“Ανάσα η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η προαγωγή με 9,5″

Το μάθημα δε μπορεί να είναι τιμωρία αλλά να γίνεται αναπλήρωση με παιδαγωγικούς όρους, λέει η ΟΛΜΕ

Θεωρούμε, δηλαδή, ότι και η τράπεζα θεμάτων και ο τρόπος προαγωγής των μαθητών, που επανέρχεται στο παλιό σύστημα του 9,5 και η κατάργηση του τρόπου υπολογισμού των βαθμών των τριών τάξεων στο απολυτήριο, δίνει μια ανάσα στο λύκειο, το οποίο χρειάζεται μια συνολική αναμόρφωση. Ο ν.4186, χρειάζεται μια συνολική κατάργηση, μετά από ένα μεγάλο διάλογο που πρέπει να γίνει με την ελληνική κοινωνία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κατά τη διάρκεια της ακρόασης των φορέων για το νομοσχέδιο Κοντονή μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ο νόμος 4186 για το Νέο Λύκειο υποβάθμισε το μορφωτικό χαρακτήρα του λυκείου και μετέβαλλε το λύκειο σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων και προσανατόλισε τη λειτουργία του σχολείου στις εξετάσεις αλλοιώνοντας και τον χαρακτήρα του λυκείου ακόμη περισσότερο από αυτό που ήδη είχε αλλοιωθεί και βεβαίως, ενίσχυσε την προσφυγή στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ίδιοι οι φροντιστές την πρώτη χρονιά ανακοίνωσαν ότι αυξήθηκε η πελατεία τους στην Α΄ Λυκείου κατά 15%» δήλωσε ο κ. Κοτσιφάκης και συνέχισε δίνοντας και άλλα αριθμητικά δεδομένα για την εκτίναξη των μετεξεταστέων στο 23% ποσοστό που τελικά «κάθισε « στο 16% μετά τις αλλαγές επί των αλλαγών που έκανε η προηγούμενη ηγεσία ενώ το ποσοστό των μαθητών που έμειναν στην ίδια τάξη ήταν 10%.
Ο κ. Κοτσιφάκης δέχτηκε πολλές ερωτήσεις για την Τράπεζα Θεμάτων και το τον τρόπο προαγωγής των μαθητών λέγοντας ότι το 9,5 με το 10 δεν έχει μεγάλη διαφορά. Ουσιαστικά είναι το ίδιο. «Νομίζω ότι εδώ επαναφέρεται το παλιό σύστημα. Προφανώς χρειάζεται μία συνολική μελέτη του συστήματος προαγωγής στο λύκειο, συνολικά την αναδιαμόρφωση, κατάργηση θα λέγαμε εμείς του ν. 4186. Θεωρούμε θετική την κατάργηση τράπεζας θεμάτων».
Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι «πολλά συστήματα ξένων χωρών, γιατί πολλές έχουμε συζητήσει για τη βάση του 10 εδώ στην Ελλάδα, δεν έχουν τη βάση του 10, έχουν το 8 ή άλλα συστήματα. Θυμάμαι στα σκανδιναβικά συστήματα που έχουν τέσσερις βαθμίδες και μόνο στην τελευταία βαθμίδα είσαι απορριπτέος. Είναι μία μεγάλη ιστορία αυτή».
«Στο δεύτερο άρθρο του νόμου, που αναφέρεται στην απώλεια διδακτικών ωρών, που δεν προέρχονται μόνο από τις καταλήψεις των μαθητών αλλά προέρχονται από πολλές αιτίες. Πολλές φορές, η ίδια η Πολιτεία δεν έχει καθηγητές και δασκάλους στα σχολεία και γι’ αυτό έχουμε απώλεια πολλών διδακτικών ωρών. Εμείς λέμε ότι, βεβαίως, πρέπει να γίνεται αναπλήρωση ωρών, αλλά ο τρόπος αναπλήρωσης πρέπει να αποφασίζεται από την εκπαιδευτική κοινότητα. Μαζί με αυτό, νομίζουμε ότι πρέπει να καταργηθεί και η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που είχε ποινικοποιήσει τις κινητοποιήσεις των παιδιών και επέβαλε μη παιδαγωγικούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων» τόνισε ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Για την αναπλήρωση των μαθημάτων το Πάσχα, όπως όριζε το τελευταίο διάταγμα μεταξύ των άλλων δήλωσε ο κ. Κοτσιφάκης ότι «αυτό που είχε κάνει ο τελευταίος νόμος, ήταν να γίνουν μαθήματα μέσα στο Πάσχα, δηλαδή σαν τιμωρία. Στο μάθημα, ως τιμωρία, εμείς λέμε όχι. Το μάθημα δεν μπορεί να είναι τιμωρία, αλλά πρέπει να γίνεται αναπλήρωση με παιδαγωγικούς όρους, όπως το περιγράψαμε».
Καλόγηρος Βασίλειος
news.gr
ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ
Πως θα αναπληρώνονται τα χαμένα μαθήματα πλέον με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας
Την διαδικασία, τους λόγους και τα όργανα, που αποφασίζουν για τη διακοπή των μαθημάτων και τον τρόπο αναπλήρωσής τους για τα Επαγγελματικά Λύκεια καθορίζει απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κ. Κουράκη.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωση τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:
α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.
β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ
) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).
Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του, ο Διευθυντής συγκαλεί ανά βδομάδα το Σχολικό Συμβούλιο, προς τον σκοπό αντιμετώπισης της κατάστασης και διατύπωσης γνώμης για την προσήκουσα διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί. Μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του σχολείου, ο Διευθυντής συγκαλεί αμέσως και εκτάκτως το Σχολικό Συμβούλιο.
Το Σχολικό Συμβούλιο υποβάλει πρόταση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα σε πέντε ημέρες από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου, σχετικά με την διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αρτιότερη ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Η διαδικασία αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκλη− ρωθεί μέσα σε ένα τετράμηνο από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου.
Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Την απόφαση για την αναπλήρωση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.
Ειδικά για το σχολικό έτος 2014−2015, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της διδακτέας ύλης με τους τρόπους που προβλέπονται παραπάνω, παρέχεται επιπρόσθετα η δυνατότητα αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος
Η ισχύς της παρούσας, για τα Επαγγελματικά Λύκεια του Ν.3475/2006 (Α΄146), αρχίζει από το σχολικό έτος 2014−2015 για τη Γ΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και για τη Δ΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια του Ν.4186/2013 (Α΄193) αρχίζει από το σχολικό έτος 2014−2015 για την Α΄, Β΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., από το σχολικό έτος 2015−2016 για τη Γ΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και από το σχολικό έτος 2016−2017 για τη Δ΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.