Ανοίκεια συμπεριφορά του Υπουργείου Παιδείας στους αναπληρωτές
Έκπληξη και αγανάκτηση δημιουργούν στον κόσμο των εκπαιδευτικών οι αιφνίδιες και αντιπαιδαγωγικές ρυθμίσεις του Υπουργού Παιδείας για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου. Πρόκειται για απαράδεκτες ρυθμίσεις χωρίς παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και χωρίς καμία γνωμοδότηση από το επιστημονικό όργανο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι ρυθμίσεις αυτές στερούνται κάθε επιστημονικού κριτηρίου και δείχνουν ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει τα σοβαρά αυτά επιστημονικά ζητήματα να εξαντλούνται σε επίπεδο καφενείου χωρίς καμιά προσπάθεια να γίνεται για σοβαρό δημόσιο διάλογο και πολιτική ουσίας.
Η Π.Ε.Α.Δ με αφορμή τα παραπάνω θέλει να επισημάνει τα εξής:
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή στις αποφάσεις αυτές οι οποίες οδηγούν στη μείωση ωρών και υποβάθμιση όλων των γνωστικών αντικειμένων(Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας , Βιολογίας, Γεωγραφίας Οικιακής οικονομίας). Θεωρούμε αντιεπιστημονικές και αδιανόητες τις ρυθμίσεις αυτές οι οποίες θυσιάζουν στη μηχανιστική λογική της μείωσης ωρών και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος τη διδακτική προσφορά των μαθημάτων αυτών. Οι αποφάσεις αυτές του υπουργείου Παιδείας συμπυκνώνουν την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο μαθήματα αυτά , στους αντίστοιχους επιστημονικούς κλάδους αλλά και τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν .
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι μοναδικός σκοπός των ρυθμίσεων αυτών αποτελεί η περικοπή θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αυτές αποτελούν ανοίκεια και ανήθικη πράξη απέναντι στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς κάθε χρόνο καλύπτουν θέσεις που κανονικά θα έπρεπε να είναι μόνιμες, κάθε χρόνο με αυταπάρνηση και υπό αντίξοες συνθήκες, αποδέχονται επί σειρά ετών την τοποθέτηση τους και επιτελούσαν το λειτούργημα τους σε όποιο σημείο της ελληνικής επικράτειας ανακύπτουν αντίστοιχες ανάγκες.
Τα σχετικά θέματα του ωρολογίου προγράμματος του Γυμνασίου είναι άκρως επιστημονικά και παιδαγωγικά θέματα και μόνο με αυτόν τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζονται. Ειδικά σε εποχές οικονομικής και ηθικής κρίσης ,όπως η σημερινή, επιβάλλεται η σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων του γυμνασίου για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας μας. Η θωράκιση της νέας γενιάς με άριστο και εξειδικευμένο γνωσιολογικό υπόβαθρο που ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της ζωής και της αγοράς εργασίας αποτελούν το καλύτερο εχέγγυο για το μέλλον της πατρίδας μας.
Η παιδεία του τόπου μας αποτελεί ασφαλώς την καλύτερη επένδυση για το αύριο. Η Πολιτεία δεν πρέπει να φείδεται ούτε κόπων ούτε χρημάτων – στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της – προκειμένου να συνεχίσει να συμβάλλει στην ευόδωση των στόχων της.
Ζητούμε από τα πολιτικά κόμματα και φορείς, τις επιστημονικές ενώσεις , την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ με αξιοπρέπεια και με ευθύνη να υπερασπισθούν το δημόσιο σχολείο που συνεχώς πλήττεται και αποδομείται συντασσόμενοι στον αγώνα αυτό με τους μαχόμενους αναπληρωτές καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι μεθοδεύσεις και η προκλητική συμπεριφορά του Υπουργείου Παιδείαςπαραπέμπουν συνειρμικά στην έκφραση «αἰδώς Ἀργεῖοι» (Ομ. Ιλ., Ε 787, 0 502.).
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