Τι είπε ο υπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση – Ρωτήθηκε πώς θα προχωρήσει στην ψηφιοποίηση του υπουργείου Παιδείας όπως ο ίδιος είχε δηλώσει όταν ανέλαβε την ηγεσία του.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Έθνος, απαντώντας δήλωσε ότι «το υπουργείο Παιδείας έχει μια γραφειοκρατία η οποία θυμίζει Βυζαντινή Αυτοκρατορία κάτι μεταξύ αυτοκρατορίας Κομνηνών ή των Ισαύρων (!) Είναι τερατώδης και μιλάμε για ένα πρόβλημα, που για να το λύσεις πρέπει να αποδεχτείς την ύπαρξή του. Το υπουργείο Παιδείας είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός στη χώρα σε επίπεδο διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Και αυτό καθιστά τη διοίκηση σχεδόν αδύνατη. Η λύση σε αυτό είναι να εντάξεις συστήματα τα οποία να μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις γρήγορα».
Πετρέλαιο: Ξεκίνησε η διάθεσή του – Ποιά η τιμή του – Πότε οι αιτήσεις για το επίδομα
Συνεχίζοντας, ο υπουργός τόνισε ότι πρέπει να απλουστεύσει ο τρόπος διοίκησης και να σταματήσουν οι περιττές διαδικασίες και ως παράδειγμα ανέφερε ότι αυτό μπορεί να ξεκινήσει από την αποτύπωση των κενών στα σχολεία με «ένα τρόπο αυτοματοποιημένο με ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού».
Ο τρόπος διδασκαλίας και τα βιβλία
Ο υπουργός δήλωσε ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά στην εκπαίδευση όπως στον τρόπο διδασκαλίας και στα βιβλία αλλά και στις δεξιότητες που πρέπει ν’ αποκτήσουν οι νέοι. Όπως υπογράμμισε, «θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε πολλά, να ξεκινήσουμε από την προσχολική αγωγή. Να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας μέσα στο μάθημα. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει επικουρικά. Το σημαντικό είναι η κρίση του παιδιού να πάει σε μια άλλη κατεύθυνση και όχι μόνο να απομνημονεύει. Βιβλία και τρόπος μαθήματος πρέπει να αναπροσαρμοστούν. Τα βιβλία χρειάζονται αλλαγή δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος με αυτά. Πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα του μαθήματος και να δούμε πως θα μοιάζει η τάξη του μέλλοντος το 2030. Ο κόσμος αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες και πρέπει να αλλάξουν και οι δεξιότητες των ανθρώπων καθώς θα κάνουν πάνω από μια καριέρες στη ζωή τους. Το εκπαιδευτικό σύστημα θα δίνει πάγιες δεξιότητες αλλά θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα στην εκπαίδευση».
Ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε επίσης ότι «στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι πεποίθησή μας ότι η μάθηση είναι πλέον εξ ορισμού δια βίου. Για τον λόγο αυτό, εκσυγχρονίζουμε διαρκώς τα προγράμματα απόκτησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Κυρίως, όμως, επαναπροσανατολίζουμε τη σχολική εκπαίδευση με στόχο τα παιδιά μας να μάθουν να μαθαίνουν».