Με απαντητικό του έγγραφο το Υπουργείο Παιδείας δημοσιεύει βάσει των αιματηρών μνημονιακών περικοπών το σχέδιό του για το σχολικό έτος 2013-14: στέλνει στον καιάδα τους χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους που με αυταπάρνηση σε κάθε γωνιά της χώρας κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο συρρικνώνοντάς τους σε 2.000 από 12.500…

ΜΑ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΛΙΓΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ;…
Το Υπουργείο (κατ’ όνομα) Παιδείας με τις φετινές του κινήσεις έκανε σαφές το σχέδιό του:
Οδεύοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς μάς συνήθισε στα νέα πολιτικά ήθη της Τρόικας εσωτερικού: τα κενά υπάρχουν, καταγράφονται, γίνεται αποδεκτή η ύπαρξή τους αλλά δεν καλύπτονται! Τι κι αν 1.500 κενές θέσεις είναι το νούμερο που αποδέχεται το Υπουργείο στα Γυμνάσια και τα Λύκεια (με τα στοιχεία των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ ο αριθμός είναι πραγματικά μεγαλύτερος), ενώ κάθε βδομάδα χάνονται32.000 διδακτικές ώρες; Θα πορευθούμε με αυτά, σαν να μη συμβαίνει τίποτε, άντε και με μερικές οιμωγές για τις περικοπές λόγω έκτακτων δημοσιονομικών συνθηκών.
Οι συγχωνεύσεις και συμπτύξεις σχολείων, τμημάτων και τάξεων είναι το κλειδί στη διάλυση του δημόσιου σχολείου: τα νηπιαγωγείαθα λειτουργούν του χρόνου με νέο αναμορφωμένο ωράριο στοιβάζοντας τα νήπια το ένα πάνω στο άλλο, ενώ στα δημοτικάο αριθμός των μαθητών θα ανέλθει από 15 στις δύο πρώτες τάξεις και 20 στις υπόλοιπες στους 30 συρρικνώνοντας ασφυκτικά το διορισμό και τις προσλήψεις δασκάλων. Την ίδια στιγμή στα Γυμνάσια και ιδίως στα Λύκεια η φετινή υπουργική εγκύκλιος για παραποίηση του ωρολόγιου προγράμματος με συρρίκνωση ή και μηδενισμό των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής παιδείας για την εξοικονόμηση ωρών των μαθημάτων κατεύθυνσης είναι άκρως διδακτική για την εκπαίδευση που επιφυλάσσεται στα παιδιά του ελληνικού λαού. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των υπερωριών και της συνδιδασκαλίας φέτος.
Και επειδή κόβεξήλωνε τα νούμερα συρρικνώνονται αλλά δε βγαίνουν, το Υπουργείο έχει δύο άσους στο μανίκι του: από τη μια πλευρά τις αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών εντός περιφέρειας ή νομού αλλά και σε όλη την επικράτεια με το πιστόλι της απόλυσης στον κρόταφο και από την άλλη την αύξηση του ωραρίου. Άλλωστε ο ΟΟΣΑ, μέλος του οποίου είναι και η χώρα, σε πρόσφατη μελέτη του υποδεικνύει ακόμη και 25 ώρες διδασκαλίας για όλους τους εκπαιδευτικούς ανεξαρτήτως των χρόνων υπηρεσίας τους, ενώ ξεκαθαρίζει ορθά-κοφτά ότι δε νοούνται γυμνάσια και λύκεια με λιγότερους από 250 μαθητές. Με λίγα λόγια το ωράριο θα αυξηθεί με γνώμονα να βγαίνουν τα νούμερα, ενώ πολλά σχολεία σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές θέλουν να σβήσουν απ’ το χάρτη. Στην ίδια μελέτη άλλωστε προτείνεται και η πρόσληψη εκπαιδευτικών από τους ίδιους τους διευθυντές, δίνοντας άλλο πια νόημα στις πελατειακές σχέσεις και το γλείψιμο για ένα κομμάτι ψωμί.
