Θέσαμε τη διάταξη σε ένα προσχέδιο της διαβούλευσης για να αρχίσει η διαβούλευση
Παρουσιάστηκαν ενστάσεις σε σχέση με το πώς αυτή η διάταξη μπορεί να γενικευθεί σε ευρύτερο πεδίο ενδιαφερομένων για τα λεγόμενα καλλιτεχνικά μαθήματα στα σχολεία. Και τώρα, επειδή αυτό είναι εξαιρετικά πολύπλοκο πρόβλημα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί όπως ελπίζαμε στο διάστημα που μεσολάβησε από το προηγούμενο σχέδιο μέχρι τη διαβούλευση, σκοπεύουμε να επαναφέρουμε τη διάταξη με ολίγες τροποποιήσεις νομοτεχνικού χαρακτήρα όταν το νομοσχέδιο φύγει πλέον, για την Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής -που έφυγε σήμερα- και να πάει κανονικά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, κ.λπ..
Υπάρχει ένα ολόκληρο πρόβλημα που δεν αφορά μόνο τα καλλιτεχνικά μαθήματα και τις καλλιτεχνικές σχολές σε σχέση με τις ισοτιμήσεις, επειδή ολόκληρο το προηγούμενο καθεστώς εξαίρεσε κατά κάποιο τρόπο καλλιτεχνικές σπουδές από ισοτιμήσεις με ΤΕΙ, μεταλυκειακές σπουδές και ούτω καθ’ εξής.
Όπως υπαινιχθήκατε, το πρόβλημα είναι πάρα πολύ μεγάλο. Υπάρχουν πολλές αδικίες εγγεγραμμένες μέχρι στιγμής σε ολόκληρη τη νομοθεσία. Αυτό που κάνουμε τώρα, που επαναφέρουμε αυτή τη διάταξη, είναι ένα πρώτο μικρό βήμα για την άρση παλιών αδικιών. Από εδώ και μπρος, όπως έχουμε ανακοινώσει κι άλλες φορές, σε ένα νόμο, τον οποίο ελπίζουμε να φέρουμε στη Βουλή σε διάστημα ενός χρόνο περίπου, θα λάβουμε υπόψη όλων των ειδών αυτές τις ανισοτιμίες και άνισες ταχύτητες και διαφορές σε ουσιαστικά προσόντα σε σχέση με τα τυπικά, ώστε να ολοκληρωθεί ένα πλαίσιο και για την άσκηση των επαγγελμάτων και για τις σχολές σε επίπεδο πτυχίων που να άρουν στο μέτρο του δυνατού συνολικότερα αδικίες από το παρελθόν.
Ο Βουλευτής Ν. Ορφανός στη δευτερολογία του ανέφερε :
“Αισθάνομαι πάρα πολύ ανακουφισμένος για την αναγνώριση αυτής της δυσλειτουργίας που αφορά έναν κλάδο, ο οποίος χτυπιέται αλύπητα από την οικονομική κρίση και βεβαίως δεν έχει καμία δυνατότητα να στερείται επαγγελματικών επιλογών.
Τώρα που οι πολλαπλές επιλογές που είχαν μέχρι τώρα οι ηθοποιοί σβήνουν σιγά-σιγά, γίνεται κατανοητή αυτή η αδικία.
Θα ήθελα, όμως, να επαναφέρω το ερώτημά μου για το πώς θα λυθεί το πρόβλημα με τη χορήγηση της ισοτιμίας των πτυχίων, κύριε Υπουργέ.
Αυτό είναι ένα ζήτημα.
Εμείς δεν θεωρούμε ότι το άρθρο 68, όπως ήταν τοποθετημένο, δημιουργούσε κάποιου είδους γενίκευση, την οποία πολύ ευχαρίστως θα συζητήσουμε στην Επιτροπή για να δούμε τι δυσλειτουργία πιθανόν δημιουργεί σε άλλους παρεμφερείς κλάδους.
Διότι θεωρούμε ότι και οι ηθοποιοί, που γνωρίζουν την πρακτική πλευρά της θεατρικής αγωγής, είναι απολύτως εντεταλμένοι να τη διδάσκουν, δεδομένου ότι η ισοτιμία τους στην πράξη αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι για να μπορέσει να διδάξει ένας ηθοποιός παίρνει επιπλέον την παιδαγωγική επάρκεια.
Αυτό σημαίνει ότι πηγαίνει πια σε ισοτιμία τετραετούς φοίτησης, παρ’ όλο που οι δραματικές σχολές είναι τριετούς φοίτησης.
Εδώ, βέβαια, ανοίγει ένα άλλο πεδίο του μέλλοντος όσον αφορά την ανωτατοποίηση -το μεγάλο αυτό ζήτημα- των δραματικών σχολών.
Θα έχουμε χρόνο να τα πούμε. Αυτό που ήθελα να σας ρωτήσω –θα τα πούμε βεβαίως και στην Επιτροπή- είναι πώς σκέφτεστε να βάλετε το ζήτημα της ισοτιμίας των αποφοίτων, έτσι ώστε να μην έχουμε αυτή την αδικία, άλλοι δηλαδή να έχουν προλάβει να το πιστοποιήσει και άλλοι να μην έχουν προλάβει και να μην μπορούν πλέον”.