οποίο γνωρίζεται καθώς έχετε τα στοιχεία των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων, τα οποία είναι σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Πρόσφατο παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας το οποίο είχε 11 κρούσματα την προηγούμενη εβδομάδα.
2. Οι οδηγίες που προβλέπονται εκτός από τη μη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους μαθητές είναι οι οδηγίες που αφορούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Δεν έχει προβλεφθεί η χρήση αδιάβροχης ποδιάς και δεν έχει δοθεί τέτοιος εξοπλισμός ή και πολλές μάσκες για να μπορούν να τις αλλάξουν, ακόμα και σε ειδικότητες οι οποίες εργάζονται στην αυτοεξυπηρέτηση- τουαλέτα, σίτιση κ.α. των μαθητών και η επαφή με βιολογικά υγρά είναι αναπόφευκτη.
3. Οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν καθώς οι θεραπευτές (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσιοκοθεραπευτές), οι κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και οι σχολικοί νοσηλευτές υποστηρίζουν σε ατομική βάση όλους τους μαθητές των Ειδικών σχολείων.
4. Οφείλουμε δε να σας ενημερώσουμε ότι πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί συνάδελφοι συνωστίζονται σε ένα χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δε διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο.
5. Τα μέτρα που ισχύουν για τις δομές του Υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία, είναι διαφορετικά δεν εφαρμόζονται στα δημόσια ειδικά σχολεία.
Για όλα τα παραπάνω καθώς και για τα επιχειρήματα σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης, την εγγύτητα του προσωπικού με τους μαθητές, τα δρομολόγια, την ακαταλληλότητα των χώρων κ.α. είμαστε στη διάθεσή σας να σας παραθέσουμε με συγκεκριμένα παραδείγματα. Επίσης η εικόνα των ειδικών σχολείων στην Ελλάδα και η δυναμικότητα των μαθητών ανά σχολείο στις μητροπόλεις, απέχει σαφώς από τα μοντέλα σε σχολεία του εξωτερικού που εφαρμόζεται η συμπεριληπτική εκπαίδευση.
Γνωρίζουμε το επιφορτισμένο και πολύτιμο έργο που επιτελείτε και σας ζητάμε να παρέμβετε για ισχύσουν για όλα τα σχολεία τα ίδια μέτρα σε περιοχές που βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο κινδύνου προκειμένου να μην παραβλέπεται ο άμεσος κίνδυνος για την υγεία και τη ζωή μαθητών, εργαζομένων και των οικογενειών τους.