Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών από την πρώτη στιγμή της δημοσιοποίησης της διάταξης του άρθρου 50 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ, τάχθηκε κατηγορηματικά και αδιαπραγμάτευτα αντίθετη, επειδή:
ΠΕΚ
• Η ρύθμιση αυτή – όπως και ανάλογες προηγούμενες- καταργεί κάθε διάκριση μεταξύ αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ακαδημαϊκών προσόντων.
• Εξομοιώνει με τρόπο απαράδεκτο τίτλους που παρέχονται με το σύστημα της δικαιόχρησης από τα κολέγια, με πτυχία 4ετούς ή και 5ετούς φοίτησης των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων.
• Εκχωρεί το δικαίωμα της Πολιτείας για έλεγχο της ποιότητας των παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών και καταργεί στην ουσία τον ΔΟΑΤΑΠ.
• Παρέχει στους αποφοίτους των κολεγίων την δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς του Δημοσίου (και την πρόσληψη – διορισμό στο δημόσιο), με τους ίδιους ακριβώς όρους με τους πτυχιούχους των δημόσιων Ελληνικών Α.Ε.Ι.
• «Δωρίζει» ένα μεγάλο κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.
• Παρακάμπτει με τρόπο αντισυνταγματικό το άρθρο 16 του Συντάγματος.
Πέρα όμως και από αυτά, η διάταξη του άρθρου 50 καταφέρνει ένα καίριο πλήγμα στην καρδιά της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος: Στο Σχολείο.
Δημιουργεί το σχολείο της ήσσονος προσπάθειας, στο οποίο θα ακυρώνονται όλες οι μορφωτικές και παιδαγωγικές λειτουργίες κάτω από την προοπτική της επί πληρωμή απόκτησης ίδιων και ίσων ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων.
Ένα τέτοιο μείζονος σημασίας πολιτικό ζήτημα δεν μπορεί να εξαντλείται στην ερμηνεία ευρωπαϊκών οδηγιών.
Και η πολιτική απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι συνολικά ΟΧΙ.
Και στην αρχή και στο τέλος…..