Τι είπε ο νέος υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου, ζητώντας παράλληλα συναίνεση και συγκλίσεις, ώστε να σταματήσει ο χώρος να είναι εστία πόλωσης.

«Κάθε μέρα μία μικρή αλλαγή, που βελτιώνει τη ζωή των μαθητών, φοιτητών, δασκάλων, καθηγητών, των συντελεστών της παιδείας. Όλες αυτές οι μικρές αλλαγές αθροιζόμενες, εν τέλει φέρνουν πολύ μεγαλύτερο αποτέλεσμα από μεγάλες τομές, που πολύ συχνά ανακοινώνονται αλλά δεν ολοκληρώνονται.

Φυσικά θα χρειαστούν τομές και θα γίνουν με πολύ οργανωμένο και πλήρη τρόπο, ως αποτέλεσμα μεθοδικής δουλειάς και διαβούλευσης. Σε κάθε περίπτωση, να είστε σίγουροι ότι θα κάνουμε πολύ περισσότερα από όσα θα υποσχεθούμε. Αυτή είναι η κουλτούρα μας, το έχουμε ξανακάνει, θα το ξανακάνουμε και τώρα», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Υιοθετείται ένα σχέδιο συνολικής αναβάθμισης: «Αναβάθμισης σπουδών, αναβάθμισης υποδομών, αναβάθμισης δεξιοτήτων, αναβάθμισης του κύρους των εκπαιδευτικών, εν τέλει αναβάθμισης προοπτικών», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Πιερρακάκης, εξηγώντας πως η αδιάκοπη αλλαγή, που συντελείται στον κόσμο μας, «οριοθετείται από δύο παραμέτρους: τη ραγδαία τεχνολογική αλλαγή, σε ταχύτητα, πυκνότητα και συχνότητα με αποτέλεσμα όσα παλιότερα άλλαζαν σε δεκαετίες, σήμερα να αλλάζουν σε μήνες, ίσως και εβδομάδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη και το ChatGPT. Η δεύτερη παράμετρος είναι η αλλαγή στο προσδόκιμο ζωής.

Ένα στα δύο παιδιά που γεννιέται τώρα, έχει πιθανότητες πάνω από 50% να περάσει την ηλικία των 100. Με βάση αυτά τα δύο δεδομένα, γίνεται κατανοητό ότι αλλάζει άρδην η ζωή των τριών σταδίων, όπως ορίζονταν από τις προηγούμενες γενιές: ‘εκπαίδευση, εργασία, σύνταξη’». Σχετικά με το πως επηρεάζεται το σύνολο της παιδείας από αυτό τον τεράστιο καμβά των νέων προκλήσεων και ταυτόχρονα, ευκαιριών, ο υπουργός θα πει: «Συνάγουμε τέσσερα συμπεράσματα: η μάθηση καθίσταται πλέον μία δια βίου διαδικασία. Η νέα γενιά θα κάνει περισσότερες από μία καριέρες. Και δεν θα εκπαιδευτεί όπως οι προηγούμενες – συμπεριλαμβανομένης και της δικής μου. Η αντανάκλαση αυτού, θα αναδειχθεί από το σύνολο της πολιτικής μας. Δεύτερον, αλλάζει ραγδαία ο τρόπος που μαθαίνουμε – σκεφτείτε το υπουργείο, που παραδώσαμε πριν λίγες εβδομάδες. Στόχος μας είναι, τα παιδιά μας να λειτουργούν λιγότερο σαν σκληροί δίσκοι και περισσότερο σαν επεξεργαστές».

Όσο για την αβυσσαλέα γραφειοκρατία, η οποία λειτουργεί ως τροχοπέδη για να αποκτήσει μία δυναμική ο χώρος της παιδείας, «μπορείτε να θεωρήσετε δεδομένο, ότι αυτό θα γίνει το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο, με απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών», δήλωσε ο υπουργός.
Σχετικά με το όραμά του για το πανεπιστήμιο, ο Κυριάκος Πιερρακάκης ‘βλέπει’ «ένα δημόσιο πανεπιστήμιο ασφαλές, λειτουργικό και ελεύθερο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025