Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπενθύμισε το «αιέν αριστεύειν» εξήγησε ότι πρέπει να τιμούμε τους αριστούχους και τόνισε ότι «η ισότητα παραβιάζεται και όταν μεταχειριζόμαστε ανίσως τα ίσα, αλλά και όταν μεταχειριζόμαστε κατ΄ ίσον τρόπο τα άνισα»
Την αντίθεση του με τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα στηρίζεται στη λογική του ελάχιστου κοινού παρονομαστή, όπως είναι το πρόγραμμα που σχεδιάζει και υλοποιεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εξέφρασε δημοσίως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος.
Με ένα βαρυσήμαντο μήνυμά του ο κ. Παυλόπουλος διαφώνησε ανοιχτά με τη λογική του Αριστείδη Μπαλτά, πρώτου υπουργού Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και θεωρούμενου σαν εμπνευστή της άποψης για εξοβελισμό της αριστείας από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και με τον νυν υπουργό Νίκο Φίλη, ο οποίος φαίνεται να συμμερίζεται τις ίδιες θέσεις με τον κ. Μπαλτά που είχε δηλώσει ότι «η αριστεία είναι ρετσινιά».
Μιλώντας στους μαθητές και τους καθηγητές τους που το 2015 αντιπροσώπευσαν την Ελλάδα στις διεθνείς μαθητικές Ολυμπιάδες Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας, Πληροφορικής, Ρομποτικής, Αστροφυσικής-Αστρονομίας και Φιλοσοφίας, ο κ. Παυλόπουλος έκανε ηχηρή παρέμβαση επισημαίνοντας ότι ιδίως αυτή την εποχή η Ελλάδα χρειάζεται τα μυαλά που αριστεύουν.
Επισημαίνοντας ότι όλοι πρέπει να αναγνωρίζουν και να τιμούν την αριστεία, ο Προκόπης Παυλόπουλος τόνισε ότι «την αριστεία όλοι οι άνθρωποι, αλλά ιδίως εμείς οι Έλληνες, πρέπει να την υπηρετούμε κατά τον προορισμό της» και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η έννοια της αριστείας αναδείχθηκε για πρώτη φορά, ρητώς σ΄ αυτόν εδώ τον Τόπο, από τον Όμηρο. Το «αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων» είναι κάτι το οποίο ακολουθεί το Ελληνικό Πνεύμα και την Ελληνική Σκέψη».
Απαντώντας στα επιχειρήματα των κυρίων Μπαλτά και Φίλη ότι η κατάργηση της αριστείας υπηρετεί την σκοπιμότητα της προσφοράς ίσων ευκαιριών σε όλους ο κ. Παυλόπουλος υπογράμμισε ότι «η αριστεία όχι μόνον δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας αλλά την αναδεικνύει και την υπηρετεί. Γιατί η αρχή της ισότητας, κατά το Σύνταγμα, είναι αναλογική ισότητα. Αναλογική ισότητα κατ΄ Αριστοτέλη».
Και υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απευθυνόμενος κυρίως σε όσους θέλουν να δώσουν ιδεολογικό περίβλημα στην προσπάθεια εξίσωσης όλων των μαθητών: «Ισότητα λοιπόν κατά το Σύνταγμα σημαίνει ίση μεταχείριση ουσιωδώς όμοιων καταστάσεων αλλά και άνιση μεταχείριση ουσιωδώς ανόμοιων καταστάσεων. Γιατί η ισότητα παραβιάζεται και όταν μεταχειριζόμαστε ανίσως τα ίσα, αλλά και όταν μεταχειριζόμαστε κατ΄ ίσον τρόπο τα άνισα. Όταν δηλαδή ισοπεδώνουμε την προσωπικότητα του ανθρώπου. Γιατί αυτό σημαίνει ίση μεταχείριση των ανίσων. Σ΄ αυτήν την περίπτωση απλώς επιβεβαιώνουμε την μετριότητα. Και βεβαίως τους έχοντες και κατέχοντες».
«Για να αποκτήσει όμως η ισότητα και η αριστεία αυτό το νόημα, η ίδια η Κοινωνία και η ίδια η Πολιτεία οφείλει σε εσάς, ιδίως τους μαθητές, που αρχίζουν την σταδιοδρομία τους να τους εξασφαλίζει πραγματική ισότητα ως προς τις ευκαιρίες. Και, ορθότερα, ισότητα στην αφετηρία. Για να μπορέσετε να ξεκινάτε από την ίδια ακριβώς βάση. Μόνον έτσι
Μπορεί καθένας να αναδείξει την προσωπικότητά του χωρίς να υφίσταται άλλη διάκριση» έκλεισε την παρέμβασή του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Κι όλα αυτά σε μια εποχή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ σχεδιάζει και υλοποιεί σχέδιο για κατεδάφιση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, αλλά και την κατάργηση της υποχρέωσης ο μαθητής να έχει τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα για να προαχθεί στην επόμενη τάξη του λυκείου.
Διαβάστε τι είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε στο Προεδρικό Μέγαρο με τις ομάδες μαθητών και των καθηγητών τους που το 2015 αντιπροσώπευσαν την Ελλάδα στις διεθνείς μαθητικές Ολυμπιάδες Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας, Πληροφορικής, Ρομποτικής, Αστροφυσικής-Αστρονομίας και Φιλοσοφίας:
«Καλημέρα σας. Καλώς ορίσατε στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
Εκπληρώνοντας οφειλόμενο χρέος, ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας αλλά και ως Μέλος της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, σας υποδέχομαι σήμερα στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
Θα παρατηρήσατε ότι κάλεσα όλα τα μέλη των Εθνικών Μαθητικών Ομάδων που μετείχαν στις Διεθνείς Ολυμπιάδες του έτους 2015. Και αυτή η επιλογή ήταν απολύτως συνειδητή.
