1.Με την ίδρυση του νέου (με τη συγχώνευση των ΑΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) δρομολογούνται σημαντικές εξελίξεις στο χώρο την τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Ταυτόχρονα αλλάζει ριζικά και ο χάρτης των . Πλέον η μοναδική επιλογή των μαθητών των για ΑΤΕΙ είναι η περιφέρεια. Σε ότι αφορά τις σχολές της Αττικής καταργούνται πλέον όλα τα ΑΤΕΙ και οι μαθητές των ΕΠΑΛ που επιθυμούν  να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διαγωνίζονται αποκλειστικά για τμήματα ΑΕΙ.

Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.

Αυτή η αλλαγή περιορίζει τις ευκαιρίες των μαθητών στα ΕΠΑΛ για πρόσβαση στις τριτοβάθμιες σχολές της Αττικής, αφού το ποσοστό των θέσεων στα ΑΕΙ για τους μαθητές των ΕΠΑΛ προβλέπεται στο 5%, ενώ το ποσοστό των θέσεων για τα ΑΤΕΙ ήταν 20%. Η επόμενη επιλογή για τους μαθητές της Αττικής που δεν κατορθώσουν να μπουν στα ΑΕΙ του κέντρου είναι οι σχολές της περιφέρειας με το κόστος διαβίωσης να είναι απαγορευτικό για ένα πολύ μεγάλο μέρος των λαϊκών οικογενειών από τις οποίες κυρίως προέρχονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ! Το ΥΠΕΠΘ θέλοντας να χρυσώσει το χάπι για τα ΕΠΑΛ, κατ’ εξαίρεση για φέτος, αύξησε σε 10% το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών των ΕΠΑΛ μόνο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής…

2.

Συγχρόνως στη μέση της χρονιάς το Υπουργείο άλλαξε τα δεδομένα σε ότι αφορά τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων που συνδέονται με την πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δημιουργώντας ταραχή και καινούρια προβλήματα στους μαθητές που αγωνίζονται για μια θέση στην 3βάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα με την ΚΥΑ Φ. 151/43612/Α5 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, (ΦΕΚ 983/Β’/20-03-2018) που αφορά στην πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια, στα ΤΕΙ, στις στρατιωτικές σχολές κ.λ.π. ορίστηκαν διαφορετικά οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για σχολές που ανήκουν σε κοινή ομάδα. Συγκεκριμένα:

  1. Για τις σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι του κάθε τομέα ξεχωριστά: οι    συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων διατηρούνται στο υπάρχον καθεστώς, 1,5 για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα και 3,5 για τα δύο μαθήματα ειδικότητας.
  2. Για τις σχολές της κοινής ομάδας, στις οποίες έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι όλων των τομέων των ΕΠΑΛ:  οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων αλλάζουν, αντιστρέφονται και γίνονται  3,5 για τα Μαθηματικά και την Ελληνική Γλώσσα και 1,5 για τα δύο μαθήματα ειδικότητας.

Πρακτικά το Υπουργείο φέρνει τα πάνω-κάτω στους μαθητές των ΕΠΑΛ, καθώς οι αιφνιδιαστικές αυτές αλλαγές κλείνουν ακόμα περισσότερο την πόρτα των πανεπιστημιακών σχολών για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, στα οποία η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης υποβαθμίζει όλο και

περισσότερο τα μαθήματα γενικής παιδείας (ενοποίηση αντικειμένων στη γλώσσα, μείωση διδακτικών ωρών στα μαθηματικά).

Το ΥΠΕΠΘ μετά από αντιδράσεις που εισέπραξε από εκπαιδευτικούς και μαθητές λόγω αυτών των αλλαγών υποσχέθηκε να εκδώσει νέα ΚΥΑ όπου θα ανακοινώσει ότι οι αλλαγές όσον αφορά τους συντελεστές πρόσβασης θα ισχύσουν από την επομένη σχολική χρόνια 2018-2019. Ωστόσο ακόμα και αυτές οι ανακοινώσεις δεν έχουν υλοποιηθεί…

3.

