Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) εκπροσωπώντας τους συναδέλφους εκφράζει τον εντονότατο προβληματισμό της για την έναρξη λειτουργίας της για το τρέχον σχολικό έτος, κυρίως όσον αφορά την αδυναμία των ενδιαφερόμενων συναδέλφων να καταθέσουν αίτηση σε πάνω από μια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, αλλά και για το ωρολόγιο πρόγραμμα αυτής.

Α. Οι αιτήσεις υποβάλλονται και την φετινή χρονιά ηλεκτρονικά.

Ζητάμε όμως να υπάρχει η δυνατότητα υποβολής σε περισσότερες των μία διευθύνσεων, αφού το επιχείρημα ότι θα υπάρχει πρόβλημα με τις διευθύνσεις σε περίπτωση πρόσληψης σε δύο ή παραπάνω δεν ισχύει. Αυτό συνέβαινε και προκαλούσε καθυστερήσεις παλιότερα όταν δεν υπήρχε ο ηλεκτρονικός τρόπος κατάθεσης.

Φυσικά, με τον τρόπο αυτό καταστρατηγούνται οι πίνακες με έναν επιπλέον τρόπο, σαν να μην υπάρχουν άλλοι λόγοι αλλοίωσης, όπως ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, ειδική αγωγή, προσλήψεις μειωμένου ωραρίου παράλληλης στήριξης, τρίτεκνοι, κλπ….

Την προηγούμενη σχολική χρονιά έχει δοθεί δυνατότητα στους συναδέλφους που ενδιαφέρονταν να εργαστούν στις προσφυγικές δομές να υποβάλλουν αίτηση σε περισσότερες των μία διευθύνσεων ενώ στην αρχή αυτό δεν προβλεπόταν.

Επίσης την προηγούμενη σχολική χρονιά, λόγω στενότητας χρόνου, μας είχε δοθεί υπόσχεση από τον τότε διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου, ότι για τη φετινή χρονιά θα δοθεί η δυνατότητα αίτησης σε περισσότερες από μία διευθύνσεις. Φέτος, ο καινούργιος διευθυντής αποδέχτηκε την ορθότητα των επιχειρημάτων μας, είπε ότι θα δει το ζήτημα με κατανόηση, αλλά το ίδιο ΦΕΚ χωρίς τις λογικές μας παρατηρήσεις έχει πάλι δημοσιευτεί.

Ζητάμε να προβλεφθεί η υποβολή αίτησης σε περισσότερες των μία διευθύνσεων στην αναμενόμενη εγκύκλιο.

Β. Σε αντίθεση με τις ειδικότητες που προσλαμβάνονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις γενικές ειδικότητες είναι πολύ λιγότερες από τις περσινές με το πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα εμφανές για τους Φυσικούς.

Mε την αμφιλεγόμενη διαδικασία που υλοποιείται μένουν άνεργοι άνθρωποι με μεγάλες προϋπηρεσίες με ότι σημαίνει αυτό, δηλαδή χωρίς δυνατότητα απόκτησης ικανών ενσήμων ΙΚΑ για λήψη ταμείου ανεργίας κ.λπ.

Γ. Για τους Φιλόλογους και τους Μαθηματικούς οι προσλήψεις προβλέπονται να είναι μειωμένου ωραρίου ενώ για τους Φυσικούς θα αφορά ωρομίσθιους.. Θεωρούμε άδικο να μην δίνεται η ίδια δυνατότητα αίτησης εύρεσης εργασίας – μερικής απασχόλησης ενώ για κανονικούς ωρομίσθιους ή μειωμένου ωραρίου καθηγητές ισχύουν διαφορετικά πράγματα.

Δ. Επικροτούμε το γεγονός ότι για τα Φιλολογικά μαθήματα όσες διδακτικές ώρες προβλέπονται στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα άλλες τόσες ώρες προβλέπονται και για ενισχυτική διδασκαλία.
Αντίθετα, για τα Μαθηματικά που είναι τετράωρο μάθημα στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα οι ώρες της ενισχυτικής είναι τρείς (μία λιγότερη).

Ακόμα χειρότερα, για τη Φυσική προβλέπεται μόνο μία ώρα ενισχυτικής διδασκαλίας την εβδομάδα για το μάθημα που είναι δίωρο στη Β και Γ Γυμνασίου.

Θεωρούμε απαράδεκτο να υφίσταται τέτοιου είδους διαφοροποίηση και ανησυχούμε για την απροκάλυπτη περαιτέρω υποβάθμιση των Θετικών Επιστημών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε αφενός να δοθεί δυνατότητα υποβολής αίτησης για σε περισσότερες από μια Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, και αφετέρου να γίνει άμεσα διόρθωση στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποκαταστήσει άμεσα το αίσθημα δικαίου όσον αφορά τα συγκεκριμένα ζητήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025