Δεν υποτιμώ, σε καμία περίπτωση, εκείνους που διακρίθηκαν, αντιθέτως τους αποδίδουμε τον οφειλόμενο έπαινο. Άλλωστε ο έπαινος αυτός αποδόθηκε από αρμοδιότερους.
Η πρόσκληση όμως όλων εκείνων που μετείχαν στις Εθνικές Μαθητικές Ομάδες οφείλεται στο ότι με τον τρόπο αυτό αναδεικνύουμε το ότι μέσα από την επιλογή τους απέδειξαν την ίδια την αξία τους. Και αυτή την αξία οφείλουμε και να την αναγνωρίσουμε και οφείλουμε επίσης να την τιμήσουμε. Διότι ακριβώς αυτή είναι η έννοια της αριστείας. Της αριστείας την οποίαν, όλοι οι άνθρωποι, αλλά ιδίως εμείς οι Έλληνες, πρέπει να την υπηρετούμε κατά τον προορισμό της. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η έννοια της αριστείας αναδείχθηκε για πρώτη φορά, ρητώς σ΄ αυτόν εδώ τον Τόπο, από τον Όμηρο. Το «αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων» είναι κάτι το οποίο ακολουθεί το Ελληνικό Πνεύμα και την Ελληνική Σκέψη. Θέλω δε να τονίσω ότι η αριστεία όχι μόνον δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας αλλά την αναδεικνύει και την υπηρετεί. Γιατί η αρχή της ισότητας, κατά το Σύνταγμα, είναι αναλογική ισότητα. Αναλογική ισότητα κατ΄ Αριστοτέλη. Υπενθυμίζω ότι έτος 2016 είναι το έτος του Αριστοτέλους για τα 2400 χρόνια από την γέννηση αυτού του μεγάλου Φιλοσόφου, ο οποίος είναι και ο πρώτος πραγματικός Επιστήμονας της Ανθρωπότητας.
Ισότητα λοιπόν κατά το Σύνταγμα σημαίνει ίση μεταχείριση ουσιωδώς όμοιων καταστάσεων αλλά και άνιση μεταχείριση ουσιωδώς ανόμοιων καταστάσεων. Γιατί η ισότητα παραβιάζεται και όταν μεταχειριζόμαστε ανίσως τα ίσα, αλλά και όταν μεταχειριζόμαστε κατ΄ ίσον τρόπο τα άνισα. Όταν δηλαδή ισοπεδώνουμε την προσωπικότητα του ανθρώπου. Γιατί αυτό σημαίνει ίση μεταχείριση των ανίσων. Σ΄ αυτήν την περίπτωση απλώς επιβεβαιώνουμε την μετριότητα. Και βεβαίως τους έχοντες και κατέχοντες.
Για να αποκτήσει όμως η ισότητα και η αριστεία αυτό το νόημα, η ίδια η Κοινωνία και η ίδια η Πολιτεία οφείλει σε εσάς, ιδίως τους μαθητές, που αρχίζουν την σταδιοδρομία τους να τους εξασφαλίζει πραγματική ισότητα ως προς τις ευκαιρίες. Και, ορθότερα, ισότητα στην αφετηρία. Για να μπορέσετε να ξεκινάτε από την ίδια ακριβώς βάση. Μόνον έτσι
Μπορεί καθένας να αναδείξει την προσωπικότητά του χωρίς να υφίσταται άλλη διάκριση.
Ήθελα να μοιραστώ μαζί σας αυτές τις σκέψεις για να σας συγχαρώ και να σας πω να συνεχίσετε έτσι, με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια δύναμη, και κυρίως με την ίδια πίστη ότι μπορείτε να καταφέρετε αυτό το οποίο σας ανήκει. Όχι μόνο για τον εαυτό σας, αλλά και για τον τόπο. Διότι τούτες τις κρίσιμες ώρες φαίνεται πόσο ο Τόπος μας έχει ανάγκη από κάθε άνθρωπο που μπορεί και θέλει να προσφέρει.
Από εδώ και στο εξής, όσο διαρκεί η θητεία μου, αυτή η υποδοχή θα γίνεται κάθε χρόνο και θα γίνεται και νωρίτερα. Γιατί άργησα φέτος λόγω της συγκυρίας να το πράξω. Και εύχομαι, για λόγους που ο καθένας αντιλαμβάνεται, αυτή η πρακτική και αυτή η τακτική να έχει συνέχεια. Να είναι μια πρακτική την οποίαν θα ακολουθήσουν και όλοι οι άλλοι Πρόεδροι οι οποίοι θα βρίσκονται μετά από εμένα εδώ.
Συγχαρητήρια θερμά. Θέλω να συγχαρώ και τους γονείς σας για τον αγώνα που δίνουν σ΄ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, και να τους πω ότι η Πολιτεία, στο μέτρο που της αναλογεί, ξέρει πολύ καλά, από εδώ και στο εξής, τι πρέπει να κάνει».
Και πάλι σας ευχαριστώ, συγχαρητήρια και ο Θεός μαζί σας.
Στη συνέχεια ο καθηγητής κ. Ιωάννης Σειραδάκης έκανε μία σύντομη παρουσίαση- επίδειξη πάνω σε ομοίωμα, της λειτουργίας του Μηχανισμού των Αντικυθήρων.