Με το στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, καταργείται η διδασκαλία του μαθήματος στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” κι αυτό παρά το ότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές επιστήμες. Επιπλέον, τα τμήματα Πληροφορικής διχοτομούνται αναγκαστικά σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), στα τμήματα Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και  Πληροφορικής” και στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής που ανήκουν στην Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”.


Η διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο διακριτές ομάδες είναι αντιεπιστημονική, εφ’ όσον αγνοεί ότι τα τμήματα αυτά θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

 

Επιπλέον θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές διότι:

  • Oι υποψήφιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής, αλλά μόνο όσα ανήκουν στην οικεία Ο.Π.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί για το μάθημα της Πληροφορικής, μάθημα που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο σπουδών των τμημάτων αυτών.
  • Oι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών”, που επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα θετικής κατεύθυνσης (Αρχιτεκτονικής, Μαθηματικών, Γεωγραφίας κ.α.) που είτε συγγενεύουν με την επιστήμη της Πληροφορικής, είτε το πρόγραμμα σπουδών τους έχει αρκετά μαθήματα Πληροφορικής, εξετάζονται στο μάθημα της Χημείας αντί της Πληροφορικής.

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και  Πληροφορικής” θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, εκτός των τμημάτων Πληροφορικής και Οικονομίας που είναι ο βασικός πυρήνας της Ομάδας Προσανατολισμού και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών καθώς και στις Στρατιωτικές Σχολές. Δηλαδή, σε όλα τα τμήματα στα οποία υπήρχε ήδη καθολική πρόσβαση ανεξαρτήτως επιστημονικής κατεύθυνσης των υποψηφίων.

 

Επιπρόσθετα, η Ένωσή μας, για τον εξορθολογισμό και τη θεραπεία των στρεβλώσεων που προξενούνται από τη διχοτόμηση των τμημάτων Πληροφορικής σε διαφορετικές Ομάδες Προσανατολισμού, προτείνει τα κάτωθι:

Όλα τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών

  • Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Όλα τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής να είναι ενταγμένα στην Ο.Π. “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής” χωρίς εξαιρέσεις.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τμήματα Πληροφορικής, είτε αυτά είναι τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), είτε είναι κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμογών Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων, Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.), να επιλέγουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής αντί της Χημείας.
  • Οι υποψήφιοι της Ο.Π. “Θετικών Σπουδών” για τα τμήματα Μηχανικών (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικού Σχεδιασμού, Σχεδιασμού Προϊόντων, Μουσικής Τεχνολογίας και τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι.) καθώς και για όλα τα τμήματα Μαθηματικών (Μαθηματικών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Στατιστικής), να επιλέγουν ως εξεταζόμενο μάθημα μεταξύ Πληροφορικής ή Χημείας.

 

Η Π.ΕΚ.Α.Π. ως επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για την τεχνική τεκμηρίωση, όσο και για την επιστημονική υποστήριξη όλων των απαραίτητων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, με σκοπό  την ευόδωση της Πληροφορικής Παιδείας στο ελληνικό σχολείο.