Το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, συμπεριλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν την Παιδεία.
UPD: Το Υπουργείο διέψευσε τα περί αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών. Δείτε εδώ
Στο νομοσχέδιο το υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει ρύθμιση με την οποία θεσπίζεται η υποχρεωτική παραμονή των δασκάλων και των καθηγητών στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα.
Το αίτημα είχε τεθεί από τους θεσμούς ήδη από τον Δεκέμβρη αν και ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου τονίζει ότι δεν αλλάζει τίποτα, καθώς υπάρχει σχετική ρύθμιση σε νόμο του 1985. Με τη ρύθμιση θα ορίζεται το πλαίσιο στο οποίο θα εφαρμόζεται το υποχρεωτικό 30ωρο στο σχολείο, δηλαδή οι εργασίες των εκπαιδευτικών πέραν των διδακτικών καθηκόντων τους.
Ενα ακόμα ερώτημα είναι αν η ρύθμιση θα εξασφαλίζει επιβεβαίωση της παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο και, αν ναι, ποιος θα αναλάβει την καταγραφή.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας έχει υποσχεθεί σειρά νομοθετημάτων εντός του επόμενου διαστήματος, που θα αφορούν την διοικητική αναδιάρθρωση στην Παιδεία, ενώ ανάμεσα σε αυτά που αναμένονται είναι και οι δύο μεγάλες μεταρρυθμίσεις με την υπογραφή Γαβρόγλου, το νέο εισαγωγικό σύστημα με σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο αλλά και η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων, αλλά και η νέα ρύθμιση για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης με τη συμμετοχή ενός μέλους από την Ανεξάρτητη Αρχή του ΑΣΕΠ, θα συμπεριληφθούν σε μεταγενέστερο νομοσχέδιο που θα αφορά στις νέες δομές εκπαίδευσης και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση όπως όλα δείχνουν, έως και τις αρχές του επόμενου μήνα.
ΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΟΛΜΕ
Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις της ΟΛΜΕ, σχετικά με το μέτρο της υποχρεωτικής παραμονής εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα (σ.σ. εργασίες εκπαιδευτικών πέραν των διδακτικών τους καθηκόντων).
Μιλώντας άλλωστε στο News24/7, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, σημείωσε: «Πρόκειται για ένα τιμωρητικό μέτρο σε βάρος των εκπαιδευτικών, με τελική στόχευση την αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν αποβλέπει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά εξυπηρετεί μνημονιακούς στόχους, όταν την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί είναι η πρώτη αδικημένη επαγγελματική κατηγορία του δημοσίου που υπέστη περικοπές σε επιδόματα ήδη από το πρώτο μνημόνιο (επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης)».
Ο ίδιος εξήγησε ότι το εν λόγω μέτρο δεν είναι τίποτε άλλο, από ένα «παράθυρο» στη μεταγενέστερη υποχρεωτική αύξηση του διδακτικού ωραρίου που θα έρθει σε συνδυασμό με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τη μείωση σχολικών τμημάτων, την ενοποίηση ειδικοτήτων, αλλά και την αναμοριοδότηση μονάδων και καθηγητών (σ.σ. υποβαθμίστηκαν 430 σχολεία). «Κανένα μισθολογικό ή άλλο όφελος δεν εξυπηρετεί το εν λόγω μέτρο».
«Η ΟΛΜΕ θα αντισταθεί στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να απαξιώσει ακόμη περισσότερο και να στοχοποιήσει τον Έλληνα εκπαιδευτικό, καθώς είναι η δεύτερη φορά που αυξάνεται το ωράριο (σ.σ. η πρώτη, επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου). Θα παλέψουμε να μην περάσει», πρόσθεσε ο κ. Παπαχρήστος, εξηγώντας ότι με το νέο μέτρο, υποχρεούται ο εκπαιδευτικός να παραμείνει έξι ώρες την εβδομάδα στο σχολείο, ακόμη και αν δεν έχει εργασιακή υποχρέωση να επιτελέσει. «Είναι γεγονός ότι ο νόμος 1566/85 προβλέπει την παραμονή των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα πέραν του διδακτικού ωραρίου, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να εκτελέσει τα εξωδιδακτικά του καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείο (Διευθυντής, Σύλλογος Διδασκόντων), όπως να περάσει απουσίες, να τσεκάρει ηλεκτρονική αλληλογραφία, να διαχειριστεί το myschool και άλλα, ελλείψει διοικητικού προσωπικού και γραμματείας. Σε καμία όμως διάταξη του ανωτέρω μέτρου, δεν προβλέπεται η παραμονή του εκπαιδευτικού στο σχολείο του, εφόσον δεν έχει κάτι συγκεκριμένο να κάνει».
Ήδη διάφοροι Σύλλογοι αντιδρούν στα νέα μέτρα για την Παιδεία:
“Να μην περάσει το Μνημόνιο για την Παιδεία”
“ΟΧΙ στο αντιλαϊκό πακέτο μέτρων της 3ης αξιολόγησης!”