Παρά τις έντονες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, το υπουργείο Παιδείας προχωρά τη διαδικασία δημιουργίας της «Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας» (ΤΘΔΔ) προκειμένου οι μαθητές της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις με το καινούργιο σύστημα που ορίζει ο νόμος για το «νέο Λύκειο». Στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που έχει αναλάβει τη δημιουργία της «τράπεζας», αναρτήθηκε πρόσκληση προς την «εκπαιδευτική κοινότητα» να υποβάλει θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Λυκείου, προκειμένου να κριθούν και να ενταχθούν στην ΤΘΔΔ. Η πρόσκληση περιλαμβάνει μια σειρά οδηγίες για το πώς πρέπει να είναι δομημένα τα θέματα σε κάθε μάθημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρόσκληση δεν αναφέρονται ημερομηνίες, προθεσμίες μέχρι πότε μπορούν να αποστέλλονται θέματα, ενώ αναφέρεται ότι η υποβολή θα γίνεται ηλεκτρονικά σε μια φόρμα η οποία όμως δεν είναι ακόμα διαθέσιμη. Παράλληλα, στην πρόσκληση αναφέρεται ότι «οι εκπαιδευτικοί των οποίων θέμα ή θέματα θα εγκριθούν από την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή για να ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων, θα λάβουν ηλεκτρονικά (και μόνο) Βεβαίωση ότι θέμα ή θέματά τους θα ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων».
Πληθαίνουν τα ερωτήματα για την «Τράπεζα Θεμάτων»
Για άλλη μια φορά γεννιούνται πολλά ερωτηματικά για το πώς θα διασφαλιστεί να μην εμπλακούν στη διαδικασία συγκρότησης της ΤΘΔΔ τα ιδιωτικά φροντιστήρια, αφού η πρόσκληση απευθύνεται στην «εκπαιδευτική κοινότητα» και δεν αποκλείει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, ενώ η ηλεκτρονική υποβολή διευκολύνει την παραποίηση ή τη δήλωση πλαστών στοιχείων. Παράλληλα, η ενημέρωση του εκπαιδευτικού ότι τα θέματα που υπέβαλε εγκρίθηκαν, τον καθιστά γνώστη ενός μέρους της τράπεζας, που μπορεί κάλλιστα να το κοινοποιήσει σε μαθητές, την ίδια στιγμή που όπως φαίνεται το σύνολο των θεμάτων της ΤΘΔΔ δεν θα υπάρξει χρόνος να ανοίξει για τους μαθητές της Α’ Λυκείου πολύ πριν τις εξετάσεις.
Κάθε νέο βήμα και κάθε νέα ανακοίνωση που γίνεται τους τελευταίους μήνες γύρω από την υπόθεση της «Τράπεζας Θεμάτων» εντείνει τα ερωτηματικά και την ανησυχία εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών και καθιστά όλο και πιο αναγκαία την υιοθέτηση των αιτημάτων τους για: Να μην εφαρμοστεί το νέο σύστημα εξέτασης των μαθητών στην Α’ Λυκείου μέσα από Τράπεζα Θεμάτων, οι εξετάσεις να έχουν αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα και να γίνονται με την ευθύνη των εκπαιδευτικών, να καταργηθεί ο νόμος για το «νέο Λύκειο».
Ριζοσπάστης, 17/4/2014