ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.): Έκπληξη και αγανάκτηση προκαλεί στον κόσμο των φιλολόγων η φημολογία για τη δυνατότητα πρώτης ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στον κλάδο ΠΕ02. Πρόκειται για απαράδεκτες σκέψεις, χωρίς παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια.
Οι σκέψεις αυτές στερούνται κάθε επιστημονικού κριτηρίου και δείχνουν ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει τα σοβαρά αυτά επιστημονικά ζητήματα να εξαντλούνται σε επίπεδο πρόχειρης διαχείρισης/διεκπεραίωσης, χωρίς καμιά προσπάθεια να γίνει στα πλαίσια σοβαρού, επιστημονικού και παιδαγωγικού δημόσιου διαλόγου και πολιτική ουσίας.
Η Π.Ε.Α.Δ. με αφορμή τα παραπάνω θέλει να επισημάνει τα εξής:
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στη δυνατότητα πρώτης ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στον κλάδο ΠΕ02 αφού αυτό οδηγεί στην υποβάθμιση του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας. Αν υπάρχει τέτοια πρόθεση, αυτή αντιμετωπίζει τα μαθήματα όχι ως ανεξάρτητους επιστημονικούς κλάδους με ιδιαίτερη διδακτική μεθοδολογία αλλά ως δευτερεύοντα διδακτικά αντικείμενα η διδασκαλία των οποίων περιορίζεται στην απλή αναπαραγωγή στείρων γνώσεων.
Θεωρούμε αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική κάθε τέτοια σκέψη, η οποία θυσιάζει στη μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος τη διδακτική προσφορά των μαθημάτων από καταρτισμένους επιστήμονες που κατέχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Οι προθέσεις(;) αυτές του υπουργείου Παιδείας συμπυκνώνουν την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο Γνωστικό Αντικείμενο, στους επιστήμονες που η ίδια εκπαιδεύει, αλλά και το σύστημα που η ίδια έχει ορίσει για την πρόσληψη των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση.
Τα θέματα των αναθέσεων είναι άκρως επιστημονικά θέματα και μόνο με αυτόν τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζονται. Ειδικά σε εποχές οικονομικής και όχι μόνο κρίσης, όπως η σημερινή, επιβάλλεται η σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας μας. Η θωράκιση της νέας γενιάς με άριστο και εξειδικευμένο ιστορικό γνωσιολογικό υπόβαθρο αποτελούν το καλύτερο εχέγγυο για το μέλλον της πατρίδας μας.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι μοναδικός σκοπός των σεναρίων αυτών –στο βαθμό που υφίστανται- αποτελεί η περικοπή θέσεων των κατάλληλων εκπαιδευτικών. Ζητούμε από τα πολιτικά κόμματα, τους εμπλεκόμενους φορείς, τις επιστημονικές ενώσεις, την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ με αξιοπρέπεια και με ευθύνη να υπερασπισθούν το δημόσιο σχολείο που συνεχώς πλήττεται και αποδομείται.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να διαψεύσει ρητά και κατηγορηματικά κάθε παρόμοια φημολογία!
Παρόμοιες μεθοδεύσεις θα μας βρουν απέναντι.