Το κερασάκι στην τούρτα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ ήρθε με το αυστηρότατο χρονικό περιθώριο που έχουν για να δώσουν τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις. Αγνοώντας ακόμα και την κοινή λογική και σίγουρα αδιαφορώντας πλήρως για την ανάγκη μιας στοιχειωδώς ανθρώπινης εξεταστικής διαδικασίας το Υπουργείο εφαρμόζει τα εξής: το σχολικό  έτος λήγει στις 25/5. Οι ενδοσχολικές αρχίζουν στις 29/5 και πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν βγει αποτελέσματα μέχρι τις 6/6 διότι στις  7/6 αρχίζουν οι Πανελλαδικές!!

Πρόκειται για μια μαραθώνια και ψυχοφθόρα για τους μαθητές διαδικασία. Μέσα σε επτά εργάσιμες συμπεριλαμβανομένης και μιας ημέρας για επαναληπτικές, οι μαθητές της Γ’ ημερησίων και Δ’ εσπερινών ΕΠΑΛ, πρέπει να δώσουν, ανάλογα με την ειδικότητα τους, 5-7 μαθήματα, π.χ για την ειδικότητα βοηθών Φαρμακείου 7 μαθήματα και για την ειδικότητα βοηθών Φυσιοθεραπείας 6 μαθήματα. Την επομένη μέρα, χωρίς ανάσα, καλούνται να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις. Γιατί, ενώ οι μαθητές των ΓΕΛ θα έχουν περίπου μία εβδομάδα μετά τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις για επανάληψη, οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν θα έχουν ούτε μία ημέρα;

Είναι προφανές ότι τόσο τα ημερήσια, όσο και τα εσπερινά ΕΠΑΛ, πρέπει μέχρι τις 06/06/2018 το βράδυ να έχουν προλάβει να βγάλουν τα αποτελέσματα, να τα έχουν καταχωρήσει στο myschool και να έχουν εκδώσει απολυτήρια (η εφαρμογή του κατεπείγοντος σε όλο της το μεγαλείο) με συνέπειες και για τον τρόπο και τις συνθήκες διόρθωσης των γραπτών…

Ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑΛ συμβαίνει και κάτι χειρότερο. Πρέπει εκ των προτέρων να επιλέξουν (κατά την υποβολή της αίτησης-δήλωσης) την συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές, είτε μαζί με όλα τα ΕΠΑΛ (5% επί των εισακτέων), είτε μόνο μαζί με τα Εσπερινά ΕΠΑΛ (1% επί των εισακτέων). Δεν έχουν δηλαδή το δικαίωμα  να επιλέξουν ομάδα, αφού πρώτα γνωρίζουν το βαθμό που θα έχουν πάρει…

4.

Είναι οι μαθητές των ΕΠΑΛ, παιδιά ενός κατώτερου θεού; Γιατί κάθε χρόνο μπαίνουν όλα και περισσότερα εμπόδια στη μόρφωση των μαθητών των ΕΠΑΛ; Είναι φανερό ότι η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με χειρουργική ακρίβεια, με μια σειρά πρακτικών και νόμων υποβαθμίζει την εκπαίδευση στα ΕΠΑΛ. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης περί ίσων ευκαιριών για τους μαθητές της ΤΕΕ αποδεικνύονται  φούμαρα αφού για ακόμα μια φορά στερεί από τους μαθητές της το δικαίωμα της μόρφωσης. Ευθυγραμμίζεται ακόμα περισσότερο με τους στόχους της μεγαλοεργοδοσίας για ένα φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό για μια νέα γενιά χωρίς

ουσιαστική μόρφωση, με υποταγμένη συνείδηση για να υπηρετεί την άνοδο των κερδών της.

Δ

ιεκδικούμε:

  • α αρθεί η αδικία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ της Αττικής με περαιτέρω αύξηση του ποσοστού πρόσβασης στο Πανεπιστημίο Δυτικής Αττικής.
  • α εκδοθεί άμεσα νέα ΚΥΑ ώστε να μην ισχύσουν για αυτή τη χρονιά οι νέοι συντελεστές βαρύτητας για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
  • α υπάρξει για τους μαθητές των ΕΠΑΛ μια βδομάδα άδεια μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις για επανάληψη, όπως ισχύει και για τους μαθητές των ΓΕΛ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025