Μέσα στη ζοφερή πραγματικότητα που όλοι μας βιώνουμε, αποτελεί ευχάριστη είδηση το γεγονός ότι το ΚΥΣΔΕ εισηγήθηκε την πραγματοποίηση 2.431 στη γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το μεγαλύτερο αριθμό τα τελευταία χρόνια. Στο παρελθόν είναι αμέτρητες οι φορές που έγινα αποδέκτης της αγωνίας και του πανικού συναδέλφων εξαιτίας των ελάχιστου αριθμού . Χαίρομαι πραγματικά που για πολλούς από αυτούς ο «Γολγοθάς» τελειώνει .

Πεππές Δημήτρης  μέλος Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ

Το ΚΥΣΔΕ συνεδρίασε χωρίς αιρετούς διότι δεν συμμετείχα σε αυτό, πειθαρχώντας στην απόφαση της παράταξής μου και έχοντας ήδη υποβάλλει την παραίτησή μου. Οι συνεδριάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων χωρίς τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου, αποτελεί σαφέστατα απαράδεκτο γεγονός και θα πρέπει άμεσα να δοθεί πολιτική λύση. Ωστόσο αυτό δεν θα πρέπει να μας εμποδίσει να επικροτήσουμε τα θετικά αποτελέσματα της συνεδρίασης αυτής
Είναι η πρώτη φορά από την εποχή υπουργίας του Ευριπίδη Στυλιανίδη που οι μεταθέσεις πραγματοποιούνται εγκαίρως και κατά ένα μήνα νωρίτερα από πέρυσι. Κατά το παρελθόν η αδικαιολόγητη καθυστέρηση των Μεταθέσεων συμπαρέσυρε σε καθυστέρηση αποσπάσεις και προσλήψεις Αναπληρωτών, με ότι αυτό συνεπάγετο στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, στον οικογενειακό προγραμματισμό και την ψυχολογία χιλιάδων εκπαιδευτικών. Αρκεί να θυμηθούμε ότι στο παρελθόν ζητήθηκε η κατάθεση αιτήσεων για Αποσπάσεις, χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί οι Μεταθέσεις. Διαδικασία ιδιαίτερα μαρτυρική για τα ζεύγη εκπαιδευτικών.
Στον υπολογισμό των κενών για τις μεταθέσεις ικανοποιήθηκε το διαχρονικό αίτημα να συνυπολογιστούν όλες οι παραιτήσεις της φετινής χρονιάς και όχι μόνο όσων αυτοδίκαια απολύονται. Το φετινό χρονοδιάγραμμα για τις παραιτήσεις επέτρεψε το συνυπολογισμό αυτό, με αποτέλεσμα την αύξηση των κενών στα οποία βασίστηκαν οι μεταθέσεις. Επιπλέον και με δεδομένους τους επικείμενους Διορισμούς Μονίμων Καθηγητών δεν θα πρέπει να αγνοείται η σημασία του πλήθους των κενών στον σχεδιασμό αυτό. Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι θα πρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους όσοι άκριτα, με αντιπολιτευτική διάθεση, έσπευσαν να αποδοκιμάσουν το φετινό χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις συνταξιοδότησης και χωρίς βεβαίως να απεμπολούμε το αίτημα των εκπαιδευτικών για δυνατότητα παραίτησης οποτεδήποτε μέσα στο έτος.
Είναι αυτονόητο ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες σαφώς και είναι μεγαλύτερες των κενών που έχουν αποτυπωθεί. Χιλιάδες κενά έχουν «εξαφανιστεί» τα τελευταία χρόνια λόγω της μη επαναφοράς του ωραρίου μας στα πλαίσια του 2013, του μεγάλου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, της αυξημένης κινητικότητας για την συμπλήρωση ωραρίου, της κατάργησης της διδακτικής απαλλαγής για τους υπευθύνους εργαστηρίων και οφείλουμε όλοι να απαιτούμε συνεχώς την κατάργηση αυτών των αντιεκπαιδευτικών στρεβλώσεων.
Θετική επίσης είναι η εκ του αποτελέσματος διαπίστωση ότι δεν υπήρξε καμία παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας προς τη κατεύθυνση μείωσης των κενών του Τελικού Πίνακα όπως αυτό επιχειρήθηκε με αυταρχικό τρόπο σε προηγούμενα έτη με τραγικά αποτελέσματα για τους συναδέλφους.
Συμπερασματικά η ανακοίνωση των φετινών μεταθέσεων εμφανίζει μια πολύ μεγάλη αύξηση τόσο ως προς το πλήθος όσο και στο ποσοστό των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν. Οι τελικά ενεργές αιτήσεις που είχαν υποβληθεί στη γενική Δευτεροβάθμια Εκπ/σι ήταν 5.282 και ικανοποιήθηκαν 2.851 (ποσοστό ικανοποίησης 46,02%). Δεν θα πρέπει βεβαίως να αγνοηθεί το γεγονός ότι χιλιάδες συνάδελφοί μας εξακολουθούν να είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους έχοντας μεγάλα προβλήματα (οικογενειακά, οικονομικά, υγείας). Η πολιτική ηγεσία οφείλει να στηρίξει εμπράκτως τους εκπαιδευτικούς αυτούς και να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τις Αποσπάσεις.

