Η Π.Ε.Α.Δ. ως ο αναγνωρισμένος θεσμικός εκπρόσωπος των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, εύχεται στους συναδέλφους, τόσο της Γενικής, όσο και της Ειδικής Αγωγής που στις 27/9, καλή σχολική χρονιά και καλή τοποθέτηση!

ΠΕΑΔ

Για άλλη μια χρονιά κληθήκαμε/καλούμαστε να τους …εαυτούς μας!

Για άλλη μια χρονιά κατά χιλιάδες πρέπει να στελεχώσουμε τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας απ’άκρου εις άκρον, πρέπει να μεταβούμε στους τόπους πρόσληψης γρήγορα και πρέπει ταυτόχρονα να ξεκινήσει το «κυνήγι» για εύρεση στέγης· στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό καθίσταται πολύ δύσκολο και ανεπίτρεπτα δαπανηρό. Το ίδιο «ετοιμοπόλεμοι» να αναλάβουμε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς μας μάς ανατεθεί και την επομένη το πρωί να ξεκινήσουμε να διδάσκουμε!

Πράγματι, η επαναλαμβανόμενη αυτή περιπέτεια, μάς έχει καταστήσει ετοιμοπόλεμους σε σημαντικό ποσοστό! Εκόντες άκοντες είμαστε εδώ και χρόνια ένα πολύ καταρτισμένο και πολύ έμπειρο δυναμικό. Ένα πολύτιμο παιδαγωγικό κεφάλαιο! Αλλά, με πολυεπίπεδο κόστος προσωπικό και οικογενειακό!

Η Π.Ε.Α.Δ. εκτός από το κεντρικό ζήτημα που είναι η αποκατάσταση των εργασιακών μας σχέσεων, θέτει σταθερά στις συναντήσεις της με κάθε θεσμικό συνομιλητή (Υπουργείο, Ο.Λ.Μ.Ε.) και μια σειρά ζητημάτων που αφορούν τη ζωή του αναπληρωτή. Ενδεικτικά:

(α) Να απλοποιηθεί η διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας από τη στιγμή που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Δεν είναι δυνατόν π.χ. να καταθέτουμε κάθε χρόνο το βασικό πτυχίο, ή άλλα έγγραφα που πιστοποιούν σταθερές καταστάσεις κι έχουν κατατεθεί ήδη μια, δυο, τρεις φορές. Εφόσον π.χ. οι προϋπηρεσίες μας είναι καταχωρημένες στον ΟΠΣΥΔ γιατί πρέπει να κατατίθενται ξανά και ξανά κάθε χρόνο;

 

                                (β) Βελτίωση στην εξομοίωση δικαιωμάτων με τους μόνιμους συναδέλφους μας. π.χ. αναφορικά με τις άδειες όπως εκείνες λόγω ασθένειας (αντί της “βαριάς” διαδικασίας που προβλέπει την εμπλοκή του ΕΟΠΥΥ, την υποχρεωτική παρουσία μας εκεί, να γίνονται δεκτές και γνωματεύσεις ιδιωτών γιατρών)

(γ) να δοθούν αντισταθμιστικά οικονομικά κίνητρα στους αναπληρωτές, π.χ. το επίδομα στέγασης που αφορά όλους τους πολίτες με όριο φορολογητέου εισοδήματος τα 7.000 ευρώ, να επεκταθεί/προσαρμοστεί αυτό για τους αναπληρωτές με βάση πάλι το εκκαθαριστικό τους. Θεωρούμε ζωτικό το επίδομα στέγασης, ειδικά ελέω Airbnb, αφού η πλειονότητα των αναπληρωτών υπηρετούν σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος (βλ. Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη κ.ο.κ.). Σε νησιά όπως η Σαντορίνη εκτυλίσσονται κάθε χρόνο απαξιωτικές καταστάσεις ως προς την εύρεση και το κόστος της στέγης.

(δ) Γενικά, κοινωνικές παροχές που προβλέπονται για κάποιες κατηγορίες πολιτών να ισχύουν προσαρμοσμένες και για τους αναπληρωτές, όπως έγινε δλδ με το μεταφορικό ισοδύναμο (πάρα πολλοί έχουν αυξημένο κόστος μετακινήσεων σε καύσιμα κ.τ.λ.). Η σίτιση αποτελεί άλλο ένα τέτοιο ζήτημα.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν είναι απλά το «αναλώσιμο» προσωπικό της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Αποτελούν χρόνια τώρα μια σταθερή παράμετρο, ένα πολύτιμο παιδαγωγικό, επιστημονικό και μορφωτικό κεφάλαιο, χάρη στο οποίο λειτουργούν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, ιδιαίτερα της περιφέρειας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025