Σαράντα σελίδες τροπολογιών κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την έρευνα που ψηφίστηκε τη περασμένη εβδομάδα διαρκούσης της απεργίας των δημοσιογράφων, οι περισσότερες από τις οποίες ψηφίστηκαν χωρίς αντίλογο.
Μεταξύ αυτών το υπουργείο Παιδείας εξοικονομεί ακόμη 600 εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των κενών της επόμενης σχολικής χρονιάς, κόβοντας το μειωμένο ωράριο σε καθηγητές φυσικής και πληροφορικής στο γυμνάσιο και το λύκειο.
Δεν ψηφίστηκε αλλά αποσύρθηκε μετά την έντονη αντίδραση τόσο του κ. Ανδρέα Λοβέρδου από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη όσο και του κ. Γιώργου Μαυρωτά από το Ποτάμι, διάταξη που έφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κυρία Σία Αναγνωστοπούλου και η οποία «έλυνε» το προβλήματα όσων διδάσκουν σε θέσεις ΕΔΙΠ (ειδικό διδακτικό προσωπικό στα ΑΕΙ) και τους επέτρεπε με εσωτερικές διαδικασίες να εξελιχθούν σε θέσεις επίκουρου καθηγητή, άρα να γίνουν «νόμιμοι» καθηγητές στα πανεπιστήμια.
Το ίδιο νομοσχέδιο περιλάμβανε διάταξη η οποία αφορούσε τη μετάταξη μόνιμων εκπαιδευτικών με διδακτορικό ως ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ, την οποία ο κ. Μαυρωτάς κατήγγειλε ότι αποτελούσε «φωτογραφική διάταξη» για τη σύζυγο του Πρωθυπουργού.
Τέλος σε μειωμένο ωράριο
Κατά τα άλλα ψηφίστηκαν μεταξύ άλλων τροπολογίες που θεσπίζουν τα εξής:
* Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό τους ωράριο θα απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:
α. σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού
β. σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και
γ. σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν.
Από 1ης Οκτωβρίου και ως το τέλος του διδακτικού έτους οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες ανατίθενται αποκλειστικά για κάλυψη των διδακτικών κενών. Η ανάθεση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου για κάλυψη διδακτικών αναγκών γίνεται με ευθύνη των οικείων διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
* Καταργείται η μείωση ωραρίου στους καθηγητές Φυσικής και Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Εξοικονομούνται έτσι περίπου 600 καθηγητές Φυσικής και Πληροφορικής που ήταν υπεύθυνοι εργαστηρίων στα σχολεία και εργάζονταν τρεις ώρες λιγότερο εβδομαδιαίως,
Συντοαξιοδοτήσεις με παλαιό καθεστώς
* Οι… εξαιρέσεις ξεκίνησαν και οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται εφέτος ορίζεται ότι θα υπάγονται στο παλαιό καθεστώς συνταξιοδότησης και όχι σε αυτό που ψηφίστηκε το Σαββατοκύριακο από τη Βουλή.
Εκλεκτορικά σώματα πανεπιστημιακών
* Στα πανεπιστήμια αυξάνονται και πάλι τα εκλεκτορικά σώματα στις διαδικασίες εξελίξεων των μελών ΔΕΠ από τη μια βαθμίδα στην επόμενη. Έτσι, το εκλεκτορικό σώμα για την εκλογή, εξέλιξη και μονιμοποίηση των καθηγητών θα αποτελείται από 15 μέλη ίσης ή ανώτερης βαθμίδας με την προκηρυχθείσα θέση και ειδικότερα βαθμίδας καθηγητή, αναπληρωτή καθηγητή και μόνιμου επίκουρου καθηγητή ή ερευνητή αντίστοιχης βαθμίδας με επιστημονικό έργο στο ίδιο ή, αν δεν υπάρχει, σε συναφές γνωστικό αντικείμενο με εκείνο της υπό πλήρωση θέσης.
Ένα τουλάχιστον μέλος της τριμελούς εισηγητικής επιτροπής πρέπει να ανήκει σε άλλο Τμήμα του οικείου ΑΕΙ ή άλλων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών ΑΕΙ της αλλοδαπής ή να είναι ερευνητής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.
Κατάργηση Θρησκευτικών σε Α΄και Β’ Δημοτικού
Παράλληλα ψηφίσθηκαν στο νέο νομοσχέδιο όλες οι διατάξεις για την κατάργηση των Θρησκευτικών στην Α’ και την Β’ τάξη Δημοτικού, για την έμμεση κατάργηση των ολοήμερων σχολείων και των σχολείων αναμορφωμένου ωραρίου και τη μείωση του ωραρίου στα δημοτικά.
Ερώτηση για τα ολοήμερα
Για το θέμα των ολοήμερων ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος και η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του κόμματος κυρία Νίκη Κεραμέως.
Ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό: «Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης).
Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του ολοήμερου σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:
α. Ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε;
β. Πώς προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;
γ. Γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);