Στις 30/9 με δελτίο τύπου, το , μιλά για fake news που καλλιεργούνται στην Παιδεία θέλοντας να αναδείξει την «κανονικότητα» του επιτελικού κράτους και το «ομαλό» ! Μεταξύ άλλων μας πληροφορεί ότι μόλις το 3% του συνόλου των μαθητών της χώρας είναι σε τμήματα 26-30 μαθητών!

Νεκτάριος Κορδής  Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Η αμελητέα αυτή ποσότητα για το αντιστοιχεί σε μόλις 40.000 μαθητές! Τόσο απλά… Από την άλλη πλευρά θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μας ενημερώσουν πόσοι μαθητές βρίσκονται σε τμήματα 22-25 μαθητών και πολύ περισσότερο πόσοι μαθητές είναι σε τμήματα που ξεπερνούν τον περίφημο «μέσο όρο των 17 μαθητών» της κ. ; Και τελικά από τη στιγμή που το πληροφοριακό σύστημα my school παρουσιάζει την «ακριβή» εικόνα στην εκπαίδευση γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν δίνει πρόσβαση στο σύστημα αυτό στην ΟΛΜΕ και στους αιρετούς εκπροσώπους των 150.000 εκπαιδευτικών στο Υπουργείο; Έχει κάτι να κρύψει πέρα από την πραγματική εικόνα που θα διαλύσει τα fake news;

Το υποστηρίζει ότι τα κενά στα σχολεία φέτος είναι λιγότερα ενώ τα fake news μιλάνε για περισσότερα! Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάποια ζητήματα:
 Το Υπουργείο Παιδείας κρατά από την αρχή της σχολικής χρονιάς ως «κρατικό» μυστικό τον αριθμό των «κουτσουρεμένων» κενών στην Εκπαίδευση! Ας τολμήσει να μας ενημερώσει -έστω και τώρα- πόσα κενά έχουμε αυτή τη στιγμή σε όλες τις δομές της Εκπαίδευσης; Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει πολύ καλά τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση, την Παράλληλη Στήριξη, τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία και φυσικά στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, την Προσφυγική Εκπαίδευση, τις Τάξεις Υποδοχής και τη Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ με 500 προσλήψεις αναπληρωτών την προηγούμενη χρονιά!
 Το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι έχουν προσληφτεί 32.300 αναπληρωτές τη φετινή σχολική χρονιά πολλοί περισσότεροι από τα προηγούμενα χρόνια! Να υπενθυμίσουμε απλά ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά είχαμε πάνω από 42.000 προσλήψεις αναπληρωτών με τους 12.148 εξ αυτών στη Δευτεροβάθμια! Την προηγούμενη σχολική χρονιά και μέχρι σήμερα έχουμε σχεδόν 3800 παραιτήσεις εκπαιδευτικών σε όλη την εκπαίδευση με τις συνολικές αποχωρήσεις από το 2010 να ξεπερνούν τις 40.000 σε όλη την εκπαίδευση!
 Δυστυχώς τα πολύ σοβαρά κενά εξακολουθούν να υπάρχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! Στην Α΄ φάση η Δευτεροβάθμια είχε μόλις το 22,7% επί των συνολικών προσλήψεων και στη Β΄ φάση το 28,5%. Οι συνολικές προσλήψεις στη Δευτεροβάθμια καλύπτουν μόλις το 24% των συνολικών προσλήψεων!
 Για να «βοηθήσουμε» στην απεικόνιση της πραγματικότητας και με βάση τις πληροφορίες από τους εκπροσώπους μας, στην Κεντρική Μακεδονία έχουμε 620 κενά σε Γενική και ΕΑΕ, στο Νότιο Αιγαίο 300, στη Δυτική Ελλάδα 130 και στην Κρήτη 330! Στα κενά αυτά δεν υπολογίζονται τα κενά εκπαιδευτικών με τις άδειες ειδικού σκοπού λόγω Covid-19! Οι τρίμηνες συμβάσεις εξάλλου θα ενεργοποιηθούν σε επόμενο χρονικό διάστημα.
 Αλήθεια πόσες χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της χρονιάς λόγω των κενών αυτών; Και εφόσον η Κυβέρνηση της ΝΔ ενδιαφέρεται για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά ας προχωρήσει τώρα στη λήψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των ικανοποιώντας τα δίκαια και λογικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και στην κάλυψη των κενών αυτών με την αυριανή !
 Και κάτι τελευταίο: Οι αυξημένες τα τελευταία χρόνια μαρτυρά το εκρηκτικό μέγεθος του προβλήματος που γεννά η χρόνια αδιοριστία! Μέσα σε μια πενταετία (2015-2020) οι προσλήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 135%! Είναι προφανές ότι τα κενά αυτά μπορούν να καλυφθούν μόνο με μαζικές . Το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει είναι οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί να γίνουν όλοι το 2021 και όχι σε βάθος διετίας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025