Μετά από μία περίοδο δημαγωγικών δηλώσεων του Υπουργού Παιδείας περί κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων, η πραγματικότητα επαναφέρει το όλο ζήτημα στη σωστή του διάσταση.
Τώρα το ΙΕΠ – και προφανώς το Υπουργείο Παιδείας – διαπιστώνει ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν μπορούν να καταργηθούν, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει εναλλακτικό σχήμα για την εισαγωγή των μαθητών / μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα πρέπει όμως να δηλώσει ευθέως ο κ. Γαβρόγλου ή ότι δημαγωγούσε συνειδητά ή ότι δεν είχε κατανοήσει το όλο θέμα και σε κάθε περίπτωση να ζητήσει συγγνώμη από μαθητές και γονείς – οι εκπαιδευτικοί έχοντας γνώση του προβλήματος ποτέ δεν πήραν σοβαρά τις κούφιες εξαγγελίες -, γιατί τους υποσχόταν μια δήθεν καλύτερη λύση, μια λύτρωση από το βρόχο των εξετάσεων.
Τώρα επινοείται η κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων στην Γ΄ Λυκείου αλλά και πάλι δεν παρουσιάζεται κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. Είναι προφανές ότι η ασχετοσύνη και η ανευθυνότητα έχουν για τα καλά «εγκατασταθεί» στους σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής και στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για την έκφραση απουσίας συγκεκριμένων θέσεων και ουσιαστικού σχεδίου για την εκπαίδευση εκ μέρους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και αντ’ αυτών έχουμε την άκριτη υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και της εργαλειοθήκης του Ο.Ο.Σ.Α.
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) θεωρεί ότι η θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου είναι η μόνη λύση τόσο για το σύστημα πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και για την ισχυροποίηση του περιεχομένου και του απολυτηρίου του λυκείου. Όταν όλες οι χώρες της Ευρώπης έχουν διαμορφώσει ένα τέτοιο θεσμικό πλαίσιο, δεν μπορεί η χώρα μας να κινείται στους ρυθμούς του λαϊκισμού, του δήθεν εύκολου δρόμου προς τη μάθηση με την τακτική της χαλαρότητας της όλης εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να ανοίξει διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο διάλογος δεν είναι μια παραχώρηση προς τους κοινωνικούς φορείς. Είναι θεσμική υποχρέωση της κυβέρνησης αλλά και συστατικό στοιχείο δημοκρατίας και ζωτική έκφραση μιας σύγχρονης πολιτείας.
Να εγκαταλείψει την πρακτική που έχει υιοθετήσει μέχρι τώρα της μορφής ότι η εκπαίδευση είναι ένα κομματικό φέουδο. Η αλαζονεία και η προχειρότητα, οι παλινωδίες και η δημαγωγία δεν έχουν θέση στην παιδεία και στη μόρφωση!
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)