Με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων θα προκύψουν, επομένως, χιλιάδες υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, χωρίς την οργανική τους πλέον θέση, στη διάθεση οποιουδήποτε ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ και όπου γης πατρίς.
…ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΜΕ ΤΡΙΠΛΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ…
Ελάχιστα μέχρι στιγμής έχει γίνει κτήμα μας τι θα σημαίνει η αξιολόγηση, βάσει των μαθησιακών αποτελεσμάτων, για την ίδια τη σχολική μονάδα: με κριτήριο αξιολόγησης την επιτυχία των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις – κατ’ ευφημισμόν αυτό σερβίρεται ως μαθησιακά αποτελέσματα – τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε «καλά», που θα υποχρηματοδοτούνται και «κακά» που θα φυτοζωούν με το διευθυντή τους να αναζητά πόρους στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ενώ είναι ηλίου φαεινότερο ότι πολλά απ’ αυτά θα οδηγηθούν στο κλείσιμο.
Συνυπολογίζοντας και την πρόθεση του Υπουργείου να θεσπιστούν πανελλαδικές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου η υποχρηματοδότηση θα γίνει ο κανόνας η μαθητική διαρροή από τα γενικά προς τα ΕΠΑΛ και τα τεχνικά Λύκεια θα είναι διαρκής. Στην καλύτερη, βέβαια,περίπτωση οι μαθητές δεν θα εγκαταλέιπουν οριστικά το Λύκειο, καθώς ήδη φέτος μόνο στη Θεσσαλονίκη η μαθητική διαρροή έφτασε στο 20% από 9% που ήταν το 2009.Και επειδή αυτή η προοπτική είναι πασιφανής, η Τρόικα εσωτερικού και εξωτερικού σχεδιάζουν πριν από μας για εμάς: ο στόχος τα επόμενα χρόνια θα είναι ένα ΕΠΑΛ ανά δύο-τρεις διευθύνσεις (με μεγάλη χιλιομετρική απόσταση και χωρίς δωρεάν μεταφορά) στα μεγάλα αστικά κέντρα και ένα σε επίπεδο νομού για τις περιοχές της επαρχίας.
Έτσι,με τη λογική ψηφίστε-σκουπίστε-τελειώσατε το Υπουργείο δεν σκοπεύει να ξεμπερδέψει οριστικά απλώς με τους αναπληρωτές των τεχνικών ειδικοτήτων ή των ειδικών και καλλιτεχνικών σχολείων αλλά με μια σειρά δομών εκπαίδευσης: τα ίδια τα τεχνικά,καλλιτεχνικά και ειδικά σχολεία.
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ
ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ!
Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν υπάρχουν συσχετισμοί που δεν αλλάζουν και πολιτικές που δεν αποκρούονται και δεν ανατρέπονται. Την τελευταία 20ετία τα σχέδια για αξιολόγηση – χειραγώγηση – απόλυση, για μείωση των προσλήψεων και πέρασμά τους στους δήμους και τις περιφέρειες, για ένα σχολείο της πλήρους ημιμάθειας και της μαθητικής διαρροής θα ήταν προ πολλού πραγματικότητα, εάν η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είχε ως αιτήματα και δεν είχε αγωνιστεί για ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, ολόπλευρη μόρφωση,μαζικούς διορισμούς σύμφωνα με τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες,αντισταθμιστική αγωγή. Ενωμένοι και συμμαχώντας με τους γονείς καλούμαστε να δείξουμε ότι το θύμα των αλλαγών θα είναι οι μαθητές μας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε κινητοποιήσεις για να αποκρούσουμε τα σχέδια συγκυβέρνησης και Τρόικας. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάρουν θέση. Είμαστε πολλοί, έχουμε δίκιο, με αγώνες μπορούμε να νικήσουμε.
ΠΕΑΕ