Το καταστροφικό έργο της ταπείνωσης των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται με τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Υπουργείου Παιδείας.

Μαζί με τη συστηματική προσπάθεια για την αποδόμηση της Γενικής εκπαίδευσης από το Γενικό Λύκειο και την πλήρη φροντιστηριοποίηση της Γ΄ Τάξης και το μετασχηματισμό της Επαγγελματικής εκπαίδευσης σε κατάρτιση εφαρμόζονται νέα μέτρα κατά του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

Και θα σταθούμε αρχικά σε ένα μόνο σημείο:

Συμφωνήθηκαν και υπογράφτηκαν εξοντωτικά μέτρα κατά των εκπαιδευτικών μεταξύ Τρόικας και ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με τη διαμόρφωση ενός πρωτόγνωρου εργασιακού ωραρίου. Κι όμως ο κ. Γαβρόγλου εξακολουθεί να δημαγωγεί εις βάρος του κλάδου των εκπαιδευτικών λέγοντας ότι «αντιστάθηκε γενναία στους Θεσμούς» και ότι απλώς εφαρμόζει το Νόμο 1566/1985 (!) για το ωράριο των εκπαιδευτικών.

Μας εμπαίζει με τον πιο προκλητικό τρόπο. Δεν νιώθει καμιά ενοχή και ευθύνη για το ολέθριο έργο του που επιβάλλει στην εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς! Η παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία όταν δεν εργάζονται είτε στο διδακτικό τους έργο είτε στις ποικίλες συμπληρωματικές εκπαιδευτικές εργασίες τους είτε στα συγκεκριμένα διοικητικά καθήκοντά τους, δεν είναι απλά και μόνο μια αντιεκπαιδευτική ρύθμιση.

Πρόκειται για μια τιμωρητική και απαξιωτική ενέργεια για τον εκπαιδευτικό μας ρόλο και την παιδαγωγική μας φυσιογνωμία. Είναι μορφή ποινής και δίωξης. Είναι μέτρο ευτελισμού της προσωπικότητάς μας.

Πώς μπορεί να απαντηθεί το απλό ερώτημα: Γιατί να μένουν στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί πέραν του διδακτικού τους έργου και των προσδιορισμένων από το Σύλλογο Διδασκόντων και από τη Διεύθυνση του σχολείου εργασιών τους; Όταν μάλιστα το πολύ μεγάλο μέρος του μη διδακτικού έργου τους (προετοιμασία μαθημάτων, βαθμολόγηση και αξιολόγηση γραπτών, εκθέσεων και εργασιών των μαθητών, οργάνωση πρωτοβουλιών, διαμόρφωση του διδακτικού και εποπτικού τους υλικού κλπ) μπορούν να το διεκπεραιώσουν μόνο στο σπίτι τους, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις στις αίθουσες των καθηγητών, στερούνται των στοιχειωδών υποδομών.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και ο κ. Γαβρόγλου προχωρούν σε πρωτόγνωρα αντεργατικά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα που αμαυρώνουν το παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Είμαστε όλοι ενώπιοι ενωπίοις. Είμαστε όλοι μπροστά στις μεγάλες μας ευθύνες. Να δώσουμε αγώνα συστηματικό και αποφασιστικό. Να μην περάσει κανένα από τα νέα μέτρα. Να μην δεχτούμε το καθεστώς της πλήρους υποταγής σε νόρμες Μεσαίωνα. Γιατί αν περάσει αυτή η αντεργατική και αντιεκπαιδευτική επιδρομή της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., το μέλλον του εκπαιδευτικού επαγγέλματος και η καθημερινή ζωή μας θα είναι εικόνες ζοφερού σκηνικού.

Με τη συλλογικότητά μας και με την αποφασιστικότητά μας μπορούμε να αποτρέψουμε την αθλιότητα που μας ετοιμάζουν. Αγωνιζόμαστε για την αξιοπρέπειά μας, για τον εκπαιδευτικό μας ρόλο, για την παιδαγωγική μας αποστολή!

Να κάνουμε το πρώτο βήμα. Να συνεδριάσουν οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλης της χώρας και να καταδικάσουν την πρωτοφανή αντιεκπαιδευτική και αντιδημοκρατική πολιτική της κυβέρνησης δημοσιοποιώντας παντού τις θέσεις του κλάδου μας. Να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις με θέματα αιχμής:

Κατάργηση όλων των μνημονιακών μέτρων
Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση
Υπεράσπιση της Γενικής εκπαίδευσης στο Γενικό Λύκειο και της Επαγγελματικής εκπαίδευσης ως ισότιμης δομής με εκείνη της Γενικής εκπαίδευσης
Μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας
Διορισμούς για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών
Αποτροπή εφαρμογής του εργασιακού ωραρίου των 30 ωρών την εβδομάδα
Υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία με βάση τον υπάρχοντα Ν.1264/1982

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών ()

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025