Στη Βουλή φέρνει η Ν.Δ. το θέμα της κατάργησης ολιγομελών τμημάτων σε Επαγγελματικά Λύκεια. Ενδεικτικά, στην Κέρκυρα κατά της κατάργησης τμημάτων στα ΕΠΑΛ της Κέρκυρας έχουν ταχθεί η ΕΛΜΕ, ο Σύλλογος Γονέων Κέρκυρας και οι μαθητές που πραγματοποίησαν συγκέντρωση. Ο τομέας Παιδείας της Ν.Δ. κατέθεσε σχετική ερώτηση προκαλώντας την απάντηση του υπουργείου Παιδείας, αφού η πολιτική διάσταση του θέματος κρίνεται σημαντική.
Η τομεάρχης Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Καίτοι ενδείκνυται σε ορισμένες περιπτώσεις η κατάργηση τμημάτων, π.χ. όταν δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον σπουδαστών ή για οποιοδήποτε λόγο έχουν απαξιωθεί, η υπουργική απόφαση που οδήγησε στην κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ έπληξε ιδιαίτερα μαθητές της Γ΄ Λυκείου, αφού διέκοψε εν τοις πράγμασι την εκπαιδευτική τους πορεία, παρότι είχαν ήδη ολοκληρώσει προηγούμενες τάξεις (Α΄ ή/και Β΄) καταργούμενων τμημάτων, μαθητές των απομακρυσμένων ΕΠΑΛ, των οποίων συχνά η μόνη επιλογή είναι η μετακίνηση σε άλλες σχολικές μονάδες, πολλές φορές σε άλλο νομό ή άλλο νησί, μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ, στην πλειοψηφία τους ενήλικες και εργαζόμενους, που μοχθούν για να αξιοποιήσουν την τεχνική τους κατάρτιση προς εύρεση εργασίας σε συγκεκριμένη ειδικότητα της συνειδητής επιλογής τους».
Και πρόσθεσε ότι «παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί στήριξης και αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, διαπιστώνεται απορρύθμιση και υποβάθμιση, ευνοείται η σχολική διαρροή, ενώ η ανασφάλεια έχει ήδη καταλάβει τους μαθητές που βρίσκονται για άλλη μια φορά προ δυσάρεστης εκπλήξεως εν τω μέσω των σπουδών τους».
Το υπουργείο δήλωσε για το θέμα ότι «ορισμένοι φορείς και μέσα ενημέρωσης δημιουργούν τεχνητό θόρυβο παρουσιάζοντας το υπουργείο ως “ανάλγητο που κλείνει τμήματα” των ΕΠΑΛ. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Το ΥΠΠΕΘ στηρίζει έμπρακτα, με συγκεκριμένα μέτρα που η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει, την επαγγελματική εκπαίδευση και ιδιαίτερα τα Επαγγελματικά Λύκεια ως μια ισότιμη επιλογή των μαθητών με εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προοπτικές.
Με βάση τη νομοθεσία προβλέπεται ανώτατος (25) και κατώτατος αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα τάξης, τομέα ή ειδικότητας για να λειτουργήσει ένα τμήμα (15 στην Α΄, 13 στη Β΄ και 10 στη Γ΄ τάξη). Για τις πιο απομακρυσμένες περιοχές προβλέπεται η μείωση του κατώτατου αριθμού, προκειμένου να είναι δυνατή η συγκρότηση τμήματος με λιγότερους μαθητές (13 στην Α΄, 10 στη Β΄και 8 στη Γ΄ τάξη). Ενώ σε μικρές νησιωτικές ή πολύ απομακρυσμένες περιοχές προβλέπεται ακόμα μικρότερος αριθμός μαθητών για τα τμήματα (10 στην Α΄, 8 στη Β΄ και 6 στη Γ΄ τάξη). Εκτός από τα παραπάνω, το ΥΠΠΕΘ ενέκρινε και φέτος, κατ’ εξαίρεση, επιπρόσθετα ολιγομελή τμήματα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έχουν εγκριθεί να λειτουργήσουν, για την τρέχουσα σχολική χρονιά, 1.411 ολιγομελή τμήματα σε σύνολο 5.465 (δηλ. το 26% των τμημάτων είναι ολιγομελή)».