«Πριν λίγες ημέρες τελικά η Κυβέρνηση παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι τόσο καιρό έπαιζε ένα παιχνίδι διαρροών και μικροπολιτικών παιχνιδιών στις πλάτες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και ότι τελικά τίποτα σχεδόν δεν αλλάζει στις πανελλαδικές εξετάσεις», αναφέρει σε σχόλιό του ο Άγγελος Τόλκας, Γραμματέας του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ.
Η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ:
«Πριν μερικούς μήνες ο Πρωθυπουργός ανακοίνωνε την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια δίχως εξετάσεις. Την επόμενη ημέρα ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας άδειαζε τον Πρωθυπουργό λέγοντας ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Πριν λίγες ημέρες τελικά η Κυβέρνηση παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι τόσο καιρό έπαιζε ένα παιχνίδι διαρροών και μικροπολιτικών παιχνιδιών στις πλάτες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και ότι τελικά τίποτα σχεδόν δεν αλλάζει στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Κανένας διάλογος, πλήρης προχειρότητα, ανταγωνισμός ιδεολογημάτων και κομματικών συντεχνιών κι εδώ.
Μάλιστα, με την ενσωμάτωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στις εξετάσεις για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου – όπως προτείνεται – ούτε αναβαθμίζεται το Λύκειο ούτε μειώνεται το άγχος και η πίεση που ασκείται σε μαθητές και γονείς.
Το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε ολοκληρωμένες και εφαρμόσιμες προτάσεις αξιολογώντας τη διεθνή εμπειρία για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όταν η κυβέρνηση πουλούσε υποσχέσεις για να αποδείξει το δήθεν κοινωνικό και αριστερό προφίλ της.
Καλούμε και σήμερα τον Υπουργό Παιδείας να υιοθετήσει τις προτάσεις μας οι οποίες επιγραμματικά αναφέρονται σε Εθνικό απολυτήριο με βάση την απόδοση συνολικά στο λύκειο. Εξετάσεις μέσα από Τράπεζα θεμάτων η οποία συγκεκριμενοποιεί την εξεταστέα ύλη και θέτει τους ίδιους αντικειμενικούς όρους σε όλους τους υποψηφίους. Διαφοροποιημένα κριτήρια εισαγωγής (εθνικό απολυτήριο, μαθήματα προσανατολισμού, ειδικά μαθήματα) αλλά και διαφοροποιημένο ποσοστό συμμετοχής του κάθε κριτηρίου που καθορίζονται από τις ανώτατες σχολές ανάλογα με τη ζήτηση και τις ακαδημαϊκές ανάγκες κάθε μίας.
Μόνο έτσι μπορεί να αρχίσουν οι μαθητές να εισάγονται σε σχολές που καλύπτουν τα ενδιαφέροντα και τις επιλογές τους. Απαραίτητη προϋπόθεση επίσης είναι η ενδυνάμωση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ρόλου του επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε να προσεγγίσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσων μαθητών ακολουθούν την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο κος Υπουργός Παιδείας οφείλει άμεσα να σταματήσει να πολιτεύεται με δεοντολογικές διακηρύξεις και ιδεοληπτικές μάχες χαρακωμάτων. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης της χώρας μας είναι πολλά και απειλητικά και πλέον η σημερινή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει βαριά ευθύνη για αυτά».