Εύχομαι χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες

 

Προς ενημέρωση των συναδέλφων
1) Γράφημα δεκαετίας με τα ποσοστά των αιτήσεων για μετάθεση που ικανοποιήθηκαν ανά έτος
2) Ποσοστό Ικανοποιημένων αιτήσεων ανά Ειδικότητα

Μεταθέσεις γενικης 2021
Ποσοσοστό Ικανοποιημένων ανα Ειδικότητα
     
       
Ειδικότητα  Αιτήσεις Ικανοποιημένες Ποσοσοστό
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ 162 153 94.44%
ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ 42 37 88.10%
ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ 8 7 87.50%
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ 1372 1151 83.89%
ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ 21 17 80.95%
ΠΕ87.05 ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 4 3 75.00%
ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ 4 3 75.00%
ΠΕ89.01 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 12 9 75.00%
ΔΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ 4 3 75.00%
ΠΕ88.03 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 6 4 66.67%
ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ 8 5 62.50%
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ 110 60 54.55%
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ 541 279 51.57%
ΠΕ87.04 ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 2 1 50.00%
ΠΕ88.04 ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 2 1 50.00%
ΤΕ02.02 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ 2 1 50.00%
ΠΕ88.02 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 15 7 46.67%
ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ 62 26 41.94%
ΤΕ01.04 ΨΥΚΤΙΚΟΙ 5 2 40.00%
ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ 306 115 37.58%
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ 344 127 36.92%
ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ 72 26 36.11%
ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ 3 1 33.33%
ΠΕ85 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 3 1 33.33%
ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ 6 2 33.33%
ΠΕ89.02 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 3 1 33.33%
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 234 9 3.85%
ΠΕ87.03 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 7 2 28.57%
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 555 158 28.47%
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ 291 81 27.84%
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 35 1 2.86%
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ 78 2 2.56%
ΠΕ81 ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ 125 24 19.20%
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ 225 37 16.44%
ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 47 7 14.89%
ΠΕ33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΜΙΘΕ) 1 1 100.00%
ΤΕ01.07 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 1 1 100.00%
ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ 3 3 100.00%
ΠΕ87.08 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 5 5 100.00%
ΔΕ02.01 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 1 1 100.00%
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 527 57 10.82%
ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 3 0 0.00%
ΤΕ01.06 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ 2 0 0.00%
ΤΕ01.13 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ Η/Υ 1 0 0.00%
ΔΕ01.13 ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 1 0 0.00%
ΔΕ01.14 ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 1 0 0.00%
ΠΕ87.10 ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 1 0 0.00%
ΠΕ88.05 ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2 0 0.00%
ΠΕ90 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2 0 0.00%
ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 7 0 0.00%
ΤΕ02.01 ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ-ΔΟΜΙΚΟΙ 2 0 0.00%
ΤΕ02.04 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2 0 0.00%
ΤΕ16 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ 4 0 0.00%
Σύνολο 5282 2431 46.02%